Hva spiser barna til frokost?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Her spiser han hjemmebakt grov brød med forskjellige typer pålegg som Trønderfår, ost, skinke,leverpostei osv. Også får han melk å drikke :-)

De spiser variert:

Havregrynsgrøt
Brødskiver
Havrefras og melk
Knekkebrød
Overnights oats
Rundstykker

Og ofte paprika, agurk, drikkeyoghurt, biola, havrekjeks osv til dette da.

Vi spiser en del hjemme nå som jeg er i perm., men vil vanlig spiser de i barnehagen så lenge jeg ikke begynner kl 09, da spiser vi hjemme. :)

Stort sette knekkebrød eller brødskive. Slenger med dem på vei ut døra:p De klarer ikke bilturen på 20 min uten å spise først!

En brødskive og litt Cheerios :) Rekker alltid frokost hjemme :) Leverer for seint til frokost i bhg :p

Spiser stort sett alltid frokost hjemme, da jeg er hjemme for tiden. Det går mest i havregrøt. Ellers så blir det to skiver med leverpostei, salami, makrell i tomat eller smøreost. Melk eller Jucie. I helgen vil hun gjerne ha egg og bacon eller bananpannekaker.

Varierende:
Havregrøt
Hjemmebakt brød med leverpostei/salami/Philadelphia+syltetøy
Yoghurt med hjemmelaget musli
Fitness frokostblanding (uten melk)
Tørt knekkebrød
Supplerer med litt frukt

Vesla er ikke glad i kald melk. Noen ganger vil hun ha varm melk på flaske, men for det meste drikker hun bare vann.

Han spiser hjemme. Enten to brødskiver med div pålegg ( servelat nå om dagen) eller Frokostblanding

Havregrøt, brød, rundstykke, knekkebrød, frokostblanding o.l. spiser frokost hjemme da jeg er i perm og vi ellers jobber variert :-)

Her spises det brødskiver med kaviar eller makrell i tomat. Vanedyr og nekter annet..

Jeg leste at overskriften var "spiser dere barna til frokost" hahahaha.
Her har datteren min dårlig matlyst på morningen akkurat som meg. Men hun får i seg en drikke yoghurt eller en vanlig yoghurt. Noen ganger en skål med frokostblanding. Det kan ikke være noe tørt, som brødskive. Det vokser bare i munnen.
På skolen spiser de i andre time, så hun må ikke vente så lenge på matpakka om hun skulle bli sulten.

Vi prøver ikke å spise hjemme. Vi leverer dem så de spiser der de er. Han har matpakke, så han spiser en av skivene sine på sfo før skolen. Hun får mat i bhg.

Stort sett spiser Vesla frokost hjemme. Da går det i brødskiver, youghert, frokostblanding og frukt.
Kommer litt an på h a hun ønsker til frokost ;)

Minsten spiser både hjemme og i bhg.
Eldste blir levert rett til første time, så han spiser hjemme.
De spiser stort sett brødskiver.

Ja her spiser de før Bhg og SFO. Eldste spiser to skiver og minste en skive eller en yoghurt og banan.

Frokost hjemme med begge to. Har det ikke travelt da jeg studerer, så skolejenta er på skolen 0825, og gutten i barnehagen i 9 tida.

Hun spiser rundstykke, polarbrød, skive eller knekkebrød. Ofte vil hun ha en kopp te med melk til drikke.

Kresne lillebror på snart 2 år får fortsatt en flaske nan da han stort sett ikke liker mat :p Spiser en kavring eller et halvt rundstykke på en god dag :p

Sjuåringen spiser det samme hver dag når han er hos meg.
En skål laktosefri youghurt naturell med en teskje lett blåbærsyltetøy og en spiseskje eller to med rosiner.
En "sandwich" - dvs. dobbeltskive med kokt skinke, mager Norvegia og en liten dæsj ketchup.
Yoghurten spises hjemme, skiva spises hjemme om han rekker, på SFO om han er treg.
Noen ganger avsluttes det med en banan eller en Babybel ost.

Back
Topp