Hva spiser barna deres?

Inguciitis

Flørter med forumet
Her har vi begynnt til å gi lille Fredrik maten vi spiser, men dem skal jo ikke mye salt. Og da jeg har lagt noe spesiell til han vil han ikke spise noe særlig mye...... veit ikke om han for nokk vitaminer osv.
På morningen spiser 1 brødskive med smørost( pålegg varierer: leverpostai, ost, kaviar, servelat osv), drikker vann eller baby juice. Han liker ikke grøt på morningen.
Til lunch: brødskive + jogurt( er veldig glad i). I bhg for han varm lunch 3 ganger per uke
Ved 15 tiden blir det ofte noe frukt, jogurt, smothie og noen ganger resten av matpakke fra bhg + vann/ lettmelk
Middag: maten vi selv spiser eller evt. lager noe til han - er veldig glad i kjøttpudding, fiskekaker, men ikke i tilbehør + vann
Til kveldsmat spiser som regel vi en liten porsjon med grøt + vann eller melk
Også for han mm ved legginga + 2 ganger på natta
Ammer han ca 1-2 ganger per dag.

Det høres jo ganske mye ut, men han spiser jo ikke kjempe store mengder, er en normalvekst gutt 80 cm lang og 11,9 kg tung!

Min gutt får alt vi spiser + at han spiser grøt på kvelden før han legger seg, noen ganger grøt på morningen :-) Om morgen er det brødskive med div pålegg, mellommåltid blir yoghurt og banan, lunsj er det brød og frukt (varm lunj i bhg hver fredag) å middag får han nesten alt vi spiser (passer på salt), å til kvelds blir det grøt :-) Drikker vanlig melk på flaske på kvelden og en flaske på natten i blandt, av og til ikke i det hele tatt. Av og til på ettermiddagen får han e flaske melk når han er sliten og trøtt etter bhg :-) Synes det er helt hærligt at han kan spise alt nå, vi er helt ferdig med mme og middags glass, HALLELUJA ;-)

Her spiser gutten vår 1 br.skive med enten kyllingpostei,ost,eller fiskekake (han elsker fiskekaker helt ekstremt :)) pluss vann. Det er litt varierende når han står opp,sånn som idag våknet han08.20!!!! :) Og da blir det ikke like mange måltider.
Så spiser han en br.skive litt senere med tilsvarende pålegg,pluss en yoghurt,og ofte ferskpresset appelsin juice.
Spiser samme middag som oss. Han elsker masse smak. Og er veldig glad i kyllingkjøttdeig, med fullkornspasta og tomatsaus pluss oliven.Spiser kun litt oliven.
Elsker poteter og grønnsaker:)

Blir gøy å teste sterkere smaker,men det venter vi litt med.
Han kommer til å være en del i Libya i årene fremover, og der er det chili i absolutt alt,så må venne han litt til det før vi evt reiser nedover igjen hehehe...
Ungene der spiser sterk mat jeg dæver av nesten, når de er rundt 1-1,5år haha.
Og jeg tåler ganske sterk mat :)
Det spørs litt hvor sent middagen blir,men ofte spiser han en br.skive før han legger seg igjen:)
Pappaen hans er veldig flink til å gi han masse frukt:)
Har så mye å tenke på med baby i hus:)

Også drikker han en flaske med ekstra lettmelk også tilsetter jeg fullkornsgrøt oppi der.
Får det ikke i han ellers.
Også blir det som regel 1 flaske førkl 23-00.. Også sover han stort sett til morgen:) Deilig:)

Takk for svarene jenter!
Da bare forsetter vi sånn! Ser ut at snart også er vi ferdig med middagsglass..... vill ikke det! Blir nesten fornærmet da han må spise middagsglass og vi skal spise vanlig mat! hehehe
Det er jo så gøy at lillegutt er interesert til å smake på nesten alt!

Back
Topp