Hva spiser babyen nå?

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Ja, hvordan ser dagen ut når det kommer til mat?

03.00: mm
08.30: mm + grøt og vann - Spiser alt ifra 1/2 til 1 porsjon.
12.00: mm + brødskive og vann + MME - Spiser vel 2 skorper av brødskiva og drikker 50ml MME
15.00: mm + middag + MME - Spiser som regel en halv porsjon middag, men av og til en hel. 20-30ml MME
18.00: mm + mm på flaske med 1 skje grøtpulver oppi - Spiser alt fra 30-100ml
23.00: mm

Synes det er litt lite, men har ikke peiling?
 
Last edited:
Jeg har ikke begynt på middag enda og han er 7 måneder. Bare litt grøt hver morgen og kveld. Gjennom dagen får han litt frukt, brød og dadler. Gir han litt smoothie også noen ganger men han veier mye så jeg stresser ikke så mye. 10 kilo er ganske mye føler jeg.
 
Jeg har ikke begynt på middag enda og han er 7 måneder. Bare litt grøt hver morgen og kveld. Gjennom dagen får han litt frukt, brød og dadler. Gir han litt smoothie også noen ganger men han veier mye så jeg stresser ikke så mye. 10 kilo er ganske mye føler jeg.
Ja, 10kg er ingen dårlig vekt ;)
 
En vanlig dag sånn ca:

Mm kl 04

Mm kl 06

Grøt kl. 8-9 (en porsjon)

Smoothie kl. 10 (av og til)

Mme kl 13 -drikker alt fra 50-130ml

Middag kl 14.30 (1/4 porsjon-ikke populært med middag nei...)

Mme kl 18 -alt fra 50-120ml

Grøt kl 19 (en porsjon)
 
En vanlig dag sånn ca:

Mm kl 04

Mm kl 06

Grøt kl. 8-9 (en porsjon)

Smoothie kl. 10 (av og til)

Mme kl 13 -drikker alt fra 50-130ml

Middag kl 14.30 (1/4 porsjon-ikke populært med middag nei...)

Mme kl 18 -alt fra 50-120ml

Grøt kl 19 (en porsjon)
Oki :) Blir omtrent som her da. Synes du hun er småspist?
Blir så usikker på om hu får i seg nok. Hu er så opp og ned når det kommer til mat :p
 
Oki :) Blir omtrent som her da. Synes du hun er småspist?
Blir så usikker på om hu får i seg nok. Hu er så opp og ned når det kommer til mat :p
Ja jeg synes hun er veldig småspist egentlig! Hun drikker så lite mme synes jeg. Andre babyer på snart 7mnd drikker jo ofte lett 210ml på et måltid.. Men hun går greit opp i vekt og virker fornøyd:)
 
Slik er det her :)

06: mm

0730: hel porsjon grøt pluss vann

Ca kl 9: litt morsmelk. Ikke alltid

Mellom 11-12: frukt/smoothie og ca 150 ml mme

Mellom 15-16: 3/4 middagsglass og vann. Samt litt frukt eller svisker

Ca 1830: hel porsjon grøt og 100-150 ml nan.

Ammes ikke på natten.
 
Her er det ca slik:

06.00 mm
09.00 flaske med 150 ml mm og malt og kanskje litt pipp etterpå..
12.00: litt hjemmelaget smoothie + mm
15.30: middag (kokt og most grønnsaker)
18.00: mm
20.00: halv portion grøt
+ mm før senga 21.00

Er ikke lett å få i han fast føde egentlig.. noen dager spiser han kjempebra og noen dager er det nekt etter to skjeer. Eneste som alltid går ned er smoothie. Han elsker frukt.
 
Okay. Høres ikke ut som mi jente sulter da, ihvertfall :p

Smoothie er den ene tingen som alltid går ned her også. Tenkte jeg skulle lage en skikkelig mettende smoothie med eggeplomme og havremel, men jeg har jo ennå ikke kjøpt disse gjenbrukbare posene..
 
Jeg har ikke begynt på middag enda og han er 7 måneder. Bare litt grøt hver morgen og kveld. Gjennom dagen får han litt frukt, brød og dadler. Gir han litt smoothie også noen ganger men han veier mye så jeg stresser ikke så mye. 10 kilo er ganske mye føler jeg.
Har en på 10 kg her å :)lite stress her å:)
 
03 mm
06 mm
9 halv porsjon grøt
09.30 litt mm før hviling
12 smoothie m havregryn og mm
15 middag, (biffgryte,kyllinggryte eller ren grønnsaksmos) alt fra 2 skjeer til en full porsjon.
16 litt mm (mest for kosen sin skyld)
18 grøt
18.45 mm før seng.
23.30 mm

Får også vann til alle måltider og litt grov kavring å knage på ila dagen :)
 
07:30-08: som regel en hel porsjon
10-11: frukt
14-14:30: middagsglass..alt fra noen skjeer til et halvt glass
18: en porsjon grøt

Så kommer amming innimellom måltidene. Som regel før hun skal ha en dupp og 1-2 amminger i løpet av natten.
 
08 halv porsjon grøt med mme pulver i (flaskenekt)
11 halv porsjon grøt
14 flaske (hvis han vil ha) og fruktmos
16.30 middagsglass med gulrot+mme
Ca 19 grøt + mme
03 mme
 
06.30 full porsjon grøt og mm.
09.30 mm.
11-12 frukt og mm.
14.30 mm og litt brød.
16.00 middag og mm.
18.15 halvannen porsjon grøt og mm.
Natta ca 19.30.
 
Høres ut som det er ganske likt da :)
 
Vi har forresten slutta med å gi MME etter måltid. Gjorde det i 3 dager elns, før hu ikke ville ha mer :rolleyes:
 
Vi har ikke helt rutine siden det varierer med dagens program (stakkarn må pent innordre seg;) ), men det er gjerne noe sånt som dette:
Natt ca 18:00 - ca 07:00 : mm etter ønske, typisk 4-5(?) ganger
Frokostpupp
Sein frokost/tidlig lunsj: grøt (noen ganger masse, noen ganger lite)
Sein lunsj/mellommål: avocado og mm eller avocado og fruktmos eller bare avocado
Han får tilbud om mm i tillegg ca 3 ganger til i løpet av dagen, men det er ikke alltid det virker som han spiser noe særlig, hvertfall ikke om vi ikke er hjemme på mørkt, stille rom.
Middag ca 17:00, typisk grønnsaksmos i enellerannen variant
Mm på senga ved legging.

Jeg har alltid syntes han har vært småspist, og fatter ikke at han er 10kg :p
 
Vi har ikke helt rutine siden det varierer med dagens program (stakkarn må pent innordre seg;) ), men det er gjerne noe sånt som dette:
Natt ca 18:00 - ca 07:00 : mm etter ønske, typisk 4-5(?) ganger
Frokostpupp
Sein frokost/tidlig lunsj: grøt (noen ganger masse, noen ganger lite)
Sein lunsj/mellommål: avocado og mm eller avocado og fruktmos eller bare avocado
Han får tilbud om mm i tillegg ca 3 ganger til i løpet av dagen, men det er ikke alltid det virker som han spiser noe særlig, hvertfall ikke om vi ikke er hjemme på mørkt, stille rom.
Middag ca 17:00, typisk grønnsaksmos i enellerannen variant
Mm på senga ved legging.

Jeg har alltid syntes han har vært småspist, og fatter ikke at han er 10kg :p
Synes ikke amming 4-5 ganger om natta er småspist ass ;) Han har tydeligvis næringsvett :)
 
Synes ikke amming 4-5 ganger om natta er småspist ass ;) Han har tydeligvis næringsvett :)
Haha, nei det kan du jo si. Men det er hans natt det er snakk om, altså, og han sovner gjerne litt etter 18. Og jeg syns han bruker kort tid på puppen, men mulig han har fått skikkelig dreisen på det :pJeg er så godtemons at jeg gladelig ammer i mange måneder ennå i bytte mot rævva kosthold :oops:
 
Back
Topp