Hva spiser aprilbarna for tiden?

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Hvor mye mat får de, og hva og hvor mye melk (mm eller mme) får de? :)


Her så spiser han egentlig alt mulig rart. Han spiser det samme som meg (untatt salt, sukker og honning seff) når vi ikke er på farten, siden jeg har valgt å kjøre på med babystyrt mattilvenning.
Men mengden han spiser er det så som så med. :p Mye går jo fortsatt på gulvet selv om han er blitt ganske flink til å spise en del ting.
Ellers får han fortsatt 3-4 flasker a 210 ml i døgnet som jeg har 2 måleskjeer med grøt oppi. (Så basically velling)

Dere da? :)
 
Her spiser vi grøt to ganger om dagen, brød etc til lunsj og noen ganger middagsglass, men som oftest vår middag. Får mme når hun skal sove 3 flasker i døgnet. Gjerne mme om natten også desverre..
 
Frokost: grøt og smoothie
Lunch: brødskive og fruktmos
Middag: glass med spagetti og tomat (eneste han liker) + litt av vårt og evt fruktmos hvis det er igjen fra lunch
Kvelds: grøt og sviskemos

Mm når han vil :)
 
Frokost - grøt
Før første dupp (ca en time etter frokost) - ei flaske med 150ml mme.
Lunsj - brødskive, vann og avogtil smoothie hvis han spiser lite brød.
Middag - stortsett det samme som oss, og vann å drikke.
Kvelds - grøt og ei flaske med 150ml mme.

Vi følger dette sånn ca hver dag, men hender det blir supplert med litt mer smoothier osv hvis vi er ute på ting.
Han er veldig glad i mat, å frisk og fornøyd :)..
Drikker vanligvis kun de 2 flaskene med mme i døgnet.
 
Grøt til frokost, gluten og melkefri brød til lunsj og/eller fruktmos. Middag er egen som jeg lager, den er uten tomat, melk og gluten. Grøt til kvelds. Får mme 2 ganger om dagen og pupp på natta. Ellers vann når hun er tørst. Vi sliter litt med maten da hun får eksem av så mye, så nå venter vi på time hos barnelegen. Mistenker også astma da hun er mye syk, tett og hoster en del.
 
Grøt til frokost, gluten og melkefri brød til lunsj og/eller fruktmos. Middag er egen som jeg lager, den er uten tomat, melk og gluten. Grøt til kvelds. Får mme 2 ganger om dagen og pupp på natta. Ellers vann når hun er tørst. Vi sliter litt med maten da hun får eksem av så mye, så nå venter vi på time hos barnelegen. Mistenker også astma da hun er mye syk, tett og hoster en del.

Så slitsomt at hun reagerer på så mye mat:(..

Lillemann her har astma, var veldig mye syk og tett (toppet seg med rs-virus og sykehusinleggelse) - men nå har han vært i veldig fin form siden før jul, startet på astmamedisiner i slutten av november:).. Han tåler ikke at vi prøver å trappe ned på medisiner da..
 
Hun får pupp når hun vil ha og spiser det samme som oss (bortsett fra det babyer ikke skal ha selvfølgelig :p).
Så får hun grøt til kvelds og av og til til frokost også, men hun liker best brødskive, får også vann til alle måltider :)
Hun eeeelsker mat og hvis hun ser noen spiser så SKAL hun også ha, selv om hun nettopp har spist seg stappmett på middag :p
Hun spiser i grunn overraskende mye, men det er tydelig at hun trenger det, hun er ei superaktiv frøken på rett over 7kg så hun får spise så mye hun vil ;)
 
Her får hun to flasker mme daglig.
150 ml til frokost sammen med grøt.

Lunch: Brødskive,vann, frukt og smoothie.

Middag: vanlig kost. Det vi spiser.
Aldri middagsglass.

Mellomåltid: vann, frukt/smoothie

Kveldsmat: 180 mme og en porsjon grøt.
 
Her får han pupp når vi våkner, mest for å få han til å sove lenger.
Så grøt til frokost, brødskive av hjemmelagd prøvd og smoothie til lunch, hjemmelaget middag (lagd opp mye om gangen og fryst), og grøt til kvelds.
Får smake på det meste ellers i løpet av dagen og ellers det vi har til middag. Han liker godt smakfull mat, og syns chili og godt krydret mat er godt.. Men får kun smaksprøver av dette.
Ammer stort sett etter hvert måltid, samt ved leggetid og eventuelt en-to ganger i løpet av natten (men dette er i ferd med å avta).
 
Back
Topp