Hva spise i utlandet?

Hønemor1989

Blir kjent med forumet
Påskekyllingene 2020
vi er på ferie i Kroatsia nå. Ifølge helsenorge skal jeg kun spise varmebehandlede grønnsaker, frukt med skall, godt tilberett kjøtt, og unngå den og den og den fisken. De har ingen av fiskene på ja-listen her, nesten all mat har ferske grønnsaker, bær og frukt. Føler det fort bare blir junk (hamburger, pizza, pasta). Forslag til hva som kan spises som er noenlunde sunt?

Supper er jo ganske sunt, og går stort sett helt fint :) Ellers er jeg ikke enig i at pizza og pasta nødvendigvis er søppelmat, velg de med mest grønnsaker, så får du i deg masse bra.

Da vi var i Italia i sommer spiste jeg masse frukt, for eksempel ananas og vannmelon kan du jo være helt sikker på at har fått fjerna skallet sitt. Ellers tenker jeg det er greit å kose seg på ferie, en har jo god mulighet til å være ganske aktiv når en har fri hele dagen også, så litt ekstra kalorier går da vel fint?

Ellers er det litt vanskelig å gi råd, synes jeg, det kommer jo an på menyen de forskjellige stedene dere spiser.

Personlig; jeg reiste mye i forrige graviditet, både i Europa og utenfor. Jeg spiste stort sett det meste, fisk, salater, frukt og grønnsaker, kjøtt. Eneste forbeholdet var at jeg ikke drakk alkohol, og så så jeg an stedet at jeg oppfattet det som sånn passelig hygienisk. Kjøpte ikke mat fra gateselgere i Bangkok o.l. liksom.
Gjør det som passer deg

Da jeg var gravid med storesøster var vi på bryllupsreise i Frankriket. Da fikk jeg dilla på å spise honningmelon med nykværna pepper på. Så deilig! Ellers fikk jeg spise godt stekt biff med stekte poteter til og kokte grønnsaker. Kokkene syns det var tragisk at jeg bare spiste "Ødelagt" kjøtt. :p

Hehe. Merker selv jeg blir ganske ensformig. Har lust på salater, men føler jeg gjør noe galt isåfall. Men sikkert litt sånn som de cici sier, at så lenge en ser an restaurantene litt, så går det nok bra.

Kroatia har vel egentlig ganske rent vann i springen? Slik at en kan drikke springvannet. Mener det minsker faren ved å spise salat og grønnsaker betraktelig :)

Jeg spiste gresk salat i utlandet, gikk heldigvis bra, men husker jeg var bekymret etterpå. Ellers gikk det i mye pizza..

Jeg spiser som vanlig når jeg er gravid å er i utlandet. Holder meg unna allohol å skinker å noen oster. Ellers som hjemme. Går på orntlige resturanger srlvfølgeli

Back
Topp