Hva spør man om?

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Ja, så nå virker jeg kanskje latterlig dum. Men jeg vet ingenting om graviditet annet enn at jeg må spise, ikke drikke alkohol og ikke røyke og andre ganske basic saker, også er det jo masse jeg ikke vet, men hva skal man spørre om?? Er sikkert 1000 ting jeg burde vite og spørre om? Men jeg bare aner ikke hva, kommer ikke på noe, så nå spør jeg dere som allerede har vært igjennom dette her ; hva spør man om? :) hva er viktig å vite nå? Senere?
Føler meg ordentlig lur nå så ja :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Spør jm om akkurat det du spør om her :) Hun vet hva du trenger å vite ;)
Det er så tidlig i svangerskapet enda, så du får nok mer og mer info for hver gang ettersom du nærmer deg fødselen.
Men hun vet hva du trenger å vite, og er nok vant til å høre spørsmål fra andre som er i din sitasjon, så hun kan nok svare deg :)

spør om nøyaktig det du føler du vil spør om, og du vil få svar. ellers har du muligens fått en bok hos fastlegen din da du var på din første kontroll(om du har vært på det) i den boken står det mye nyttig informasjon. :) og jordmor selvsagt, hun/han kan du spørre om det du spør om her, vedr hva du trenger å vite nå osv. :)

Fikk tre blader (barn: til pappa, til mamma og spedbarn) pluss en bok med både til mamma og pappa, og en anna brosjyre om graviditet .. Blir så forvirra, hva er viktigst osv :p jeg spurte kun om EN ting; hva med ridning? :p hu sa jeg burde være aktiv og min form for aktiv har alltid vært ridning, så så lenge jeg ikke ramler av eller blir sparka så var det greit :)

(Vet mange sier man skal være forsiktig med det, men som jm og sa så kan man jo havne i bilulykke og liksom.. :p ) så jeg har tenkt til å finne plass å ri og gjøre det fram til jeg ikke klarer å komme meg på hesten :p

Sist svangerskap svarte vi nei hver gang jm spurte om det var noe vi lurte på :p klarte aldri komme på noe men gikk god bruk for de bøkene vi fikk av legen og mammaforum :D

Du kommet sikkert på div spørsmål etter hvert og da har du både jordmor of andre her inne å spørre :) en lærer mye etter hvert og du føler nok du kan mye innen fødsel :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg lærte mye her inne, noen leger og jm er ikke akkurat oppdaterte. Hadde aldri noen spr.

Men du skal ikke : røyke, drikke, bruke narkotika, snuse spise enkelte matvarer som salami, rå tunfisk, spekemat brie ( sjekk matportalen. No). Bruker du medisiner fra før må de sjekkes opp om du kan bruke dem under graviditeten. Kampsport er ikke å anbefale.

Du bør: holde deg i fysisk aktivitet, spise sunt og ernæringsrikt, ta kosttilskudd for gravide, knipe, og leve som du ellers gjør.

Glemte jeg noe?

Ikke ta Ibux, det er skadelig for babyen. Men paracet går bra. Ikke veldig varmt boblebad, pågrunn av varmen.
Du kan spise jordbær og nøtter -var før i tiden gravide visstnok ikke skulle spise det :)
Hva mer? Bare sunn fornuft; å vaske frukt og grønt godt før du spiser det, kjøtt osv ferskt og godt stekt..

Back
Topp