Hva sover småttisene på/med/i om natten?

Lulilu

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Januarskatter 2015
Nå begynner jo nettene å holde på plussgradene og nå lurer jeg på om han er for varm eller når vet man egentlig det? Kan jo ikke sjekke under dyna eller ta i nakken hans stadig vekk natta gjennom heller for å se om han er for varm. Da våkner han jo. Og nå som han sover natta gjennom stort sett også, så får jeg ikke kjent på han. Vinduet er bittelitt på gløtt, så det holder ca 18 grader her. Han lå på korthåret lammeskinn frem til i dag. Har på han heldress i pysjamas, varierer mellom ull og bomull. Og så har han helårsdyne av fiber festet i dyneklyper. Syns igrunn ikke denne puster noe særlig godt, så skal få oss en dundyne snart. Hvor lenge kan de bruke 80x100 dyne? De dundynene koster jo flesk.
Hva sover deres nurk med om natta?

Nå begynner jo nettene å holde på plussgradene og nå lurer jeg på om han er for varm eller når vet man egentlig det? Kan jo ikke sjekke under dyna eller ta i nakken hans stadig vekk natta gjennom heller for å se om han er for varm. Da våkner han jo. Og nå som han sover natta gjennom stort sett også, så får jeg ikke kjent på han. Vinduet er bittelitt på gløtt, så det holder ca 18 grader her. Han lå på korthåret lammeskinn frem til i dag. Har på han heldress i pysjamas, varierer mellom ull og bomull. Og så har han helårsdyne av fiber festet i dyneklyper. Syns igrunn ikke denne puster noe særlig godt, så skal få oss en dundyne snart. Hvor lenge kan de bruke 80x100 dyne? De dundynene koster jo flesk.
Hva sover deres nurk med om natta?
Ja de er dyre de dundynene. Jeg har nesten akk tatt ibruk 80*100 da hu sparket den lille alle steder :P Så denne er såpass lang så jeg lar lagt en stor tung bok i enden så dyna holder seg der :P Og de dynene tror jeg de bruker en stund :)

Her har hun på seg hel pysjamas med sokker :) har ligget på korthåret lammeskinn til for noen dager siden.. hun var svett i nakken innimellom når hu våkna så. Og har vinter dundyne :) akkurat passe og god varm nå :D er nok rundt 18 grader på romnet hennes :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her er det ca 16 grader på soverommet. Og vesla søv i pysjamas av bomull, i eit babynest med dundyne. Ho begynne å bli altfor stor for babynestet då, så blir nok flytta over i sprinkelseng over helga:-) har sove i korg til no.

Vet ikke helt hvor mange grader det er på rommet, men jeg ligger med en helt vanlig fiberhelsårsdyne på i truse/singlet og har det greit. Lillemann har pysj i bomull, en slik sovepose (siden han sparker) + et ekstra babyteppe over der (de sier man ikke skal ha så mye over disse soveposene, men jeg synes ikke den er særlig tykk). Han ligger i tillegg fortsatt i slyngevuggen sin som er lun og god, samt har en madass som er av ull med bomullstrekk på.

Veslegutt ligger i bomullspysj med tynne sokker til. Han har juniordyndyne som er pakket godt rundt han. Ligger i sprinkelseng med sånn sprinkelbeskyttere og himmelseng. Så lunt der:) Rommet holder ca. 19grader.

Her sover han med pysj uten sokker - varierer mellom ull og bomull. Foretrekker ull, da han er litt fæl til å sparke av seg dynen på natten. Har prøvd å ha han i pose, men det funket ikke - han ble helt ute av seg da, stakkers.
Har brukt den 80x100 dynen (fiber) i sprinkelsengen siden han var nyfødt. Storesøster brukte den til hun var ca. 1 1/2. Hadde sikkert ikke trengt å bytte, men gjorde det slik at lillebror kunne overta den dynen ;)

Når kan man begynne å legge dem bare i body hvis man har en varm dyne? Lurer på å kjøpe en 100x140 sommerdundyne som han kan bruke når det blir varmere. Han lå med en slik hos svigers, og det gikk helt greit.

Når kan man begynne å legge dem bare i body hvis man har en varm dyne? Lurer på å kjøpe en 100x140 sommerdundyne som han kan bruke når det blir varmere. Han lå med en slik hos svigers, og det gikk helt greit.
Snuppa her har gjort det et par ganger alt! :P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Når tenker dere å begynne med sommerdyne? Dun eller fiber? Her ligger han med helårsdyne i fiber , og merker han begynner å bli litt for varm i den. Ligger med hel pysj i bomull også.

Back
Topp