Hva sover man i når man ammer?

Stjernestrikk

Elsker forumet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Potensielt super dumt spørsmål.fra førstegangsgravid.
Hva sover man egentlig i når man ammer?
Altså jeg hater å sove i tøy, altså sånn i det hele tatt. Jeg sover alt for urolig så det bare gnager og vrir seg. Men jeg forestiller meg at det blir fryktelig mye søl hvis man ikke sover med noe på puppene mens mens man ammer?

Sikkert tidlig å tenke på allerede nå, men det er kanskje fint med noen tråder som ikke handler om at folk forlater gruppa vår, det er så innmari trist ❤
 
Potensielt super dumt spørsmål.fra førstegangsgravid.
Hva sover man egentlig i når man ammer?
Altså jeg hater å sove i tøy, altså sånn i det hele tatt. Jeg sover alt for urolig så det bare gnager og vrir seg. Men jeg forestiller meg at det blir fryktelig mye søl hvis man ikke sover med noe på puppene mens mens man ammer?

Sikkert tidlig å tenke på allerede nå, men det er kanskje fint med noen tråder som ikke handler om at folk forlater gruppa vår, det er så innmari trist ❤

Sniker
Ikke dumt spørsmål, tenkte mye på dette selv og jeg tenkte også at jeg nok skulle sove uten ammebh fordi jeg hater å sove med det, men det gikk ikke for meg. Puppene var så såre at jeg måtte ha innlegg foran så ikke en dyne eller tskjorte kom borti brystknoppen. Og da det gikk over lakk jeg uansett ekstremt mye på natt første 6 mnd, så ville blitt melk over alt uten amme bh og innlegg, men valgte en slækk og myk en fra hm til soving. Er vanlig at det lekker fra puppen man ikke ammer fra også, så fint å ha innlegg foran da :hilarious: Brukte bh nesten hele ammeperioden, var bare siste mnd jeg kunne sove uten bh (ammet i 17mnd).
I tillegg hadde jeg t-skjorte eller singlett da vi har kaldt soverom og jeg fødte i januar.
På dagtid brukte jeg andre bher med mer støtte.
 
Jeg sov med ammebh og innlegg første ukene, etter det sov jeg oppå håndduk i tilfelle lekkasje. Nå ingenting, med mindre jeg føler på meg det vil lekke mellom ammingene. Bruker vaskeklut eller gulpeklut over brystet jeg ikke ammer fra under amming, da det lekker fra det.

Hater å sove med bh og/eller klær på, så heldigvis funnet noe som funker.
 
Jeg hadde det samme spørsmålet med min første, ble bare naturlig å sove med ammebh, det gikk seg veldig greit til
 
Jeg sov i amme-BH og med et mykt håndkle under meg :)
Det blir utrolig mye søl når melka kommer for fult - og hvis du velger å samsove så blir det ikke mindre :p:p.
synes det var greit å kunne bytte ut underlaget etterhvert så jeg slapp å lukte sur melk :D
 
Sniker
Ikke dumt spørsmål, tenkte mye på dette selv og jeg tenkte også at jeg nok skulle sove uten ammebh fordi jeg hater å sove med det, men det gikk ikke for meg. Puppene var så såre at jeg måtte ha innlegg foran så ikke en dyne eller tskjorte kom borti brystknoppen. Og da det gikk over lakk jeg uansett ekstremt mye på natt første 6 mnd, så ville blitt melk over alt uten amme bh og innlegg, men valgte en slækk og myk en fra hm til soving. Er vanlig at det lekker fra puppen man ikke ammer fra også, så fint å ha innlegg foran da :hilarious: Brukte bh nesten hele ammeperioden, var bare siste mnd jeg kunne sove uten bh (ammet i 17mnd).
I tillegg hadde jeg t-skjorte eller singlett da vi har kaldt soverom og jeg fødte i januar.
På dagtid brukte jeg andre bher med mer støtte.

Det gir mening, må nesten bare på jakt etter den mest behagelige ammr bh'en skjønner jeg. Takk for godt svar
 
Jeg sov med ammebh og innlegg første ukene, etter det sov jeg oppå håndduk i tilfelle lekkasje. Nå ingenting, med mindre jeg føler på meg det vil lekke mellom ammingene. Bruker vaskeklut eller gulpeklut over brystet jeg ikke ammer fra under amming, da det lekker fra det.

Hater å sove med bh og/eller klær på, så heldigvis funnet noe som funker.

Ah, så kanskje det er mulighet da :D Jeg krysser fingre, ellers må jeg jo bare venne meg til å sove med bh ;)
 
Brukte ammebh eller ammesinglet i starten sist, men var så trøtt ofte at jeg glemte å lukke den igjen. Hadde hådkle og tisselaken under lakenet en god stund:)
 
Jeg måtte sove med ammebh. Hadde så mye melk, så det lakk ofte igjennom for det. Og melka spruta jo fra den puppen ungen ikke spiste av, mens h*n spiste av den andre. Hadde drukna ungen i melk uten ammebh og innlegg
 
Jeg måtte sove med ammebh. Hadde så mye melk, så det lakk ofte igjennom for det. Og melka spruta jo fra den puppen ungen ikke spiste av, mens h*n spiste av den andre. Hadde drukna ungen i melk uten ammebh og innlegg

Å nei, drukning høres ikke helt hensiktsmessig ut :p
 
Haha, nei! :p slet med at det lakk igjennom innlegget på dagtid også :p syns egentlig ungen kunne spist av begge hver gang, men de sovna jo lenge før de hadde tømt ett bryst:p

Hehe, høres litt brysomt ut ja, men heller det enn å ikke ha nok melk tenker jeg.
Satser på at jeg ikke får noen problemer, min mor endte i alle fall med å donere til halve nyfødtavdelinga den dagen hu fikk meg, så der var det i alle fall ikke problemer med forsyningen. Jeg krysser fingre for at det er arvelig ;)
 
Kjøpte greie ammesingleter på hm. Uvant å sove med klær ja, men i begynnelsen må en bare. Hadde så mye melk at laken og dyne var gjennomvåt hver natt :hilarious:
 
Sov med nattammebh fra Medela og bolero.
Har tisselaken på senga for å beskytte madrassen (kjøpt på jysk mtp evt vannavgang) mot gulp, melk osv.
 
Back
Topp