Hva sover babyen i på natta

Bkno2705272

Flørter med forumet
Her bruker vi en bomulls sovepose og bomullspysj inni med sokker. Temperaturen ligger mellom 18-20 grader. Om morningen er hun ofte litt kald på hendene og armene... Virker som hun fryser litt :( vurderer å gå over til en ullsovepose med ullpysj inni... Men er veldig redd for overoppheting jeg da....

Hva bruker din?
 
Sover i pysj både med og uten føtter - bomull, men mest bambus (lilleba). Og med vanlig dun dyne.
 
Bomullspysj
Begynner som regel natten med sokker, avslutter uten

Er 19-20 grader på soverommet
Hun sover med dyne.
Sparker den av innimellom
 
Sover med bomullspysj, dyne og sokker. Dyne og sokker har han mistet i løpet av natten
 
Bomullspysj, sover med dyne. :) "sover" med dyne heter det vell :p temperaturen ligger på 20 +.
 
He he... Dyna tok jeg bort til slutt pga akkurat det der! :D
:) føler ikke han er noe kald. Men selvfølgelig kan en sovepose bli litt kald siden den slipper inn mye mer luft.
 
Min gutt sover i body, strømpebukse og pysjamas. Har på han teppe og dyne. Han sover på lammeskinn. Vi har det nok litt kaldt på soverommet, men har ikke vinduet åpent. De små er veldig forskjellige. Noen fryser lettere enn andre. Hvis han fryser våkner han ofte og jeg tar han oppi min seng. Da kjenner jeg at han er kald og han sovner når han blir varm igjen.
 
Huff, føler meg som en slem mamma nå :p her sover hun i bomullspysj uten føtter og dundyne. Vi har 15+ grader på rommet. Skal legge på sånn saueskinnovermadrass om ikke så lenge. Er frost på natta og morgenen nå :)
Vi samsover i løpet av natta, så hun får kroppsvarme fra meg :) skal kjøpe ullpysj etterhvert tror jeg :)
 
Huff, føler meg som en slem mamma nå :p her sover hun i bomullspysj uten føtter og dundyne. Vi har 15+ grader på rommet. Skal legge på sånn saueskinnovermadrass om ikke så lenge. Er frost på natta og morgenen nå :)
Vi samsover i løpet av natta, så hun får kroppsvarme fra meg :) skal kjøpe ullpysj etterhvert tror jeg :)
Dun er jo helt supert! Den regulerer kroppstemperaturen til bebisen ;) så det er sikkert mer enn nok! Bedre at det er litt kaldt enn for varmt :) da slipper du å være bekymret for overoppheting! Her kan vi ikke bruke dyne lenger da hun sparker den av seg, ellers ville jeg gått for dun jeg og ;)
 
:) føler ikke han er noe kald. Men selvfølgelig kan en sovepose bli litt kald siden den slipper inn mye mer luft.
De fleste soveposer slipper jo ikke inn luft. De er lukket med glidelås ;) men spørsmålet er om posen puster og regulerer kroppsvarme! Da tenker jeg at ullpose kanskje kan være lurt! Da vil jo bebisen ha den samme temperaturen gjennom hele natta istedet for å våkne av at dyna er sparket bort....
 
Huff, føler meg som en slem mamma nå :p her sover hun i bomullspysj uten føtter og dundyne. Vi har 15+ grader på rommet. Skal legge på sånn saueskinnovermadrass om ikke så lenge. Er frost på natta og morgenen nå :)
Vi samsover i løpet av natta, så hun får kroppsvarme fra meg :) skal kjøpe ullpysj etterhvert tror jeg :)
Du er ikke slem - her har vi akkurat samme påkledning og jeg har ikke engang tenkt å legge på skinn! :eek:
Vi har det ikke så veldig kaldt på soverommet da... Og mini er god og varm - alle de små er jo som oss voksne; veeeeldig forskjellig! :)
 
Bomullspysj og sovepose i bomull her også. Dyna ble bare sparket vekk før jeg rakk å snu meg.. Hun kan være litt kaldt på hendene, men hun er god og varm i nakken så tror ikke hun fryser :)
 
Bomullspysj og sovepose i bomull her også. Dyna ble bare sparket vekk før jeg rakk å snu meg.. Hun kan være litt kaldt på hendene, men hun er god og varm i nakken så tror ikke hun fryser :)
Hvilken pose har dere? Er den fylt? Hvilken temp har dere på rommet?
 
Hvilken pose har dere? Er den fylt? Hvilken temp har dere på rommet?
Den tykke posen til IKEA. Er fylt, men ikke veldig tykk. Tempen er kanskje 16 grader? Jenta mi er ganske varm av seg så jeg har nesten vært redd for at hun har vært for varm, men nå når det er blitt litt kaldere virker det ganske perfekt :)
 
Har på en bomullspysj, ett pledd og dyne. Og så ligger han på ett saueskinn. Skulle han bli kald så ligger han godt inntil meg under dynen min til han har fått varmen.
 
Vi samsover. Hun har todelt bomullspysj. Vi deler dyne, sommerdyne enn så lenge (finner ikke vinterdyna mi :eek: ). Har ullpledd over da. Vi deler kroppsvarme, men tror vi må begynne med strømper på om natta, og kanskje ligge på lammeskinn muligens.
 
Vi samsover. Hun har todelt bomullspysj. Vi deler dyne, sommerdyne enn så lenge (finner ikke vinterdyna mi :eek: ). Har ullpledd over da. Vi deler kroppsvarme, men tror vi må begynne med strømper på om natta, og kanskje ligge på lammeskinn muligens.
Hmm... Anbefaler de ikke at barnet skal ha egen dyne hvis man samsover? Da med tanke på overoppheting og at barne kan komme under dyna.
 
Back
Topp