Hva snakker de om?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva snakker barna mye om for tiden? Har de noen ord og utrykk som går mye igjen?

Her er det mye åneeeeei /nei og nei. Hvis hun søler ut noe eller noe er møkkete eller rotete. Jeg vet hvem hun har det fra;) Og æsj går hyppig igjen, gjerne litt i samme situasjoner.

Nei, bil, ball, is, yoghurt, navnet på storebror, ost, au. Har fått nok en skravlebøtte i hus:)

Æææææsj æææææsj og gakk gakk. Gakk gakk er badeanden, æææææsj er nok bæsj tror jeg, for han henter stellematta og rein bleie.

Han skravler om biler, om de andre i barnehagen, om hesten, traktor, sykkel, bestemor, pappa, mamma.. Hva er det han IKKE skravler om liksom? :p Han kan jo ikek holde kjeftet sekund :D Han vet veldig godt hva han vil, og forteller det mer enn gjerne flere ganger :)

Er mykje "æsssssj" og " Åååå jaaaaaaaaaaa" :P Bade, bil, mat, drikke og tutt er gjenntakande :)

Dyr og dyrelyder, hjelper ikke akkurat på at vi er ofte i dyrehagen.

Drik: drikke
Nin: kanin kosen hans
Mokk: smokk
Namme: når han vil ha noe godt
Traktor, bil og fly er han god på;)
Bæsj, ball og bad (bade)

Veldig opptatt av at jeg går på skole, tror de snakker om det i bhg. Hun sier "mamma gå på skole" hele tia :p og så snakker hun mye om tiss og bæsj, sier at hun må tisse og bæsje hele tia.
Prater også mye om vovva, alle dyr er vovva

Bæsj, blomst, traktor, bil, tiss, promp, bade.. Ja, det er de som går igjen mest :p

Bin (bilen), trato (traktor), tate (tante), too (Tor, en gutt i bhg), ko en e? (Kor den e? Spør han om de fleste ting), æsj/blææh, ba ba ba (bade, bade, bade). Går mye i det for tida :)

Går vel mest i skvattigattigattigattikattilattidikkedakkiduuuu :p kjenner jeg gleder meg til det blir mer ord og mindre "skvaldring" hehe :p

Går vel mest i skvattigattigattigattikattilattidikkedakkiduuuu :p kjenner jeg gleder meg til det blir mer ord og mindre "skvaldring" hehe :p
Åååå er det sånn babling på nordlandsdialekta er? :D Her er det helt andre lyder :p

• Liker
Reactions: BMC
Her bables det hele tiden. Nye ord hele tiden. Det som blir sagt mest om dagen er min mamma! Ikke rart med en sjuk gutt i huset :(
Ellers har han begynt å sette sammen to ord og prater veldig mye.

Utvidet ordforråd kan by på problemer...

Storebror 7 år:
"Passordet for å komme inn på rommet mitt er jo "der" for det sa M hele tiden før så da kom hun alltid inn. Nå sier hun masse forskjellig så nå vet jeg ikke helt hva passordet skal være..." ❤️

Det er mye babysnak om dagen også. Han klarer fint å si "baby magen til mamma" :p Også er han veldig flink til å si "nei, vil ikke" ;)

Hun sier bæsj hele tiden! Litt flaut:(
Ellers er det mye dyrelyder, og så prøver hun å si navnene på de i barnehagen og i familien.
Mommo er hun best på:)
Og hun selv heter Nanna (Anna).

Back
Topp