Hva smaker eller fremstår annerledes nå?

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Har dere noe dere vanligvis liker som dere ikke syns smaker eller fremstår samme som før dere ble gravide?

Her er det foreløpig disse som byr meg imot:

Brød
Ketchup
Brus
Smågodt
Banan
Pizza
Kebab
Mandelstangsjokolade

Syns mye er blitt smakløst :hilarious:

Håndsåpe som ikke ser ut som bare skum takler jeg ikke da det ligner på sperm og jeg brekker meg :wtf:

Mat som lasagne eller annet "rotete" mat klarer jeg ikke se på. Blir kvalm av det:eek:

Syns jeg "krever" mer frisk luft og hiver etter pusten for å puste mest mulig når jeg er utendørs. Noen ganger må jeg bare åpne verandadøra eller henge ut vinduet litt for føler jeg ikke får nok luft:rolleyes:

:wacky: galskapen lenge leve :wacky:
 
Eneste jeg har merket er kjøtt. Takler ikke smaken av kjøtt. Så denne graviditeten er jeg blitt vegetarianer :happy:
Ellers merker jeg også at jeg har økt behov for frisk luft! Synes fort det blir innestengt inne og lufter mye.
 
Det meste av det vi har hatt til middag dagen før frister ikke dagen etter...
 
Jeg kjenner at jeg er sulten og jeg vet jeg MÅ spise. Men stort sett er det ingenting som frister :yuck:

Har faktisk sånn plutselig fått et kick på en og annen grønnsak her og der da. MÅTTE spise brokkoli på mandag, men takla ikke tanken på det dagen etter (har ikke vært superkvalm så kan ikke si det er derfor heller) bare merkelig.

Pleier aldri å gå i ens ærend på butikken for å kjøpe godis, men det gjorde jeg i går. Så ting bytter hver dag.

Lettest å få i seg er frisk frukt og bær!
 
Jeg har også fått avsmak på kjøtt spesielt storfekjøtt. Her går det for det meste i knekkebrød, frokostblanding, yougurt og brød.
 
Mat som byr meg imot:

• Brød
• Knekkebrød
• Sjokolade
• Ketchup
• Generelt mat med tomatsaus :yuck:
• Sterk mat
• Pasta
• Vann
• Melk
• Godteri
• Salat
• Yoghurt
• Grøt

Det jeg kom på i farta. Føler det er mer jeg ikke greier å spise enn hva jeg faktisk greier å spise :wtf: Så lei.

Ellers blir jeg kvalm av såpelukt, spesielt Lano :puke
 
Hittil har jeg ikke noen merkbare aversjoner mot nye ting, MEN jeg som til vanlig er mer glad i søtt enn salt, blir utrolig fort kvalm nå av søte ting. Ellers er det meste som før egentlig, bortsett fra at jeg kan få PLUTSELIG lyst på et eller annet som F.eks appelsin. Og da mååå jeg ha det. Rare greier.
 
Jeg syns kaffe smaker annerledes.. og løk.. og fått helt avsmak på kjøtt.. men jeg har blitt helt avhengig av risgrøt med mye smør og brødskive med leverpostei.. ikke å snakke om oboy liksom!
 
Altså som smaker annerledes. Da må jeg si cola.. Har aldri likt cola før, syntes det til vanlig er helt motbydelig, men nå er det et must.. Merkelige greier:p
 
Får ikke spise rucola i det hele tatt, ketchup også har rare smak, pepsi max lime opplever den nå som for søt og mat general ikke smaker som før men klarer å spise allikevel. Spiser fordi må spise men maten er ikke noe godt lenge
 
Jeg synes vanlig gulost ikke smaker godt lenger :(
Og kaffe og brus smaker ikke bra.

Lyst på masse frukt, husholdningssaft og salte kjeks/chips :happy:
 
Kjøtt, og spesielt kjøttdeig byr meg totalt i mot. Klarer å spise litt, men det er virkelig ikke mye.
Kokt egg frister heller ikke.
Men har fått en smule lyst på melk, men blir så dårlig i magen av den,men det blir jeg uansett fra før.
 
Back
Topp