Hva smører dere med for å unngå strekkmerker ?

Ingenting, for ingenting fungerer.

Smøret som en gal i svangerskapet sist. Sprakk i uke 42.

Ingenting, for ingenting fungerer.

Smøret som en gal i svangerskapet sist. Sprakk i uke 42.
Jeg og. Prøvde kremer og oljer. 8 mnd på vei mente jordmor at hun aldri noensinne hadde sett så mange strekkmerker på en mage som inneholdt bare 1 baby før. Hun mente det da, for jeg fikk ultralyd for å dobbeltsjekke at de ikke fant fler :p

Ingenting. Bare vanlig fuktighetskrem om jeg er tørr. Som de andre sier. Ingenting som fungerer dessverre :)

Har lest at en olje som heter " bio oil" skal være bra. Kan kjøpes på vita (tror jeg). Har ikke testet den selv, så min egen mening kan jeg ikke komme med. Går jo an å teste :)

Nada, bortkasta penger å handle inn på all verden. De strippene kommer enten du vil eller ei om du er dømt til å få de :-P

Jeg tenkte at selvom det kanskje ikke fungerer så er det uansett greit å forbygge det man kan til en viss grad, og huden har uansett godt av å bli smurt. Men om det funker vet jeg ikke. Jeg skal gi det ett forsøk. Og tenkte å prøve weleda strech mark oil, kjøpt hos jordmor. Ellers så har jeg også mama MIO sin....

Hadde en jeg brukte begge gangene men husker ikke hva den heter ! :S
Null strekkmerker her enda :D

Tror det er genetisk betinget jeg.Aldri smørt noe sted i alle tre svangerskapa, men ingen strekkmerker på magen uansett. Men har noen pubertet og voksestrekkmerker bak på lårene:p krysser fingrene for at jeg slipper unna strekkmerker 4 siste gang også....

Har jobbet på The Body Shop, og bruker selv Cocoa skrubb og bodybutter. Vet dette er nogenlunde genetisk, men vil ikke føle at jeg ikke gjorde noe for å unngå dem, så smører alikevell :)

Jeg har litt liten tro på at noe egentlig fungerer, men selv tørte jeg ikke ta sjansen. Så jeg smurte meg med vanlig fuktighetskrem og endte med null strekkmerker på magen og bittelitt på sidene. Som sagt over, tror jeg dette er litt genetisk til en viss grad :) føltes godt å ha smørt i troa på at det hjalp da :P

Har så mye strekkmerker og løshud at det ikke betyr noe fra eller til, men smører meg inn med sheabutter, fuktighetsoljer og aloegel bare fordi det føles godt :D

Jeg har tidligere brukt Weleda sin strekkmerkeolje, og jeg innbiller meg i hvert fall at den har forebygget en del. Jeg har litt strekkmerker etter 3 svangerskap. Regner i grunnen med at magen eksploderer i strekkmerker denne gangen :knegg: Men har liggende ett par tuber med ItWorks strekkmerke krem, som ser ut til å hjelpe til å få de til å bli lysere. Verdt ett forsøk.

Back
Topp