Hva slags vognseler har dere?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Må ha noen seler som er lett å bruke..

Barnehagen hos snuppa så gidder de ikke å tre selene igjennom når de skla legge seg.. altså de må ha det lettest mulig.. sånn at selene sitter ferdig"montert" i voksiposen for så å bare ta voksien ut med selene og klipse de på på vogna..

Og jeg har ikke noen seler.. og trenger sårt hjelp.. har hatt utallige tråder her om emne, men ikke fått noen særlig tips..

Så hva slags seler har dere? Og er de lange? Sånn at det ikke blir trangt når de både har på vinterdress og ligger i en voksopose..

Beklager jeg aner ikke, men beg å lure på det samme. Selene på vognen til Jenny satt allerede på når jeg kjøpte den fra butikk, aldri tenkt noe over hvordan de sitter. Men nå beg de å bli for små så kansje jeg må kjøpe nye. Følger med på dine svar jeg.

Jeg har selene som hører til vogna. Og har faktisk aldri hørt om bhg som ikke "gidder" å tre seler igjennom...

Men uansett, det er mange som bruker de som heter "Vogn- og gåsele" (tror jeg det var)
De kan man bruke i vogna, i spisestol og evt som gåsele da...
Det er mange forskjellige merker av dem, og jeg vet desverre ikke hvem som er lengst, bare at noen er veldig korte...

ORIGINAL: Linemor7

Jeg har selene som hører til vogna. Og har faktisk aldri hørt om bhg som ikke "gidder" å tre seler igjennom...

Men uansett, det er mange som bruker de som heter "Vogn- og gåsele" (tror jeg det var)
De kan man bruke i vogna, i spisestol og evt som gåsele da...
Det er mange forskjellige merker av dem, og jeg vet desverre ikke hvem som er lengst, bare at noen er veldig korte...

Nei, her i barnehagen er det mye de ikke gidder faktisk...

Prøvde en vogn og gåsele på en butikk på Vinterbro..den også ble for knapp..

Men mangler jo en sånn ring som er på vognen.. den ringen som man fester selene til på vogna..

Og lurer også på om sånne fåes kjøpt løst..?

Regner med det er for å spare tid, de ønsker andre seler. Vet ikke hvordan merke, men de selger seler på reflex blant annet. Vi bruker å feste selene i kanten på sportsdelen (huff er dårlig å forklare) Da blir ikke selene for trang, for de går ikke unner posen, men ned langs kanten på vogna. skal se om jeg finner link til slike seler

hei

jeg har en rosa sele som og er en gå sele. der kan du bare klikke på selen så du slipper og tre den hver gang. I barnehagen hvor jeg jobber har vi også slike seler. (For ja det er en tidkrevende jobb å montere 9 vognposer hver eneste dag, og ikke alle har like gode seler og poser så gjør at det går raskt) Jeg kjøpte de på brio eller hva den heter lekebutikk på stovner senter. med de selene trenger en ikke å ha ringer i vognen for en fester de på understellet eller hvor som helst, er slike løkker som en trer gjennom. Husker ikke helt hva de heter, et eller annet click ...

ORIGINAL: shybert

hei

jeg har en rosa sele som og er en gå sele. der kan du bare klikke på selen så du slipper og tre den hver gang. I barnehagen hvor jeg jobber har vi også slike seler. (For ja det er en tidkrevende jobb å montere 9 vognposer hver eneste dag, og ikke alle har like gode seler og poser så gjør at det går raskt) Jeg kjøpte de på brio eller hva den heter lekebutikk på stovner senter. med de selene trenger en ikke å ha ringer i vognen for en fester de på understellet eller hvor som helst, er slike løkker som en trer gjennom. Husker ikke helt hva de heter, et eller annet click ...

Greit nok at det er jobb med å montere vognposer hver dag.. men er jo jobben deres da.. og alt er mere tungt på vinteren[;)]

I morgen den dag så kommer jeg til å be de om å finne noen vognseler som er akseptabelt for de.. så får de gi meg beskjed om hvor jeg kan få kjøpt disse!

For jeg gir faktisk opp[:)]

Har alltid hatt vogner med integrerte seler. Så da har jeg brukt dem.

ORIGINAL: Sicily

Har alltid hatt vogner med integrerte seler. Så da har jeg brukt dem.

Det er det jeg også har.. 5 punkt sele.. men de i barnehagen gidder ikke å tre disse selene igjennom voksiposen hver dag..

Så da er løsningen at voksiposen må ligge ute hele vinteren da.. for da er de tredd i.. men jeg vil jo gjerne ha inn voksiposen på morningen sånn at den er varm og god når snuppa skal sove i den etter lunsj..

Ikke interessert i at hun skal ligge i en voksipose som har stått ute i feks 8 minusgrader

ORIGINAL: TøttaMedKnøttet

http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=vogntilbehor

Den så romslig ut[;)]

Skal jeg ringe til Barnas Hus i morgen og høre om de har den der[;)]

ja det er jobben vår, men hva foretrekker du at det er forsvarlig bemanning inne eller at man bruker 1 time med mikk makk på vogner???? Prøv å se helheten. Vi har 14 vogner, og derfor har vi mange låne seler slik at vi kan legge barna når de er trøtt og ikke at de må vente i en evighet for vi skal bare tre seler i vognene.

ORIGINAL: shybert

ja det er jobben vår, men hva foretrekker du at det er forsvarlig bemanning inne eller at man bruker 1 time med mikk makk på vogner???? Prøv å se helheten. Vi har 14 vogner, og derfor har vi mange låne seler slik at vi kan legge barna når de er trøtt og ikke at de må vente i en evighet for vi skal bare tre seler i vognene.

Nå overdriver du en smule da.. bruker jo ikke 1 time..

Men som jeg sier.. da får de ansatte finne hva slag seler som er akseptabelt for de!

Her er det ikke bare det sele greiene de ikke gidder/har tid til.. alt mulig annet også.. og sum av summarum så synes jeg de er en smule slappe[:)]

Back
Topp