Hva slags vogn?!?

Grete71

Forumet er livet
Hva slags vogn har dere januar-mammaer tenkt å anskaffe? Hadde først tenkt på kombi-vogn, da har vi jo alt i ett. Men så leste jeg på babyverden; i en bagvogn er det større plass, og det er jo en fordel nå når vi skal ha på vinteren, med tjukke klær og varm og stor sovepose. Det er jo ikke bra at bebisen har det for trangt... Og de vokser fort!

Hjeeelp.... [:'(]

Jeg har skaffa meg en kombi-vogn.. Den var ikke av de minste jeg har sett, og blir den for trang så gjør det ikke så mye, den kosta jo bare 150kr[;)] (på Fretex)
Var kjempefin vogn, da![:D] - fornøyd med "varpet" mitt[:D]

Hehehe nei til den prisen gjør det jammen ikke noe om den blir for liten etter etpar måneder! Jeg har sååååå lyst på ny vogn fra Brio, men fytti så dyre! 6 tusen jo! Og det har vi ikke råd til. Nei, må nok bare følge med på Finn.no.

Mange relativt billige på Finn.no i Hordaland iallefall.. kansje du kan få den sendt nedover med kystbussen[;)]

Er noen i Rogaland også... [:D] men trenger den jo ikke helt enda, da! Og det er jo jul før lille Vetle kommer til verden! [:D]

si ikke det.. plustelig sitter du på julaften med rier og merker at ungen har bestemt seg for å være prematur[;)] - ser du har termin tidlig i Januar..
trenger vel ikke være prematur engang da, for å bli jule-barn[:D] +/-14dager er jo normalt[:D]

Hvis dere skal kjøpe ny og kan velge mellom de ulike typene så vil jeg anbefale duovogn da bagen er vesentlig større på disse. God plass til hva det måtte være av pose/dyne etc. Var nettopp på hyttetur med en baby på 5 uker som hadde duovogn med stor bag og så at bagen nok ikke kunne vært særlig mindre før babyen ikke hadde fått ligget komfortabelt i ønsket stilling. Har nok bestemt meg jeg ihvertfall, men alt kommer jo an på hva man synes er viktig selv.. [:)]

Håper & tror at enten m&p el svigers spleiser på vogn til oss - meget trolig at de kommer til å "sloss" om oppgaven uansett da det er første barnebarn på begge sider.. Satser på å dra over til Sverige og se der ihvertfall (bor ikke så altfor langt unna grensa) og de får uansett IKKE lov til å kjøpe vogn til oss uten at vi har godkjent den.

Med annet utstyr arver vi gjerne. Har allerede fått en gammel vugge, høystol etter min far (som jeg også brukte når jeg var liten) og arver Maxi Cosi etter fadderbarnet vårt (babyen på 5 uker). Blir fort dyrt dette her så vi tar i mot alt med takk.. [;)] Hvis mine antagelser slår rett at vi får en gutt så har vi veldig gode arvemuligheter også - ikke så ille om ei jente går i blått heller da mye blir for sukkersøtt for meg.. [;)]

Hehehe nei..... Jeg selv skulle være nyttårsbarn, men bestemte meg for å komme 14 dager "før tiden" etter at mor hadde hatt seg en skikkelig gå-tur fram og tilbake til frisøren! [:D] huff, kommer jo ikke til å få plass til noe julemat engang! [:o]

hihi.. selv har jeg planer om å skippe julemiddagen for å få plass til riskrem[:D]

Er ikke lett,nei... Får nok kanskje bare vente og se hva som dukker opp. Første barnebarn på mor og far også, så kanskje.... [:D] den første tiden skal Vetle få sove i en slik korg med "tøy" rundt og skjerm (????????! vet ikke hvordan jeg skal forklare) som søsteren min og jeg hadde da vi var små. Med andre ord er den 35 år gammel... ! Og stol! [:D] for meg er ikke det viktigste å ha alt nytt; økonomien styrer det meste.

Vi skal ha emmaljunga duo vogn. Ble rådet til duo, fordi du trenger ganske stor plass på vinteren til babyen, og softbaggene tar ikke så veldig mye plass. Svigers kjøper den til oss i Sverige. Her hjemme koster den 9500,- mens i Sverige koster den 6000,-. Men dette er jo tvillingvogn da.

jeg har kjøpt den nye til brio jeg....helt sort...den er så fin..den lille prinsessen blir nok litt bortskjemt men men...det er jo førstemann...6500 kr komplett i sverige..det er ikke galt det... mamma og pappa har betalt hele barnerommet så svigers gir oss nok penger for vogna kjenner jeg henne rett[:D] morro men fine vogner...
[;)]

jeg har bursdag 1 januar jeg vet dere[:-] og er nyttårsbarnet 1982[:)] den dagen flesteparten er fyllesyke[8D] hehe. og min termin er joc6 januar.søstra mi har bursdag 4 jan. så det kan jo hende det klaffer hos en eller annen[:D]

Jeg vil også anbefale deg Duo vogn...Disse er like store som de vanlige bagvognene,også har de med slik at du kan bytte ut til sittedel når ungen er stor nok![;)]
Om dere skal på langtur eller slik så er jo disse vognene betydelig billigere i Sverige,eller danmark for den saks skyld...
Lykke til med valg av vogn da!!![;)]
Jo,når jeg hadde kombivogn,så måtte jeg ta ut baggen når tulla var blitt ca 4mnd- så syns ikke den holdt særlig lenge.

Hei du.

I mitt første svangerskap valgte jeg kombivogn. Skal ha den samme vogna denne gangen også. Har vogn ifra Simoog der er baggen stor i forhold til mange andre jeg har sett. Jeg valgte kombi fordi jeg ikke vil kjøpe en vogn til etter en stund. Sportsvogna som kombien blir til er kjempe ok syntes jeg.

Men det er alltid et spørsmål om smak og behag.

Klem

hei.
Vi har anskaffet oss Quinny freestyle vogna vi. En knall 3hjuling, hvor man har 3 deler i ett. Bilsstol som kan kobles rett på understellet, bag som kan kobles på, og så er den sportstrille når barnet er stor nok til å bruke den;) Den koster litt, men er enormt praktisk. Får kjøpt brukt maxi cosi bilstol og tilhørende bag, så den totale prisen blir ikke så ille....;) Vi er ganske sportslige av oss, så investerer likegodt i en solid 3hjuling med en gang, som er god å bruke i terrenget.
hei og hopp

Back
Topp