Hva slags vitaminer tar du?

Lykkelulla

Gift med forumet
Mailykke <3
Jeg tar nok litt for mye. Trur jeg kanskje burde kutte ut noe. Tar sanasol, tri-omega(omega-3, kalsium, e og d-vit) Folat og ekstra b-vit.

Multivitaminer (Husker ikke navnet)
D-vitaminer (kjenner flere som forsker på d-vitaminets betydning for kroppen og etter å ha hørt en del om det pøser vi på med d-vitaminer her i huset)
Folat
Fluor (ikke vitamin, men det tas jo hver dag det også)

Multivitamin- og mineral med jern, dobbel dose b-vitaminer, omega-3 og innimellom magnesium og kalsium.

Lykkelulla - jeg tar enda mere enn du gjør så jeg tror ikke du må bekymre deg over ;)
Jeg tar multivitaminer (flytendes), omega3, sink, magnesium, bidronninggele, b-vit, nattlysolje, folat, levertran(denne begynte jeg bare for ei ukes side og av andre grunner), damiana og wild yam.
Jeg må si at jeg ALDRI har tatt så mye som nå. Dette tar jeg ikke på egenhånd men i samhandling med akupunktør. Og jeg må si at jeg aldri før har vaert så frisk som nå! Har ikke vaert syk siden sist vinter! Og jeg jobber i barnehage så jeg er ganske utsatt for alt mulig...

Kun folat og tran [:)]

Tar kun folat nå.. Blir jeg gravid skal jeg starte med tran også :)
Er jo ikke bra å ta for mye vitaminer heller.. Man får jo som regel i seg nok vitaminer med et normalt kosthold :)

Med et normalt kosthold får man litt vitaminer ;) far å få nok jern (jeg tar jern bare som eksempel) må man spise spinat, brokkoli (alle mørke grønne grønsaker) og leverpostei osv... jeg spiser omtrent ingenting av det. Så har jeg endometriose og mister ganske så mye blod... da ender jeg opp utkjørt og sliten. Tok litt tid før jeg skjønte at dette var et problem. Likedans kan det vaere med andre ting. Og jeg synes at på vinteren kan det vaere lurt å ta litt ekstra. 

Back
Topp