Hva slags utslett er dette?

Azra'il

Elsker forumet
Vesla har fått voldsomt utslett på overkroppen sin...Kan det være varmeutslett? Er litt usikker på hva jeg skal gjøre...Virker ikke som hun har noe ubehag...

Bilde borte..[;)]

elveblest? allergiutslett? eller varmeutslett...?

Ta en titt hit, og se om du finner ut hva det er : http://www.syktbarn.no/

ORIGINAL: sicret

Hmmm...det var litt å velge mellom. Kanskje jeg burde ta en tur på helsestasjonen i morgen?

ORIGINAL: Nina 1981

Hmmm...det var litt å velge mellom. Kanskje jeg burde ta en tur på helsestasjonen i morgen?

Jeg syntes faktisk også det så ut som elveblest. Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur på HS/lege om det ikke har gitt seg til morgendagen.

kan være hu reagere på noe hu har spist..ofte en får elveblest av det..

kan være hu reagere på noe hu har spist..ofte en får elveblest av det..

Hun fikk faktisk for første gang grøtpulver i melka si i går...og i dag[8|]

jeg syns også det ser litt ut som elveblest. Så kan jo være hun har reagert på grøten..?

var litt vanskelig å se ordentlig på bildet, men er det litt hevelser rundt utslettet er det godt mulig det er elveblest.. om jeg ikke tar helt feil kan man behandle det med eurax (men ville hørt på apoteket) og kontaktet helsestasjonen imorgen. (gjerne i omvendt rekkefølge[8D])

Da tar jeg meg en tur dit i morgen tror jeg...bedrr å spørre for ofte enn for sjelden, og det tar meg 5 min. og trille bort[;)]

Takk for svar jenter...
...og ja, det er litt hovent. Ser ut som hun har brent seg på brennesle[X(] Stakkar jenta mi, eller...egentlig ikke. Hun ligger jo og sover søtt og jeg tror ærlig talt ikke hun har merket så mye til det[:)]

Da tar jeg meg en tur dit i morgen tror jeg...bedrr å spørre for ofte enn for sjelden, og det tar meg 5 min. og trille bort[;)]

Takk for svar jenter...
...og ja, det er litt hovent. Ser ut som hun har brent seg på brennesle[X(] Stakkar jenta mi, eller...egentlig ikke. Hun ligger jo og sover søtt og jeg tror ærlig talt ikke hun har merket så mye til det[:)]

elveblest ser litt ut som brenneslemerker...

håper det går bort snart da :)

Så godt det har blitt så mye bedre [:D]
Bare for å nevne det så fikk vi her beskjed om å ikke komme til helsestasjonen ved sykdom. Dette for at det var så mange barn der, og de ville unngå smittefaren. Ved sykdom skulle en gå til fastlegen.. Men du kan jo ringe på forhånd å høre [:)]

ORIGINAL: Lenelill

Så godt det har blitt så mye bedre [:D]
Bare for å nevne det så fikk vi her beskjed om å ikke komme til helsestasjonen ved sykdom. Dette for at det var så mange barn der, og de ville unngå smittefaren. Ved sykdom skulle en gå til fastlegen.. Men du kan jo ringe på forhånd å høre [:)]

Ja, det er sant! Kjipt om hele helsestasjonen blir syk[X(]

I dag var utslettet så og si borte[:D]

Satser på at det holder seg borte en stund nå!

så bra! for ved elveblest skal man kontakte lege om det ikke er borte etter ca 12 timer [;)]

Back
Topp