hva slags type klær

wishfull80

Forelsket i forumet
*MIA*
Driver og planlegger litt innkjøp av klær. Og noe klær har jeg allerede kjøpt. Men har fra flere venninner fått en veldig sterk anbefaling om å kjøpe bodyer som du svøper babyen i, istedenfor de som tres over hodet. Men jeg føler ikke at jeg finner noen?

Ellers har jeg kjøpt ca følgende:
2 ullbodyer i 50
1 bukse i 50.
1 dress i 50

3 kortermede bodyer i 56
2 ullbodyer fra "hust & Claire". i 56
6-7 "vanlige" bodyer i 56
diverse bukser/sparkedresser/sett i 56.

Dere som har hatt nyfødt før:
Hva annet av klær er greit å kjøpe inn?

Jeg har nesten bare kjøpt bodyer som ikke tres over hodet, men jeg har også nesten bare kjøpt rimelige klær til starten, type H&M og Lindex. Har fulgt listene som jeg har sett på nett, de har en her på Babyverden med en oversikt over hva man trenger til babyen kommer.

føle den lista er veldig generell... :P Men er nok meg som vil ha litt mer kontroll enn det jeg føler at jeg har akkurat nå..

Hehe :) Ja, det er ikke verre enn å kjøpe mer når bebisen har kommet, butikkene forsvinner ikke :p

Jeg har kjøpt en del bedyrer på h&m , lindex og ellos, alle med opning så man slipper å tre over hodet :-)
Har også fått sinsykt mye brukt fra venner med små! Er genialt å arve til de minste, synes ikke at de er brukt en gang :-D

Hadde mest sånne omslagsbodyer sist, å syntes helt klart de var mest praktiske i starten! :).. Spesielt de gangene babyen virkelig hadde kvittert for seg langt oppover ryggen(skjedde heldigvis sjelden), godt å slippe å dra en body full av bæsj over hodet:)..
Har funnet mest vanlige bodyer nå, dermed det jeg har kjøpt mest av, men har enden nøytrale omslagsbodyer etter storesøster som helt klart skal brukes igjen, har også noen nye :)..

Har kjøpt 7 bodyer hvor 1 er i ull og må tres over hodet.
Resten er omslagsbodyer i str 50 og 56. Har funnet på kappahl (newbie) og polarn o pyret. Vet at de har på hm og. Har også kun kjøpt sparkebukser med fot, da de små ofte har en tendens til å spenne sokkene av seg ;)

Denne gangen har jeg også arvet en del, og har mye fra storebror var baby, så
trenger ikke den helt store innkjøpsinnspurten føler jeg :D

Forrige gang kjøpte jeg mye på h&m osv, og mange bodyer til å tre over hodet,
ser ikke helt problemet med dem, funket fint for oss :)
Nå skal det også sies at storebror nesten aldri gulpet, så det ble ikke så mange
skift hver dag, noe som var veldig deilig! Hvis lillebror blir en gulper, så er det
godt mulig jeg kjøper en del omslagsbodyer til han.

Sånn bortsett fra det har jeg ikke tenkt til å kjøpe så veldig mye, iallefall ikke enda,
for det står iallefall tre kasser babyklær som passer de første mnd opp på loftet.
Gleder meg til å hente dem ned og vaske og brette dem <3

Hadde heller ikke noe særlig omslagsbodyer sist gang. Vanlige funket helt fint. De gangene det var bæsj langt oppover ryggen dro jeg bare bodyen ned i stedet for opp :D

Jeg har kjøpt en del ullbodyer og noe i ull-silke kombinasjon (til sommeren vel og merke, så det ikke blir så varmt).
Så har jeg en passe tjukk/tynn jakke som kan brukes ute fra nyfødt og halve sommeren.
Ellers har jeg handlet litt her og der og kjøpt litt diverse i forskjellige størrelser helt opp til ett år. (Er det salg så har jeg ikke helt kunnet dy meg)

Vet jeg trenger en del mer klær, men jeg synes også det er litt vanskelig å vite akkurat hvor mye og akkurat hva.

Etter min første baby (gutt) konkluderte jeg med tre ting: omslagsbodyer fungerte best for oss, absolutt lettest å få armene i, veldig kule klær blir som regel ikke brukt da de også oftest er upraktiske (f.eks olabukser) og vakre heldresser o.l som ikke har knapper nedover beinet blir i hvert fall ikke brukt, er utrolig slitsomt å kle av alt bare for å bytte bleie ;)

Greit å ha litt i størrelse 50/56 altså, men heller ikke for mye med tanke på at du kanskje får en stor baby. Man kan jo ut og handle etter fødsel og. Men jeg anbefaler absolutt omslagsbodyer jeg også!Du får det på Hm, kappahl og lignende. På Kappahl selger de et veldig godt merke til nyfødt som heter "newbie". Jeg brukte bare strømpebukser nesten og stilongs med sokker i starten. Så det når jeg pakket ned fra loftet fra storebror at jeg hadde masse ubrukte bukser!

Omslagsbodyer-strømpebukser/stilongs m sokker- et godt og lunt babyteppe-tynne ulluer-kjøre/sparkedress.
Jeg har endel ivrige besteforeldre og tanter som strikker så har endel strikkedresser og gensere jeg bruker når jeg skal ut.

Jeg er stor tilhenger av ull.
Så her vil nok hovedvekten ligge på ullbodyer og strømpebukser.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fant kjempefine omslagsbodyer på Kappahl i Newbie avdelingen, men utvalget var ikke stort, en rosa og en blå, men de var til gjengjeld veldig fine så da ble det en blå til minien :)

Back
Topp