Hva slags te drikker dere?

timeflower94

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Stjerneskuddene 2024
Hei! Jeg er en te-drikker men sliter med å finne helt risikofrie teer. Hva enn jeg prøver på finnes det en side på Google som fraråder den og den teen.nå drikker jeg sort te en gang i blandt og peppermynte-te selv om det ikke er helt anbefalt… Hva slags te drikker dere?
 
Jeg har drukket kamille te på kvelden. Den fikk jeg anbefalt av damen jeg fikk gravidmassasje av. Men leste nå at det ikke er anbefalt heller?? :sorry:
 
Hei! Jeg er en te-drikker men sliter med å finne helt risikofrie teer. Hva enn jeg prøver på finnes det en side på Google som fraråder den og den teen.nå drikker jeg sort te en gang i blandt og peppermynte-te selv om det ikke er helt anbefalt… Hva slags te drikker dere?
Jeg sliter litt med det samme. Jeg har endt opp med å bare drikke earl grey, men den inneholder jo koffein så det blir bare en kopp av og til. Kjøpte en flaske solbærsaft som jeg blander med varmt vann når jeg er på jobb. Håper andre kjenner til trygge teer, savner å drikke te.
 
Jeg drikker lakris te (men ikke mye da), eller forksjellige fusion te.. vet at mye av te ikke er anbefalt, men jeg har tatt det litt mer med ro denne gangen, må jo ta vare på psyken min og :angelic:
 
Jeg har drukket kamille te på kvelden. Den fikk jeg anbefalt av damen jeg fikk gravidmassasje av. Men leste nå at det ikke er anbefalt heller?? :sorry:
Nettopp! Og nype te som er anbefalt av helsenorge, er frarådet av nhi… Veldig irriterende altså!
 
Jeg kan innrømme at jeg ble litt satt ut av at helsenorge nå fraråder urtete og rooibus te. For når jfg søker på rooibus spesifikt og graviditet er det overveldende sagt at den er trygg for gravide. Og feks peppermynte og kamille begge ti er trygge med mindre man inntar svært store mengder.

Så personlig, så har jeg pakka bort alle teene mine som inneholder lakrisrot, men utenom det drikker jeg alt mulig, blir sjeldent mer enn en kopp for dag av samme type uansett. Så feks en grønn eller svart te, og en kopp urtete.

Om noen har noen informasjon om at ting jeg nevner her faktisk er utrygge må dere gjerne dele, for er bare nhi og helsenorge jeg ser som fraråder på ett veldig tynt føre-var grunnlag.
 
Føles litt som ingenting er lov. Denne tråden gjorde meg oppmerksom på at det ikke bare er koffein i teen, og de sterkeste medisinurtene som vi skal unngå. Huff.. har da nå gått over til timiante, som skal være ok. Tar gjerne imot tips om god hvit te.

Og.. det anbefales flere (nett)steder å bruke peppermynte i graviditet mot oppblåsthet og luft i magen, men så er det andre som sier at det bør unngås. :bored:
 
Føles litt som ingenting er lov. Denne tråden gjorde meg oppmerksom på at det ikke bare er koffein i teen, og de sterkeste medisinurtene som vi skal unngå. Huff.. har da nå gått over til timiante, som skal være ok. Tar gjerne imot tips om god hvit te.

Og.. det anbefales flere (nett)steder å bruke peppermynte i graviditet mot oppblåsthet og luft i magen, men så er det andre som sier at det bør unngås. :bored:

Tror de har den i større pakker og løsvekt også. Har kjøpt noen assorterte bokser fra perchs te og de er generelt sett kjempegode.
 
Noen som vet om four red fruits er farlig å drikke? Var ikke like retningslinjer de andre svangerskapene mine og syntes det er vanskelig å sette seg inn i :p
 
Noen som vet om four red fruits er farlig å drikke? Var ikke like retningslinjer de andre svangerskapene mine og syntes det er vanskelig å sette seg inn i :p
Nei, red fruits er ikke farlig :) det er en lett smaksatt svart te, null stress.
 
Kurdisk te (vanlig svart te som tilsettes kardemomme. Trekkes i tekanne, løs te ikke pose). Drikker ikke ofte, men innimellom.
 
Back
Topp