Hva slags tøy og tepper trenger vi til sommerbabyen?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Jeg har to mars gutter så tøyet etter dem ermuligens varmt i juli? eller er det jo sånninorge at det nødvendigvis ikke varmt akkuratt....

Noen som har hatt sommer babyer her?

ser for meg
Bomulls bodyer og lette bomulls bukser
et stormasket ulleteppe
bomullshelse teppe
luftige strikke jakker

hva er dine tanker om saken?

Det høres fornuftig ut med bomull og lette jakker. Jeg har mars og desemberbarn fra før, så jeg har ingen erfaring med sommerbabyer :)

Synest det er litt godt det blir en sommerbaby :) Vår første og ikke få den når det kansje er -10 grader ute å
alt må pakkes inn i ull, ull å mere ull :)

Tynne ullbodyer er bra både sommer og vinter :-) Pleier ikke å bli så varm her om sommeren. Tror ikke jeg gikk i shorts mer enn tre ganger, toppen i fjor :-) Må alltid ha et godt ullstrikketeppe.

Vår første er juli barn og dem to andre er november og desember. Da han ble født var det veldig varmt så han lå helste bare i boddy i vogna med teppe over på dem varmeste dagene. Ellers så var det ullteppe(strikket) lette kler.. Igrunn så husker eg ikkje så mye,glemmer utrolig fort..

Tror dere vi trenger kortermede bodyer eller er de for amå for det?

Tror dere vi trenger kortermede bodyer eller er de for amå for det?

Jeg kommer nok til å kjøpe noen kortermede bodyer i tillegg. Kan i verste fall bruke det om natten?
Også tenker jeg at en tynn lue er et must! :-)

Første var høstbaby, noen mnd. senere enn juli, så kan jo hende noe av tøyet kan brukes igjen hos oss. Kommer litt an på størrelsen på babyen da! Første var liten lenge, så det blir spennende om noe vil passe. :-)

Dere som snakker om ullteppe; blir ikke dette veldig varmt i juli?
Eller tenker dere å kun ha teppe, og lite klær?
Deilig litt utover høsten da! :-)

Jeg har ei jente som kom i mars.. Ble mye bomull da også.. (verfall alt vi fikk i gaver) så tror nok bare jeg bruker d... Skal ganske mye til før d blir hett rundt dørene her om sommeren.. Så skulle d bli hetebølge kjøper jeg noe kortærmet,men ikke før tror jeg..:)

Greit å være litt pesimist å heller bli positivt overrasket:):)

Har vinterbarn fra før jeg også, så ingen erfaring med sommerbabyer. Vi brukte nesten bare bomull på henne første tiden, så har en del etter henne vi kan bruke. Tenker jeg venter med kortermete bodyer o.l. til vi faktisk trenger det. Skal strikke sommerteppe (lun bris fra pickles) og et ullteppe i tillegg til alle helseteppene vi har. :)

Fikk junibaby sist og husker at vi brukte mye bomullsbodyer med lange ermer, bomullsbukser, tynne jakker og tynn lue. Brukte nesten aldri bodyer med korte ermer, sikkert sammenheng med at det ikke var så veldig varmt den sommeren heller ;) Ellers brukte vi helseteppe, hadde ullskinn og sommerdyne i vogna. Brukte ikke ullteppe eller ullkær i det hele tatt før ut på høsten.

Back
Topp