Hva slags stellematte har du?

Søster Nina

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hva legger du på den for å unngå søl? Vi har ei stellematte som ikke har vanntett stoff på seg. Dermed bruker vi sånne engangs stelleunderlag, men det blir jo litt dyrt? Snuppa liker godt å tisse når hun ikke har bleie på seg så jeg skifter jo de underlaga ganske ofte... Prøvde å finne ei matte som var vanntett, men de hadde ikke det på barnas hus i alle fall...

Hvordan gjør du det?

Jysk har plastikk på sine. Vi har tisselaken under håndkleet på det ene stellebordet. Pluss at mannen kjøpte sånne attends underlag (som vi har under rompa i senga på sykehuset) som suger til seg væsken, og kan kastes etterpå:)

Har vanntett selv, men kjenner flere som bruker tisselaken under håndkledet:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har vanntett fra barnas hus, men bruker et håndkle oppå. Tror det egentlig er en vane fra jobben :P Men veldig kjekt å bare hive håndkle til vask når det går "galt" på stellebordet :)

Vi har heller ikke vanntett stellematte. Bruker hånduk + engangsunderlag. Bytter ikke engangsunderlaget hver gang det tisses på...lar det bare tørke. Bytter kanskje hver tredje dag. Dessuten deler vi de i to, for det er stort nok med et halvt underlag.

Når vi bytter bæsjebleier legger vi tørkepapir i mellom, sånn at det (stort sett) ikke blir noe søl på underlaget :)

Vi bruker Jysk stellematte, fin og vanntett. Vasker det etter hver gang han tisser eller basjer under stell. Han liker også ligge på det, just like that.

Vi har en brun og beigestripet med en ugle på, er vanntett, men vi bruker en håndduk oppå vi også :)

Har vanntett frå Barnas Hus.
Har trekk på og stor flanellsklut bretta dobbel oppå der igjen.

Vi har en fra ullared. Vet ikke om den er vanntett, men den er vannavstøtende. Vi bruker håndkle over, også legger vi alltid et vaskeark under rumpa ved avføring :)

Vi har heller ikke vanntett stellematte. Bruker hånduk + engangsunderlag. Bytter ikke engangsunderlaget hver gang det tisses på...lar det bare tørke. Bytter kanskje hver tredje dag. Dessuten deler vi de i to, for det er stort nok med et halvt underlag.

Når vi bytter bæsjebleier legger vi tørkepapir i mellom, sånn at det (stort sett) ikke blir noe søl på underlaget :)

Jeg gjør omtrent som deg, bruker sånne tørre engangskluter i papir under rompa og har klipt underlag i to, men hatt et helt et under der igjen.

Funker ikke å la det tørke for hun bæsjer alltid før hun tisser. Og når hun tisser hender det at det er så mye at det ikke holder med det halve underlaget.

Jysk har plastikk på sine. Vi har tisselaken under håndkleet på det ene stellebordet. Pluss at mannen kjøpte sånne attends underlag (som vi har under rompa i senga på sykehuset) som suger til seg væsken, og kan kastes etterpå:)

Tisselaken ja! Det har jeg jo i skapet! Det hadde jeg glemt, og det er jo perfekt! Takk for idéen! Vi har stellebordet oppå vaskemaskin og tørketrommel så det er jo lett å slenge ting i vaska. Hadde jeg hatt vanntett stellematte hadde jeg jo kunnet bruke håndkle og vaske. Så kjedelig å bruke penger på kjøpe ny stellematte for å spare penger på engangsunderlag...

Vi bruker Jysk stellematte, fin og vanntett. Vasker det etter hver gang han tisser eller basjer under stell. Han liker også ligge på det, just like that.
Har jysk! Bruker handkle oppå ;)

Jeg var på jysk, men den de hadde da virka likedan i stoffet som jeg har. Kan jo hende den var mer vanntett enn den føltes.

Har jysk! Bruker handkle oppå ;)

Jeg var på jysk, men den de hadde da virka likedan i stoffet som jeg har. Kan jo hende den var mer vanntett enn den føltes.

Jeg gjør omtrent som deg, bruker sånne tørre engangskluter i papir under rompa og har klipt underlag i to, men hatt et helt et under der igjen.

Funker ikke å la det tørke for hun bæsjer alltid før hun tisser. Og når hun tisser hender det at det er så mye at det ikke holder med det halve underlaget.

Jeg tar ikke bort den bleien som skal skiftes med en gang, bare åpner den. Så de fleste ganger hun tisser går det veldig bra. Sjelden bæsjing på stellebordet heldigvis. Men hender at hn tisser ut både håndduk og underlag ja - av og til står strålen så det havner på gulvet også :P

Jeg tar ikke bort den bleien som skal skiftes med en gang, bare åpner den. Så de fleste ganger hun tisser går det veldig bra. Sjelden bæsjing på stellebordet heldigvis. Men hender at hn tisser ut både håndduk og underlag ja - av og til står strålen så det havner på gulvet også :P

Jenta mi kommer ofte på at hun skal tisse når jeg vasker henne eller akkurat har gjort det. Sikkert litt sånn refleks, som når man må litt tisse og så setter du på krana eller tar hendene i vann. Jeg blir i alle fall nøden da :P

Jenta mi kommer ofte på at hun skal tisse når jeg vasker henne eller akkurat har gjort det. Sikkert litt sånn refleks, som når man må litt tisse og så setter du på krana eller tar hendene i vann. Jeg blir i alle fall nøden da :P

Hehe, sant! Jeg tror jenta mi bare liker å tisse i det fri ;)

Ikea har et sånn trekk som vi legger over stellematta. Tøy på den ene siden og sånn presenning/plastik på andre siden :)

Back
Topp