Hva slags smokk til velling og hvor mye grøtpulver

november2010

Forelsket i forumet
Vi har prøvd velling et par kvelder, men er litt usikker på hva slags smokk vi skal bruke. Har avent flasker og tok en 1'er smokk og stakk masse flere hull i den, samtidig lagde jeg de litt større. Prøvde først en 4'er smokk, men hullet der var for lite.
Hva gjør dere?

Han hylte når han skulle få velling første gangen, men det gikk bedre neste gangen. Tror bare han måtte skjønne at det ikke var melk. Hadde håpet han skulle sove litt lenger før førsta nattamming hvis han får velling, men dengang ei... Før sov han fra kl 19 til 01.30, men nå våkner han kl 23 og skal ha mat igjen. Gir han alltid en flaske med enten MME eller velling etter kveldspupp før han skal sove. Men våkner fortsatt like tidlig. I går fikk han flaske med MME etter pupp kl 23 istedetfor kl 19 og da sov han videre til 03.15.

Hmmm, er ikke så greit å forstå seg på disse små herlighetene...

bruker mam flaskene med nr3 smokken, hvor mye pulver tar jeg litt sånn på slumsen[;)]

ORIGINAL: Charlis

Avent har egne smokker for velling, de er fine! 

Det har mam også [:)]

jeg tok en spiss kniv og dyttet nedi avent smokkene. fikk da greit hull til venninga [:)]

ORIGINAL: Charlis

Avent har egne smokker for velling, de er fine! 

Aha! Skal se etter de neste gang jeg er på butikken[:D]

ORIGINAL: Frk.Maja

bruker mam flaskene med nr3 smokken, hvor mye pulver tar jeg litt sånn på slumsen[;)]

Sånn 1 ts eller 1 ss pr 100 ml eller hva?? Sånn ca please[;)]

Jeg bruker 3 måleskjeer (mme-skjeer) med grøt, i 180 ml vann (da i tillegg til mme-pulver).
Og 4-smokken til avent funker gull her.

Hvis det er nytt bør du nok begynne med lite pulver, og heller øke [:)]

Bruker velling-tutten til Avent (Nr 3 "for thicker liquids", obs; ikke det samme som vanlig nr 3) Han elsker å få velling og sluuuker det ned [:D] Jeg lager på 180 ml vann, 3 toppa tskjeer grøtpulver og ca 4 måleskjeer MME (har to skjeer mindre mmepulver enn det skal være til 180 ml vann, har litt problemer med å få i han vann etterpå)

Her bruke med MAM med smokk nr 2. 180ml vatn, 6 måleskeier MME pulver og ca 3måleskeier med graut[:D]

Du har ikke vurdert grøt? Jeg fikk beskjed av HS å begynne med grøt når Lille krevde mer om natten. Før våknet hun både 2 og 3 ganger for pupp men etter vi begynte med grøt sover hun fra 20.30 til mellom 05.00 og 06.00.

ORIGINAL: Frk.Careface

Du har ikke vurdert grøt? Jeg fikk beskjed av HS å begynne med grøt når Lille krevde mer om natten. Før våknet hun både 2 og 3 ganger for pupp men etter vi begynte med grøt sover hun fra 20.30 til mellom 05.00 og 06.00.

Begynte med grøt for snart 1 mnd siden da han la lite på seg, så det får han allerede 2 ganger om dagen...
Gir på morgen og ettermiddag. Krever visst mye den lille tassen min
Melka mi metter ikke så mye, er derfor han pleier å få en flaske MME før legging i tillegg til pupp.

Skal vurdere om ettermiddagsgrøten bør inntas som siste måltid istedetfor, hvis det ikke blir for tungt så sent[8|].
Vet det er mange som har det myyye værre enn oss når det gjelder nattamming, men prøver det meste for å få så mye søvn som mulig[8D]

Back
Topp