Hva slags ski til en gutt på 2,5 år??

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Vi hadde tenkt å vente til neste år med ski til storebror ettersom vi ikke kommer oss noe særlig ut på ski bå med en nyfødt bebis uansett. Men så har de DET skipresset i bhg hans - nå skal de ut og leke på ski hver mandag, og det henger stor plakat på døra med "HUSK SKI PÅ MANDAG!!!"... Og som jeg fikk høre i morges: "Asså, for VÅR del spiller det ingen rolle, men kanskje for HANS del. Fra neste mandag er det BARE han som ikke har ski..." (Resten lå og skrek mellom linjene for å si det sånn. Kjøpepress? Neida!)

Så. Da er det bare å komme seg ut og kjøpe ski da! Men hva slags? Og hvor skal jeg kjøpe det? Finnes det ikke sånne man kan spenne på vanlige sko for de aller minste, for eks? Det hadde jo definitivt vært mest praktisk.

Mye forskjellig å få kjøpt! Vil absolutt anbefale skikkelige ski for de sitter bedre på foten og da blir det lettere å begynne å lære seg ;) men myyyye bra å få kjøpt brukt :) se på finn ev. Ulike fs grupper.

Lykke til :)

For gutten sin del, hold dere unna de skiene dere spenner på vanlig sko. Ski og skisko til så små får du kjøpt billig på f. eks xxl eller g-max. Tror vi betalte 499,- for ski, sko og binding til våre i fjor. Ellers får du kjøpt rimelig og pent brukt på finn.no og på kjøp/selge grupper på facebook.

For gutten sin del, hold dere unna de skiene dere spenner på vanlig sko. Ski og skisko til så små får du kjøpt billig på f. eks xxl eller g-max. Tror vi betalte 499,- for ski, sko og binding til våre i fjor. Ellers får du kjøpt rimelig og pent brukt på finn.no og på kjøp/selge grupper på facebook.
Signerer denne!

Hold deg langt unna de skiene som en bruker vanlige sko i, det vil bare ødelege skigleden
I tilleg så kan du droppe skistaver , for ut fra en vi kjenner som er ski lærer så lærer ungene mer av å holde balansen og slikt bedre uten staver, og det så vi her, når de gikk med staver ble det mye famling og detting, fjernet stavnene og de fant balansen mye fortere

Sånne du spenner på vanlig sko er dårlige. Det er viktig med godt utstyr for å ikke drepe hele skigleden. Det er vanskelig nok å lære seg å gå på ski i utgangspunktet om man ikke skal ha ski som ikke er gode. Min erfaring er at smørefrie ski glir alle veier, spesielt hvis det ikke er noe spor å gå etter, noe det gjerne ikke er i en bhg. Husk å smøre skiene før du leverer i bhg. Ikke ta med staver - best å gå uten i begynnelsen. Du får kjøpt ganske billige skipakker på sportsbutikk med vanlig rottefella-bindinger. Trenger ikke noe mer fancy enn de billigste, bare det er ordentlige ski og skisko til. Du får kjøpt masse brukt på finn og fb, noen gies bort gratis også. Veldig lurt å ikke ha skiene for lange!

Jeg kjøpte nylig til mine to på OBS. Det var Madshus tror jeg. Kjøpte str.100 til mellomste på 2,5. De kan nok brukes 2-3sesonger.

Vesla fikk sine første ski da hun var to år og kjøpte da ski, skisko og staver på xxl. Det var ikke veldig dyrt.

Ok da blir det en tur på XXL tenker jeg. Og jeg satser på skikkelige ski og skisko. Og jeg dropper stavene. Takk for tips:)

Back
Topp