Hva slags seng har de større barna?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Kengubarnet har halvhøy seng men nå tenkte vi han skulle få ny seng.
Bare usikker på om han skal få rammemadrass eller vanlig seng
 
Eldste hadde smihjernsseng med rammemadrass oppi. Så ønsket hun seg sovesofa, så hun fikk det av min mor og stefar sist jul. Rammemadrass er jo veldig greit, det er jo og en seng de ikke vokser fra med det første.
 
Her har jentene på 7 og 8 år rammemadrass :) vi byttet i sommer. De hadde også halvhøye senger og de ville ikke ha det lenger.
 
Største på 4 fikk stor seng når hu var rundt 3 år (?)

Kjøpte da ikea hemnes seng. Denne har 3 skuffer til oppbevaring og kan draes ut til dobbeltseng.

Flere grunner til dette, men bla om hun er syk, så kan vi ligge inne hos henne, og hun ikke i vår seng (hun er "aldri" i senga vår), og om hun får venner på overnattingsbesøk kan de sove over på rommet hennes. Og hun trenger igrunn ikke ny seng før hun skal flytte i utgangspunktet.

Jeg syns det var unødvendig å bruke noen tusen på en juniorseng, som igjen må byttes ut og madrassen må byttes ut, sengetøy må byttes ut...

Vi har også sengehest på senga, og det har gått veldig fint. Har kun dette ut av senga 1 gng, og aner ikke åssen hu klarte det :p

hemnes-dagseng-med-skuffer-madrasser-hvit__0352911_PE538650_S4.JPG
upload_2016-9-22_10-30-13.jpeg
 
Hun har en gammel seng med ny madrass. Hvitmalt og enkel, sto på gjesterommet til mannens bestemor. :)
 
Gamle hjemmelaga innbygde senger :) Koselig :)
 
Gutten min har køyeseng. Det er dobbeltseng også,så veldig stas med overnatting :)
Pluss veldig praktisk med stor plass under,der har han sovesofa og TV :)ImageUploadedByBV Forum1474555404.491003.jpg
 
Køyeseng fra Ikea. Den i sølv/stål.

4 åringen sover oppe, 2 åringen nede.
 
De har sånn seng med uttrekkbar seng under :)
de har mye overnatting og sover hos hverandre :)
 
Storebror på åtte har fortsatt brannbilseng. Han er over snittet opptatt av brannbiler etc enda da

Men vokser vel snart (mentalt) ut av den (den er fullvoksen størrelse)
Mellomste på 5,5 har lagt i barneseng til nå og skal få stor seng nå. Hun ønsker seg halvhøy med "lekerom under", men jeg mener at det vokser hun fra ganske fort... Vi får se, juryen har ikke bestemt seg. Det skal ordnes i løpet av ei uke
 
Mi har en sånn.. høy seng. Køyeseng, bare.. uten underkøye :p
 
Eldste hadde rammemadrass. Nå har han halvhøy stompa -seng med hylle, kommode og skrivepult under.
 
Mine eldste har rammemadrass.
 
Vi gikk rett fra sprinkelseng til vanlig treseng med sengehest på. Veldig greit, siden den kan brukes til voksne gjester også, og tar man av sengehesten er det jo en helt vanlig seng, så den kan jo brukes i det uendelige, omtrent. Syns det er finere enn rammemadrass.
 
2-åringen har en 120 rammemadrass.
 
Hvor stor da?

Tenåringen har fått vår gamle, så den er vel 180. Han har ganske stort rom, så det går greit, og han er veldig fornøyd selv. Han andre sin er 160 tror jeg, og den er egentlig for stor for hans rom. Men tenkte vi skulle bytte den ut til 120.
 
Toåringen og niåringen har begge halvhøy seng. Har expedit / kallaxhyller under med kasser med oppbevaring.
Når de får større rom vil jeg at de skal ha Hemnes eller brimnes. Vi har mye familie på annen kant av landet, så det er ok å ha senger som kan huse dem.
 
Hemnes dagseng fra IKEA.
 
Back
Topp