Hva slags saft er BEST for barna?

mamma til 2<3

Gift med forumet
Hvis man absolutt skal ha i små barn saft,hva slags saft er best da?
Ei jeg kjenner syns at fun light er såååå bra...Og ei annen jeg kjenner bruker heller husholdningssaft,da fun light er "light" saft og mer sukker i...

Hva tror dere?
PS: mener små barn under 1år[:)]

Ihvertfall ikke light, djises!

ikke noen lightprodukter ihvertfall.Her er det blåbær eller solbærsaft om han skal ha saft.Går mest i vann da.

blåbærsaft får gutten vår,den er ikke så mye sukret,og den er ikke light...

Nå er det jo rettningslinjer/anbefalinger for søtningsstoffer til barn. Barn under tre år bør ikke ha i seg kunstig søtning, eks aspartam.

Jeg ville heller valgt en saft med mye bær/fruktsukker, og tillsatt minst mulig sukker, og ingen kunnstig søtning!

Men et mye bedre saft-alternativ er jo ren juice som blandes ut i vann (så mye som barnet godtar, hehe).[;)]

ORIGINAL: Lissyjane

Absolutt vanlig saft. Fun light er full i E stoffer. De har jo sånn saft med mer bær og mindre sukker (smaker crap da men[8D])

Ja,det er det jeg trodde![:)] Takk![:)]

saft fra hervik -uten bruk av kunstige konserveringsmidler,
søtnings- og fargestoffer[:D] de er veldig gode og[:)]

ORIGINAL: *Mamma010108*

Ikkje fun light ivertfall. Den er "best" for dei med diabetes

Nåja,når man har diabetes,så skal man passe vekten sin. I fun light er det tusenogørti E stoffer. Disse senker forbrenningen og dermed går man opp i vekt. Jeg ville ikke anbefalt fun light til noen. Drikker den ikke selv engang. Og ikke lettbrus heller. Jeg har sagt det til mamma tusen ganger at hun må la være å drikke cola zero fordi det senker forbrenningen og her om dagen så sier hun "Vet du hva jeg hørte Melissa? At lettbrus ikke var noe sunnere enn vanlig brus likevel." Confuckinggratulatins liksom[8D] 

ja sånn er farmor også,når det gjelder ALT. hører ikke hva vi sier,men hvis hun leser det i avisen eller ser det på nyhetene,da hører hun etter og gjør som de sier i avisen...[8D]

ORIGINAL: mysweetangel

[:)]Jepp ,denne bruker jeg . Knallgode!!!

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Nåja,når man har diabetes,så skal man passe vekten sin. I fun light er det tusenogørti E stoffer. Disse senker forbrenningen og dermed går man opp i vekt. Jeg ville ikke anbefalt fun light til noen. Drikker den ikke selv engang. Og ikke lettbrus heller. Jeg har sagt det til mamma tusen ganger at hun må la være å drikke cola zero fordi det senker forbrenningen og her om dagen så sier hun "Vet du hva jeg hørte Melissa? At lettbrus ikke var noe sunnere enn vanlig brus likevel." Confuckinggratulatins liksom[8D] 

ja sånn er farmor også,når det gjelder ALT. hører ikke hva vi sier,men hvis hun leser det i avisen eller ser det på nyhetene,da hører hun etter og gjør som de sier i avisen...[8D]

Sant det er irriterende[8D]

JEPP![8D]

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

ORIGINAL: mysweetangel

[:)]Jepp ,denne bruker jeg . Knallgode!!!

M-hm
Den med jordbær og rabarbra er kjempegod - smaker sommer[:)]
Og rips og bringebær er jo en klassiker

Blåbær og solbærsaften demmes er og kjempe god[:)] De eneste saftene jeg kjøper når jeg en sjelden gang skal ha saft[:)]

Nei ikkje veit eg, men hadde besøk for ikkje så lenge sia av ei jente på 7år med diabetes. Og MORA sa ho kunne drikke fun light. Av brus kunne ho få pepsi. Eg har ikkje sååå god greie på det, men veit såpass at eg ikkje gir det til mine unga[;)] 

bruker nora sin blåbærsaft vi:) den e ikke tilsatt sukker eller tilsetningstoffer[:)]

Vi kjøper de høye tynne fra Lerum ..
Synes det er det noe i ALT jeg, som barn ikke skal ha .. Kan jo snart ikke gi dem noen ting! [8|]

Back
Topp