Hva slags reaksjoner har eldre søsken?

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Her har det egentlig gått veldig bra med storebror :) Det er 2 år og 10 mnd mellom dem. Det var litt ekstra hyl og trass de første 2-3 ukene, men så dabbet det av. Nå har han begynt å leke baby ;) Han ligger i lekegrinda på rygg og lekegråter, og da må vi komme å leke/trøste han :P Han vil også ligge i armene mine å late som han får pupp, men da jeg begynte å pakke ut sakene (på tull selvfølgelig) ropte han "Neeeeei, ææææsj!" :P

Han var ekstremt ivrig på mussing, klemming og assistering de første ukene, men dette har heldigvis dabbet litt av det også. Nå gleder jeg meg bare til han får litt mer kontakt med han :)

Her er storesøster litt eldre enn din da, hun er straks 4,5 år. Hun har vært veldig opptatt av lillebror siden hun fikk vite at jeg var gravid. Hun passet godt på meg og babyen i magen hele tiden. Kose, nusse, klemme, synge og snakke til magen. Det ble ikke mindre etter han ble født. Hun har litt seperasjonsangst fra lillebror. hun liker best at han er med henne. Er vi ute og en av oss gjør et ærend og tar med seg lillebror, mens den andre tar storesøster, er det som regel bare å glemme. Hun SKAL være der han er. Hun skal hele tiden passe på han, være med å bade, skifte klær, skifte bleie og alt som er. Gulper han, løper hun for å hente noe å vaske med og ordner opp i full fart. Hun snakker mye, lager mye lyder som han responderer på, synger sanger og leker. Hver kveld han legger seg før henne, må hun være med inn for å synge nattasang :) Hun er veldig opptatt av at han har det bra og at han har det han trenger. Noen ganger kan det nesten bli slitsomt, men vi lar henne styre på :) Hver gang hun kommer, smiler han stort og lager koselyder, så at de to der finner tonen har jeg stor tro på ;)

Her har vi to gutter på 6 og 6,5 fra før, og det har gått kjempebra :) De er jo såpass store at de skjønner mye. Pratet mye og forberedte de på hva som skulle skje før ham kom til verden :) De er så flinke storebrødre at, passer på og koser masse med han <3

Her er storebror(bonus) snart 11år:) Han stortrives som storebror,og det er herlig å se han styre på med veslegutt:)
Han er kjempe flink!! Han er litt morsom, sier " Synnøve, jeg tror du nesten må ned på vaskerommet en tur å vaske klær nå" Det er da for at han vil være alene med han:P Skjønt da!!<3<3
Til tider kan det gjerne bli litt for mye kos og sprell, men da stopper han når jeg sier det holder:P:P

CIMG2375.JPG

Vårres e 6 og 4,5 år og eg hadde forventa masse sjalusi, men det har heldigvis godt over all forventning, kan ikke si eg merke nåkka...
De nusser, koser og synger... :)
Guttongen er ikke såå opptatt av å holde (men han har alltid vært "redd" andre babyer), men han har holdt henne litt da ;)
Tar veldig mye hensyn og skjønner at eg ikkje kan komme på øyeblikket om eg gjer lille mat :)
Veldig hjelpsomme med henne :)
*stolt og rørt over måten de har taklet det på*

Sent from my iPhone using BV Forum

eldste på 5 og 1/2 har tatt det på strak arm, snuppa på 3 1/2 har tatt det litt verre men greit nok.. hadde forventa det og.. har vært en del dramalaging fra hennes side, men det har heldigvis gått seg veldig til nå :) :) men tørr ikke gå fra de alene f.eks.. hun kan leke litt for hardhent med han..

Back
Topp