Hva slags mobil?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hva slags mobil har dere, og er dere fornøyd?
Jeg vurderer ny tlf mot black friday (hvis min holder til da) da min begynner å skrante litt.
Har huawei, og det er dessverre utelukket pga låst fra google etter jeg fikk min. Iphone ønsker jeg heller ikke, da jeg er mest vant til android :p
Jeg trenger absolutt ikke det nyeste, men ønsker god bildekvalitet, grei lagring og grei batterikapasitet :)
 
Jeg har en huawei som jeg har hatt så lenge at den ikke er låst not google. Men det blir nok noe annet neste gang bla. Pgs det ja
 
Jeg har en huawei som jeg har hatt så lenge at den ikke er låst not google. Men det blir nok noe annet neste gang bla. Pgs det ja
Jeg har vært kjempefornøyd med huawei, har p20 pro nå, hatt den i 3,5år. Men nå må jeg finne noe nytt pga dette med google :p
 
Jeg har vært kjempefornøyd med huawei, har p20 pro nå, hatt den i 3,5år. Men nå må jeg finne noe nytt pga dette med google :p
Min fungerer fortsatt finfint. Men det blir noe annet neste gang ja. Usikker på hva. Så har ikke noe å komme med.
 
Ungene har motorola, gode telefoner til en lavere pris. Ikke topp-siktet men det er like greit

Mannen har samsung og jeg huawei så her har vi litt av hvert

Men iphone nei det har vi ikke.
 
Har samsung galaxy s22+, er så langt meget fornøyd.
 
Hatt samsung galaxy s10e i 2,5 år. Så fornøyd at s22 som ligger å venter på meg ikke er tatt i bruk enda.
 
Både jeg og mannen har Motorola, gode telefoner vi er fornøyde med begge to :)
Har hatt Motorola de siste 7 årene.
Tror mannen har Motorola Moto G100 nå, jeg har Motorola G8 Power.
Jeg hadde Samsung i flere år tidligere, men gikk for Motorola pga pris. Det eneste jeg savner er en tilbake-knapp. For å gå tilbake på Motorolaen så må jeg sveipe på skjermen, fra den ene siden mot den andre (typ 1-2 cm bare altså). Noe som gjør det til et mareritt å komme seg ut av f.eks Snapchat :hilarious:
Men ellers, veldig fornøyd :happy:
 
Ting er en vanesak. Jeg har hatt denne mobilen etter alt å dømme (dvs, tekstmeldinger) siden dommerne 2018, den er 4 år gammel og go som gull, om enn må lades litt ofte men der skyldes også min aktive bruk av den.

Gruer meg til å skulle ha ny. Det er så vanskelig å velge
 
I følge tek.no er det fornuftig å vurdere f eks OnePlus Nord 2t eller Motorola Edge 30 om du er i 4-5000kr-klassen, evt å gå opp til Samsung eller Xiaomi sine modeller om du tenker å legge ut noe mer.

Jeg ser enkelte argumenterer imot Apple fordi det er kostbart, dette argumentet kjøper jeg ikke så lenge du har de lenge. Kjøper du ny mobil, spesielt toppmodeller, blir både Samsung, Xiaomi, Huawei og flere veldig kostbart.
Mobil er en vanesak, så det å bytte ut av Android krever nok en del, på samme måte som å «tre ut av» iOS.

Så litt fanboy-isme, beklager dette:
Jeg har hatt iPhone siden 2008 (den første kjøpte jeg til og med utenlands før den ble lansert i Norge), men har byttet sjelden. Har nå min fjerde iPhone og har den nok til ca 2024. En fordel med Apple er at de støtter og oppdaterer modellene sine vesentlig mye lenger enn de fleste andre, noe som er greit å tenke på mtp sikkerhet (og miljø!).
Så lenge de er støttet, er ting godt optimalisert også, så en 4 år gammel iPhone føles ikke gammel og treig.
Min forrige telefon ble lansert i 2015 (iPhone 6s), og var støttet fullt ut med oppdateringer frem til nå i vår.
 
OnePlus 9 , synes den er super for nå. Bare eid den i en drøy måned dog.
 
Back
Topp