Hva slags mat liker barnet ditt IKKE?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Min syns ikke kjøtt er noe særlig... Han er 6 år nå, og selv om kjøttet er veldig mørt er han ikke noe særlig glad i det. Forslag til hva man kan gjøre for å få han til å like det?
Hva slags mat liker barnet ditt IKKE?

Mini er bare 9mnd, men likt alt han har fått smakt på hittil :)
Eneste han rynker på nesen av er kardemomme i grøten ;)

De liker ikke grønne grønnsaker:p eller spiser de det de får servert. Er 5 og 6,5 år.

Han liker i alle fall ikke oliven, fant vi ut i dag :-p

Heldigvis spiser han det aller meste, men er ikke overbegeistret for biffkjøtt eller potetmos.

De liker ikke tomat, kaviar eller makrell i tomat :p men vi spiser det heller ikke og da har ikke de blity vant :p

Spiser stortsett alt, men nekter å smake på egg, uansett form :p

Hun liker ikke biter av hakkede tomater i maten. :P Ellers tror jeg hun spiser det meste. :)

Har til gode å se barna mine ikke like noe. Men faktisk, da vi laget blomkålspesto satte 6-åringen foten ned :p

Synes ikke du skal påtvinge gutten din kjøtt (du gjør jo sikkert ikke det)
Like greit å redusere kjøttinntaket likevel. La han få styre det selv. Nå vet jeg ikke om han spiser spaghetti med kjøttsaus eller om det er kjøttstykker han ikke liker, men det beste er bare å lage noe som han liker og/eller servere det som faktisk er til middag. Han spiser det han vil
Problemet er jo om han ikke år i seg noe kjøtt (verken kjøttpålegg, kjøttsauser osv) da må du passe på så han ikke får vitamin mangel og regulere kosten :)

Hun spiser igrunn det meste, men er ikke glad i lasagne.

Det eneste jeg kan komme på at 3 åringen vår ikke liker noe særlig er potetmos :P Men han spiser det hvis han får ketchup og sprøstekt løk på :D

Eldste liker ikke syltetøy. Er heller ikke spesielt glad i vanlig kjøtt eller brokkoli og blomkål, eller mos av forskjellige slag. Men elsker f.eks paprika, tomat, kikerter, fennikel, serranoskinke, brie og røkelaks. Så jeg lever fint med det hun ikke liker, selv om hun må smake litt hver gang det er på bordet :)

Vel vi har ei jente som spiser nærmest alt :p oliven, chili osv
men hun er ikke glad i isberg salat, noe som er helt greit for jeg er heller ikke så glad i det :p
de har kommentert det i barnehagen noen ganger også at hun er så flink til å spise alt og smake på alt :)
håper det fortsetter sånn! hun er 2.5 år nå.

når det gjelder gutten din så spørs det jo om han får i seg andre kjøtt varer, hvis han får det så går det jo bra :)

Back
Topp