Hva slags lekegrind bør vi kjøpe?

Krølla82

Forumet er livet
Vi skal ha oss en lekegrind som skal stå på stua. Det skal være en lekegrind som ungen skal kunne bruke helt fra den er nyfødt slik at den blir vandt med å være i den og at den ikke skal føles som et fengsel når ungen blir større.

Sambo liker veldig godt den Park a kid lekegrinden som kan brukes som både peisgitter og div stengsel i tilegg til at den er en lekegrind. Jeg syns den er veldig fin og praktisk også, men der må jo ungen ligge helt nede på gulvhøyde med engang. Jeg heller litt mot en som man kan heve og senke bunnen på.

Blir så usikker på hva vi bør velge. [&:] Er det noen her som har brukt den park a kid lekegrinnen til sine små fra de var nyfødte? Eller brukes den bare til større barn?

Vi har kjøpt Park-A-Kid..Synes den er den fineste og mest praktiske:)
Ser ikke noe problem med at bunnen ligger på gulvet:) Det er høye kanter på sidene slik at barnet ikke får trekk på seg:)
Det er ikke mange månedene dere kan ha hevet bunn likevel... Vet av mange barn som har falt ut av lekegrinder/sprinkelsenger fordi bunnen ikke senkes i tide!

Vi har denne som er kjøpt på Barnas Hus. Bunnen kan plasseres i to forskjellige høyder. Jeg er veldig fornøyd. Den heter forresten Felix og finnes i tre farger.

Hvorfor vil dere ha lekegrind?

Kan jo være et alternativ og vente å se om dere ser behovet før dere kjøper - de er jo dyre!

Vi har aldri hadd lekegrind, aldri vært savnet heller! Å ikke for å virke negativ, men jeg ser ikke vitsen med å dtenge ungene inne i de.. Da med unntak, om f.eks man har hund som man ikke kan levne alene med ungen i stua..

Vi har ei man justera bunnen, å synst den er super[:)] Så ville gått for ei sånn, ivertfall når man skal bruke fra nyfødt. Men det er jo mi meining[;)]
Betalte 800kr for vår, NY. På brio

ORIGINAL: Lady m/ Baby

Kan jo være et alternativ og vente å se om dere ser behovet før dere kjøper - de er jo dyre!

Vi har aldri hadd lekegrind, aldri vært savnet heller! Å ikke for å virke negativ, men jeg ser ikke vitsen med å dtenge ungene inne i de.. Da med unntak, om f.eks man har hund som man ikke kan levne alene med ungen i stua..

Vi vil ha lekegrind for å ha et sted å plassere ungen mens jeg feks går på do. Lager mat på kjøkkenet etc. Vi har 2 voksne katter så tenker at det er tryggere å ha ungen i lekegrind enn liggende på gulvet alene.

Jeg og skal ha lekegrind... (husker ikke helt hva den het) Men det er en som du kan ta opp bunnen på.
Vi ønsker å ha dette pga. at vi har to hunder og det er en grei plass hvor barnet kan sove i på dagtid i stuen. Så kan jeg ha litt oversikt mens jeg gjør husarbeid.
Kjipt om jeg må gå opp hele tiden når den lille knøtten skal sove [8D]
Det er og stor plass i denne grinda som gjør at leketepper og sånn kan plasseres der.
Det gjør og at jeg slipper å bekymre meg om hvor den lille er. Deilig! [:)]
Og noe særlig dyrt vil jeg heller ikke si det er.

Og en ting til... Vi har to hunder som er verdenssnilleste men, jeg ser ikke meningen med å ha hundene og den lille sammen på gulvet sånn i begynnelsen.

ORIGINAL: ¤Julimamma¤

Jeg har en kjempefin hvit tregrind fra Babydan. Kan høydejustere bunnen[:)]

Jeg har den samme og hevet den i begynnelsen, følte at det var mye bedre enn å la hun ligge nede på gulvet. I park a kid lekegrinden er det ikke gulv heller. Vi kjøpte den til å ha rundt peisen og får nok god nytte av den også fremmover, sperre utgangen fra terassen etc..

ORIGINAL: Karla

lekegrind er flott for unger i forhold til motorisk utvikling[:)] en som kan heves gir barnet mulighet til å se mer og dermed kanskje mer tolmodighet til å ligge, når de ruller møter de veggen og må derfor rulle andre veien tilbake, bevegelse innenfor sin sone med trygghet![:)]

vi har felix lekegrind, anbefaler en som kan heves!

Hehe, det der overbevist ikke meg til å kjøpe en.. Heldigvis så har begge mine vært sterk motorisk og aldri hadd problem med å ligge på gulvet og aktivisere seg selv. Begge har vært sterkest motorisk i barselgruppene. Men smaken er som baken, delt!

Lekegrind funket ikke her, ikke på begge fra dag en og utover..

Ville også venta og sett om jeg fikk behovet.

Vi lånte lekegrind av noen venner med barn, men brukte den ALDRI. Like greit å ha dem på golvet, og når de blir så store at de kommer seg noen vei, har de neppe særlig lyst til å være i lekegrinda uansett.

Dessuten kan vel ungene være med når du skal på do [:)][:)]

ORIGINAL: Karla

lekegrind er flott for unger i forhold til motorisk utvikling[:)] en som kan heves gir barnet mulighet til å se mer og dermed kanskje mer tolmodighet til å ligge, når de ruller møter de veggen og må derfor rulle andre veien tilbake, bevegelse innenfor sin sone med trygghet![:)]

vi har felix lekegrind, anbefaler en som kan heves!

Hehe, det der overbevist ikke meg til å kjøpe en.. Heldigvis så har begge mine vært sterk motorisk og aldri hadd problem med å ligge på gulvet og aktivisere seg selv. Begge har vært sterkest motorisk i barselgruppene. Men smaken er som baken, delt!

Må nok si meg enig der.Ser ikke helt hvorfor unger som har lekegrind skal bli motorisk kjappere enn barn uten?Hadde ikke til første,men vi skal ha nå.Kun så lillebror skal kunne være ifred fra storebror.Savnet igrunn ikke lekegrind til L jeg[:)]

Vi har kjøpt den 6-kanta lekegrinda med dør (mygate eller parkakid eller hva den nå heter). Har hund og syns ikke det er rettferdig at bare hunden skal bures inne hele tiden. Hunden vår har aldri gjort noe mot noen, men ville ikke følt meg 100% trygg uten å ha en trygg plass å legge ungen. Vi har heller ikke vugge i stua som vi kan legge ungen i. Håper at ungen blir vant til lekegrinda ettersom vi planlegger å bruke den fra dag 1.
Jeg hadde egentlig bestemt meg for ei lekegrind som man kan heve bunnen på, men fant ut at den 6-kanta var kjekkere i og med  at vi lett kan pakke den sammen og ta den med ut på verandan/plenen, samt at den kan brukes til mye mere (f.eks. sperre sånn at ungen bare kan være på stua; har åpen løsning). Når ungen blir større så kan lekene plasseres i lekegrinda og ungen kan gå/krabbe inn og ut som han selv vil. Den er jo og kjekk når de skal lære seg og reise seg opp.

Men hovedårsaken til at vi har grind er altså pga hunden.

ORIGINAL: Krølla82

Vi vil ha lekegrind for å ha et sted å plassere ungen mens jeg feks går på do. Lager mat på kjøkkenet etc. Vi har 2 voksne katter så tenker at det er tryggere å ha ungen i lekegrind enn liggende på gulvet alene.

Vi tenkte det samme og skaffet oss lekegrind. ...Katten(en voksen hannkatt) bare spaserte gjennom sprinklene på lekegrinda.[8D]

ORIGINAL: Årolilja

ORIGINAL: ¤Julimamma¤

Jeg har en kjempefin hvit tregrind fra Babydan. Kan høydejustere bunnen[:)]

Jeg har den samme og hevet den i begynnelsen, følte at det var mye bedre enn å la hun ligge nede på gulvet. I park a kid lekegrinden er det ikke gulv heller. Vi kjøpte den til å ha rundt peisen og får nok god nytte av den også fremmover, sperre utgangen fra terassen etc..

Den har vi også. Ungen sov i den på dagen i begynnelsen[;)] Men vi kjøpte lekegrind pga hunden da[:D] Og siden hunden bare var 9 mnd når ungen kom til verden så føltes det veldig trygt å ha en plass ungen kunne ligge helt i fred[:)]

Hadde vi ikke hatt hund hadde vi heller ikke kjøpt lekegrind[8D]

Som om eg skulle sagt det sjølv...

Back
Topp