Hva slags hostesaft får barna?

*bolledei*

Elsker forumet
Har en på nesten fem som har så stygg hoste. Er det noen hostesafter som faktisk funker? Som jeg kan få tak i uten resept.

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

Kommer jo an på om det er tørr eller slimhoste men når ungene har slimhoste får de bisolvon med kirsebærsmak :) Noskapin går til nød..

Mot tørrhoste får du hostesaft som hemmer hosterefleksen. Noskapin er bra men husker ikke om det er for barn. Så har du cosylan men da må du ha resept. Halspastiller hjelper på spyttproduksjon som kan fukte en tørr og kløende hals. Vann med sitron i er lindrende og betennelseshemmende (sitron er antiseptisk). Vil anbefale å skylle munn og gurgle med cosylan - bakteriedrepende munnskyll, før sengetid etter tannpuss. Bland ut med litt vann om det er sterkt.

God bedring! :)

Små barn får bare slimløsende vist. Han har så ekkel hoste stakkars. Sånn slitsom som bare bråker. Fikk en hostesaft fra bisolvon. Å fått curamed å litt andre forkjølelse remedier. Om han ikke er bedre til i morgen tar jeg han med til lege. Takk for tips :)

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

Her har hostesaft hatt veldig lite effekt. Femåringen har hostet i mange uker foreige vinter. Det eneste som lindret det var bryst/hoste-te fra helskost, frisk luft og en skje med honning rett ved leggetid. Masse god bedring!!!

jeg lager en egen litten mixtur, ta tørket mynte i litt chamomile te og kok opp, ha i litt rein sitron, og 1 til 2 dråper med solhat ekstrakt.. la dette kjøle seg ned, så tar du å gir barne en skje med dette 3-4 om dagen, (husk at når det er kjølt ned må du ha det i en luket flaske i kjøleskapet)

Back
Topp