Hva slags fuktighetskrem?

Linnemi

Betatt av forumet
Mulig jeg høres litt hysterisk ut, men jeg lurer på om det finnes spesielle hudkremer man skal bruke under svangerskap? Jeg har hørt at mange kremer kan inneholde A- vitamin, og det kan være giftig for fosteret. Selvbruningskrem vet jeg heller ikke om man kan bruke (vet det er en annen tråd om det), fordi legen min mente det kunne være skadelige stoffer der som ble med blodet.

Alt skal man jo tenke på og da! [;)]

Klem-klem[:)]

Hmm det har jeg ikke hørt om før.. A-vitamin giftig for fosteret altså??
Jeg smører magen med masse forskjellige hudkremer jeg.. Dove. HTH, Natusan baby oil gel og Biotherm. Livredd for å få strekkmerker.. he he. Men kanskje jeg får sjekke om det er A-vitamin i de da??
Mye man må tenke på gitt [:)]

hei hei. har ikke spesielt råd om krem men jeg har blitt annbefalt en olje som heter så enkelt som svangerskaps pleie olje fra weleda. Man masserer den inn på magen , bryst , rumpe og lår. lukter mye urter, men forfriskene. Har ei venninne som brukte den i svangerskapet og eneste plassen hun fikk ett strekkmerke, var på innsiden av lårene der hun hadde glemt/slurvet. Du får tak i den på helsekosten koster 2-300.- Man småre seg inn fram til 3. måned etter fødsel.

Hmm.. Jeg har ikke fått strekkmerker ennå, men er det forseint for meg å begynne med den kremen?

Det vare rart at a-vitamin kremer skulle være giftig for fosteret...[&:]
når den kremen er anbefalt til å smøres på gravidemager...[:D]
på barn med ømføndtlig hud...osv.[:D]

Hei! Jeg brukte en krem fra Bodyshop som heter Bodybutter med oliven. Super-effektiv!

Heisann, har jobbet mye med forskjellige hudpleieprodukter og kan fortelle de forskjellige leverandørene anbefaler at gravide ikke skal bruke kremer med A-vitamin, Aloe Vera eller kremer med syrer (til behandling av feks. Acne problemer) Det er ikke påvist at dette er direkte skadelig for barnet men kan fremkalle allergiske reaksjoner hos mor pga de berømte hormonene våre og slikt. For å være på den sikre siden ville jeg holdt meg til "safe" merker som kun gir en mykgjørende effekt på huden, som oljer og kremer og geleer som er laget for gravide.
Det er mange som er veldig nervøse for strekkmerker og man kan kun til en viss grad påvirke dette. Strekkmerker er hormonelt betinget og all "smøringen" er kun med på å gjøre huden myk og kanskje noe mer medgjørlig for sammentrekning i ettertid av svangerskapet, ikke om du utvikler strekkmerker eller ikke, desverre. Men for all del....bare smør, det er bare deilig og gir velvære. Lykke til[:D]

Tusen takk for alle svar, spesielt til deg jamas28, der lærte jeg mye nytt. Har for min del ikke kommet på tanken om å smør "bort" eventuelle strekkmerker ennå, men høres fornuftig ut det du skriver. Tror mye drikke i form av vann, i allefall er med og renser ut slagstoffer.

Klem [:)]

P.s: nusselig baby du har!! Jeg vet ikke hvordan man får til bilde under nicket sitt, hva gjør du?

Back
Topp