Hva slags erfaring har dere med Medicus?

Solblomst_02

Blir kjent med forumet
Hei! ☺
Er det noen av dere som kan dele sin erfaring med Medicus? Får man en tettere oppfølging enn det man får på offentlig?
Takk for svar og ha en fin kveld!

Hvilken Medicus skal du evt til? Jeg var i Oslo når de først åpnet og fikk ikke det beste inntrykket av legen der. Hun virket ganske uviten og kunne ikke svare meg på noe som helst. Men fikk telefonmøte med en annen lege fra Medicus i Trondheim og han var virkelig dyktig.

Hvilken Medicus skal du evt til? Jeg var i Oslo når de først åpnet og fikk ikke det beste inntrykket av legen der. Hun virket ganske uviten og kunne ikke svare meg på noe som helst. Men fikk telefonmøte med en annen lege fra Medicus i Trondheim og han var virkelig dyktig.
Takk for svar Lucie
Vi vurderer Medicus i Oslo siden vi bor i Oslo. Vår tredje forsøk blir forhåpentligvis i september på offentlig, men tanken om hva kommer til å skje hvis vi ikke lykkes er skremmende og stressende samtidig. Vi får bare se og krysser fingrene
Ønsker deg det beste

Jeg har begynt privat mens jeg qtår i kø i det offentlige (for oss som trenger donorsæd er den køen veldig lang). Vi brukte først Livio klinikken, 2 år med kona og 1.5 år med meg. Ikke helt fornøyd med dem, så vi byttet til Medicus med meg. Vi har gjort 2 forsøk det hittil, IVF, og har veldig godt inntrykk så langt! De følger mye bedre opp enn Livio, virker mer kunnskapsrike og har bedre rutiner.

Hei! Vi bruker Medicus oslo, og er stort sett godt fornøyde :) en liten oppsummering av erfaringene:
- veldig gode på fertilitetssjekkem. Både jeg og mannen opplevde å få veldig gode forklaringer og at de tok seg god tid
- de satte igang behandling på dagen (bokstavelig!) da vi gav opp ventelistene hos riksen under korona
- hadde tre ulike gynekologer under behandling, dette synes jeg var skuffende
- utrolig informative og gode embryologer som fulgte opp tett, forklarte godt og var omsorgsfulle
- veldig fine og omsorgsfulle sykepleiere
- gode lokaler
- opplever for lite oppfølgning i etterkant av mislykket forsøk - hva skjedde feil, hva gjør vi annerledes neste gang - generelt savner vi å ha et kontaktpunkt som vi kan rette spørsmål mot

oppsummert er vi godt fornøyde, og har ikke inntrykk av at andre norske klinikker følger opp tettere.

lykke til :)

Jeg har begynt privat mens jeg qtår i kø i det offentlige (for oss som trenger donorsæd er den køen veldig lang). Vi brukte først Livio klinikken, 2 år med kona og 1.5 år med meg. Ikke helt fornøyd med dem, så vi byttet til Medicus med meg. Vi har gjort 2 forsøk det hittil, IVF, og har veldig godt inntrykk så langt! De følger mye bedre opp enn Livio, virker mer kunnskapsrike og har bedre rutiner.
Tusen takk for tilbakemelding :) Veldig viktig i denne prosessen! Jeg ønsker dere masse lykke til med forsøket :)

Hei! Vi bruker Medicus oslo, og er stort sett godt fornøyde :) en liten oppsummering av erfaringene:
- veldig gode på fertilitetssjekkem. Både jeg og mannen opplevde å få veldig gode forklaringer og at de tok seg god tid
- de satte igang behandling på dagen (bokstavelig!) da vi gav opp ventelistene hos riksen under korona
- hadde tre ulike gynekologer under behandling, dette synes jeg var skuffende
- utrolig informative og gode embryologer som fulgte opp tett, forklarte godt og var omsorgsfulle
- veldig fine og omsorgsfulle sykepleiere
- gode lokaler
- opplever for lite oppfølgning i etterkant av mislykket forsøk - hva skjedde feil, hva gjør vi annerledes neste gang - generelt savner vi å ha et kontaktpunkt som vi kan rette spørsmål mot

oppsummert er vi godt fornøyde, og har ikke inntrykk av at andre norske klinikker følger opp tettere.

lykke til :)
Tusen hjertelig takk for tilbakemelding! :) Jeg setter veldig stor pris på at du har beskrevet deres erfaring på en fin og detaljert måte. Det hjelper mye!
Vi får se hvordan det skal gå det siste forsøket på offentlig og så fortsetter vi hos Medicus.

Ønsker dere masse lykke til! <3

Har også vært hos Medicus i Oslo. Inspirert av Apekatten kan jeg liste opp det jeg er fornøyd med :) :
- Korte ventetider
- Omsorgsfulle sykepleiere, gynekologer og embryologer
- Bra informasjon fra fertilitetssjekken
- Opplevde at behandlingen var skreddersydd og effektiv
- Fikk ekstra undersøkelser på kort varsel når jeg følte meg dårlig i løpet av behandlingen
- Tidlig ultralyd etter vellykket forsøk var veldig informativ og beroligende

Ikke så fornøyd med følgende:
- En blodprøve som ble sendt til sykehus ble rotet bort av sykehuset (ifølge Medicus). I og for seg ikke deres feil, men jeg opplevde at vi måtte ringe og mase etter svar på denne blodprøven mange ganger. Jeg mener de selv burde sett at dette tok lang tid og fulgt det bedre opp, i hvert fall etter første gang vi ringte (da hadde det allerede gått langt over forventet tilbakemelding på denne prøven). Det endte opp med at prøve måtte tas på nytt og IVF-oppstart ble forsinket med flere måneder.
- Savner som Apekatten ett kontaktpunkt. I tillegg var det litt krøll med kommunikasjonen, feks at samboer ringte dem med noen spørsmål, og så ringte de opp meg for å svare. Men det er vel småpirk i det store og hele...
- Fikk ikke noe opplæring i eller forklaring på hvordan sette sprøytene. Mulig det ikke er vanlig, men ble ganske usikker da jeg aldri hadde gjort det før.

Medicus i Trondheim er veldige flinke. En lege som vi har erfaring med som er veldig dyktig. Anbefaler dem :)

Hei! ☺
Er det noen av dere som kan dele sin erfaring med Medicus? Får man en tettere oppfølging enn det man får på offentlig?
Takk for svar og ha en fin kveld!

Jeg har vært på medicus trondheim og er veldig fornøyd. Super oppfølgning hele veien. De fikk meg desverre ikke gravide, men var tøffe nok til å si at om jeg ville ha barn var ED veien å gå.(hadde 4 førsøk der i tillegg til 4 offentlige, 2 avbrutt) så veien var lang og brutal, men de hjalp meg gjennom en tung prosess.

Utrolig kunnskapsrike og profesjonelle. Selv om jeg ikke prøver på barn akkurat for øyeblikket (skal snart, men ed i Spania og corona, gjør at jeg venter litt) er de den klinikken jeg kommer til å bruke under forberedelsene. Bruker de også til vanlig for alle annen gynekologi. Anbefales av hele mitt hjerte.

Tusen hjertelig takk for tilbakemelding! :) Jeg setter veldig stor pris på at du har beskrevet deres erfaring på en fin og detaljert måte. Det hjelper mye!
Vi får se hvordan det skal gå det siste forsøket på offentlig og så fortsetter vi hos Medicus.

Ønsker dere masse lykke til! <3
Takk det samme - masse masse lykke til :)

kan og legge til en ting til jeg synes var flott - de tar celleprøven samtidig med undersøkelsen om du spør. Kanskje en liten sak, men jeg setter stor pris på slikt når det er så mange legebesøk og underlivsundersøkelser :)

Kan skrive under på det meste som er beskrevet over her. Ryddig – aldri noe rot i systemet, god oppfølging av samtlige ansatte, men vil fremheve særlig lærerik tilbakemelding fra dyktig og engasjert embryolog. Du får også daglig oppdatering om embryoutvikling (om du ønsker).

Jeg for min del har derimot hatt samme gynekolog over lang tid hos Medicus, i motsetning til Hausken, der det har vekslet mellom 3 ulike gynekologer på svært kort tid.

Savnet også oppfølging etter mislykkede forsøk og aborter, men om man bare orker å være litt «på» når man står midt i kaoset og nederlaget på eget initiativ, så får man all den hjelpen man ber om, vil jeg nesten påstå. Veldig omsorgsfulle og gode mennesker, er min erfaring.

Lykke til <3

Det er nå 1.5 år siden jeg startet prosessen hos Medicus. Jeg søkte på nett og prøvde å finne erfaringer fra andre før jeg valgte… Derfor ønsker jeg og å dele.

Det hele startet veldig bra. Jeg hadde en telefonsamtale hvor jeg fikk et positivt førsteinntrykk og ble klar for å sette i gang prosessen. Første forsøk opplevde jeg som fint, hun jeg var hos var hyggelig og jeg følte meg trygg. Det var først når jeg forsto at forsøket ble gjort med utgangspunktet av en cyste, ikke et modent egg at skuffelsen og spørsmålene dukket opp. Forsøk nr 2 var jeg hos ei annen dame. Hun var veldig hyggelig, forklarte en del mens hun undersøkte. Hun fant ut at det var en cyste og at min syklus var litt lengre.
Der og da ble jeg satt ut og stilte ikke så mange spørsmål. Jeg prøvde å ikke tenke for mye på det og heller fokusere på forsøk nr 2. Men jeg klarte ikke gi slipp på følelsen av at jeg var "snytt" for et forsøk da det var en cyste og ikke modent egg. Er det virkelig så enkelt å ta feil. Har pratet med en annen gynekolog som mener at dette ikke burde skje og at jeg burde fått erstattet dette. Medicus var villig til å gi med litt over 3000kr i refusjon hvis jeg gikk videre med IVF….

Så kom forsøk nr 3. nok en ny person, og ei som virket ekstremt sur og hilste ikke ordentlig engang. Opp i stolen og vipps så fant hun et modent egg… Når jeg spurte om det kunne være en cyste ble hun irritert… Og det var cysten. Virker ikke som at tidligere notater ble lest.

Jeg har vært der for TUL noen ganger, ikke hatt IVF-forsøk der. Har blandede erfaringer. Noen gynekologer er kjempebra, andre ikke så flinke.

Back
Topp