hva slags eksem har han??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Jeg er så forvirret nå.. lillegutt har siden nesten fødsel hatt noen steder med røde flekker på huden som er tørre.. nå i senere tid har det blitt flere og værre... de er på baksiden av knær, litt i halsen og steder som hud treffer hud, MEN også andre steder... nå har han i tillegg fått det i ansiktet...

Tenkte først atopisk eksem, men han klør ikke og har aldri gjort det og det væsker heller aldri.. så derfor er det kanskje ikke det? Skal ta en tur til legen, men tenkte å spørre her om noen vet hva det kan være??

Atopisk eksem behøver ikke å kø eller å væske
så for meg høres det ut som atopisk eksem
så jeg hadde fått ordnet en lege time evt henvisning til hudlege

En ting som du kan gjøre alt nå er å være nøye med å smøre, ungå ull rett mot kroppen, ungå at barne blir for varmt å svetter. Bruke olje i badevanne istede for såper, ikke bade hver dag.her er det kun 1 gang i uka med bading/dusjing. Smører godt med fuktighetskrem hver dag(bytter på med merker siden en kan begyne å reagere på kremmer hvis en bruker den samme over lengre tid)

bondekone skrev:
Atopisk eksem behøver ikke å kø eller å væske
så for meg høres det ut som atopisk eksem
så jeg hadde fått ordnet en lege time evt henvisning til hudlege

En ting som du kan gjøre alt nå er å være nøye med å smøre, ungå ull rett mot kroppen, ungå at barne blir for varmt å svetter. Bruke olje i badevanne istede for såper, ikke bade hver dag.her er det kun 1 gang i uka med bading/dusjing. Smører godt med fuktighetskrem hver dag(bytter på med merker siden en kan begyne å reagere på kremmer hvis en bruker den samme over lengre tid)

Ja alt dette har vi gjort. Bruker ikke ull lenger heller.. bruker aldri såper og bader hver 3 dag. Blir ganske skitten i barnehagen. Får bli en tur til legen ja!

Kan jo være annet og.
Vi har alle eksem og psoriasis. Og jenta mi fikk første utbrudd av psoriasis etter bruk av ullstrømpebukse fra Sparkjøp. De som ikke er helt ren ull. Ble for tett og pustet ikke overhode slik ull skal gjøre. Bruk ren ull, og gjerne Nøstebarn eller de andre merkene som er rene. Det hjelper på eksembarn iallefall. 

Vi bader annenhver/tredjehver dag. Olje i vannet (ikke natusan o.l. men ren naturolje som Weleda) etter bad eller i bad fra tid til annen. Det hjelper mye. Og ikke parfyme i vaskemiddel selvfølgelig.

ja også fiskeolje er kjempebra for huden. Vi har gitt tran hver dag siden hun var liten.. men har nå gått over til Eskimo som gir mer oljer fra innsiden til huden enn det tran gjør.

Et tips bare. Bruker trankapsler selv.

TonjeJenta skrev:

ja også fiskeolje er kjempebra for huden. Vi har gitt tran hver dag siden hun var liten.. men har nå gått over til Eskimo som gir mer oljer fra innsiden til huden enn det tran gjør.

Et tips bare. Bruker trankapsler selv.

han nekter å ta tran, så vi har kjøpt disse gelefiskene som inneholder tran :P

Back
Topp