Hva slags bunad har du?

monicabebe

Forumet er livet
Jeg har ikke bunad jeg. Men ønsker meg nordlandsbunad. Mormor er fra Harstad, så de i familien som har bunad, har den blå fra Nordland:

Har ikke....

Svalbard-bunad.. Både jeg og Sindre faktisk.. [:)]

Jeg har Gudbrandsdalsfestdrakt[:D]

Jeg har sunnmørsbunaden - er egentlig svigerbestemor sin da, altså oldemor til ungene - hun har til og med vevet stoffet... men hun bruker den ikke selv, og nå er den sydd om til å passe meg... vel.. om den passer i år gjenstår å se [8D]

Den ser slik ut:

Jeg har to..
En Rogalandsbunad med Jelsa broderier. Det er Nordaker sin

Jeg har en svart (bildet er hentet fra www.nordakerbunader.no)
Og så har jeg en kvinnedrakt fra Ryfylket som jeg har laget selv!

ORIGINAL: Actrine

Jeg har to..
En Rogalandsbunad med Jelsa broderier. Det er Nordaker sin

Jeg har en svart (bildet er hentet fra www.nordakerbunader.no)
Og så har jeg en kvinnedrakt fra Ryfylket som jeg har laget selv!

Eg og har Rogalandsbunaden med Jelsa mønster[:D]

jeg har blå nordlandsbunad[:)] men i år som de siste 6 årene så passer den ikke[:'(][:(]
Har lenge hatt planer om å få den sydd ut til meg, men siden vekten har variert en del de siste årene med graviditeter og sånt så har jeg ventet. Håper å få det gjort til neste 17 mai[:)]

Jeg har desverre ikke bunad [&o]
Har veldig lyst på Åmlibunaden, Aust-Agder.

Jeg har ikke bunad, men ønsker meg også Nordlandsbunaden. Farmoren min kom derfra. Desverre døde hun før jeg ble født. Jeg er oppkalt etter henne, da hun het Hildur.

Synes oslodrakta også er fin jeg, om jeg ikke arver denne jeg bruker så kanskje jeg kommer til å ønske meg en slik?

Jubileumsdrakta også er fin:
http://evalie.no/

jeg har type nordhordaland (osterøybunad), siden pappa er derfra, og vi fortsatt har hus der, så det er tilknytningen min.. hadde gudbrandssalsfestdrakten før... den er også kjempefin.. og kunne egentlig tenkt meg den også... men innser at det kanskje er litt råflott for meg å ha to stk.. (bruker bunaden kun en gang i året..[8D])

lånt bilde fra nettet, jeg har perleduk, og vevd perlebelte[:)]

ORIGINAL: Nøste77

Jeg har desverre ikke bunad [&o]
Har veldig lyst på Åmlibunaden, Aust-Agder.

Åhhh den er kjempefin!!!

Jeg har romeriksbunad, sånn som denne men jeg har grønnbrokade

ORIGINAL: Trillemor82

jeg har type nordhordaland (osterøybunad), siden pappa er derfra, og vi fortsatt har hus der, så det er tilknytningen min.. hadde gudbrandssalsfestdrakten før... den er også kjempefin.. og kunne egentlig tenkt meg den også... men innser at det kanskje er litt råflott for meg å ha to stk.. (bruker bunaden kun en gang i året..[8D])

lånt bilde fra nettet, jeg har perleduk, og vevd perlebelte[:)]

Ser du har hatt gudbrandsdalsfestdrakt! Den har jeg også!
Har du slektninger i Gudbrandsdalen,eller hadde du den bare likevel?[:)]
*ikkenysgjerrigidetheletatt*[8D]

hehe.. mamma er fra gausdal.. vi har fortsatt hus der[:)] derfor hadde jeg den da jeg var mindre.. og ønsker meg fortsatt den...[:)] men......... føler likosm ikke at jeg kan ha to.. men mulig.. (om jeg blir rik) at jeg får mamma til å brodere og montere den.. for da blir den ikke så dyr.. (mamma laget den jeg hadde sist)[:)]

dt er liksom enten den, eller den jeg har jeg vil ha... for askerbunaden.. som sikkert hadde vært mer bunadspolitiskkorrekt for meg å ha.. den syns jeg er sååå kjedelig...[&:]

hehe.. mamma er fra gausdal.. vi har fortsatt hus der[:)] derfor hadde jeg den da jeg var mindre.. og ønsker meg fortsatt den...[:)] men......... føler likosm ikke at jeg kan ha to.. men mulig.. (om jeg blir rik) at jeg får mamma til å brodere og montere den.. for da blir den ikke så dyr.. (mamma laget den jeg hadde sist)[:)]

dt er liksom enten den, eller den jeg har jeg vil ha... for askerbunaden.. som sikkert hadde vært mer bunadspolitiskkorrekt for meg å ha.. den syns jeg er sååå kjedelig...[&:]

aha-da fikk jeg oppklart det!![8D]

Jeg kunne også tenkt meg to bunader ja,mulig det blir den dagen jeg vinner i LOTTO[;)]

ORIGINAL: FrøkenSia

aha-da fikk jeg oppklart det!![8D]

Jeg kunne også tenkt meg to bunader ja,mulig det blir den dagen jeg vinner i LOTTO[;)]

jeg må ned i vekt.. så arver jeg mormor sin.. men.. det er også en bunad fra gausdal. en type hverdagsbunad... som hun konfirmerte seg i.. den er brun.. ser den likosm ikke på så mange... men husker ikkehva den heter.. men hun var en sylfide.... det ekke jeg[8D] men den er en fin motivasjon[8D]

noe ala denne brune her
 men.. det er brodert liv.. og ikke sånn gulliv..[:)]

Flott den bunaden der da Trillemor!!
Også ekstra morsomt når det er arvebunad og ikke så mange som har den!![:)]

Jeg har hengende en rondastakk etter mamma...men må nok ned noen kilo før jeg får på meg den...[>:][8D]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp