monicabebe
Forumet er livet
Jeg har ikke bunad jeg. Men ønsker meg nordlandsbunad. Mormor er fra Harstad, så de i familien som har bunad, har den blå fra Nordland:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

ORIGINAL: Actrine
Jeg har to..
En Rogalandsbunad med Jelsa broderier. Det er Nordaker sin
Jeg har en svart (bildet er hentet fra www.nordakerbunader.no)
Og så har jeg en kvinnedrakt fra Ryfylket som jeg har laget selv!

lånt bilde fra nettet, jeg har perleduk, og vevd perlebelte[:)]ORIGINAL: Trillemor82
jeg har type nordhordaland (osterøybunad), siden pappa er derfra, og vi fortsatt har hus der, så det er tilknytningen min.. hadde gudbrandssalsfestdrakten før... den er også kjempefin.. og kunne egentlig tenkt meg den også... men innser at det kanskje er litt råflott for meg å ha to stk.. (bruker bunaden kun en gang i året..[8D])
lånt bilde fra nettet, jeg har perleduk, og vevd perlebelte[:)]
ORIGINAL: Trillemor82
hehe.. mamma er fra gausdal.. vi har fortsatt hus der[:)] derfor hadde jeg den da jeg var mindre.. og ønsker meg fortsatt den...[:)] men......... føler likosm ikke at jeg kan ha to.. men mulig.. (om jeg blir rik) at jeg får mamma til å brodere og montere den.. for da blir den ikke så dyr.. (mamma laget den jeg hadde sist)[:)]
dt er liksom enten den, eller den jeg har jeg vil ha... for askerbunaden.. som sikkert hadde vært mer bunadspolitiskkorrekt for meg å ha.. den syns jeg er sååå kjedelig...[&:]
ORIGINAL: FrøkenSia
ORIGINAL: Trillemor82
hehe.. mamma er fra gausdal.. vi har fortsatt hus der[:)] derfor hadde jeg den da jeg var mindre.. og ønsker meg fortsatt den...[:)] men......... føler likosm ikke at jeg kan ha to.. men mulig.. (om jeg blir rik) at jeg får mamma til å brodere og montere den.. for da blir den ikke så dyr.. (mamma laget den jeg hadde sist)[:)]
dt er liksom enten den, eller den jeg har jeg vil ha... for askerbunaden.. som sikkert hadde vært mer bunadspolitiskkorrekt for meg å ha.. den syns jeg er sååå kjedelig...[&:]
aha-da fikk jeg oppklart det!![8D]
Jeg kunne også tenkt meg to bunader ja,mulig det blir den dagen jeg vinner i LOTTO[;)]
men.. det er brodert liv.. og ikke sånn gulliv..[:)]