Hva slags bil har dere?

Vi har en Skoda kodiaq som hovedbil og en e-golf. Har masse plass i Skodaen og er veldig fornøyd med den. Skal vi ut med vogna kan vi ikke bruke e-golfen da, men det er bare en ekstra bil på en måte
Vi har akkurat samme bilkombinasjon! Har ikke hatt noe problem med å ta med bugaboo buffalo med bagdel eller city elite med bagdel i e-golfen altså :)
 
Vi kjører BMW X1. Herlig bil å kjøre, men dessverre litt trangt i baksete. Med førstemann så sitter vi litt trangt i passasjersete framme. Har gått fint til nå, men blir nok nødt til å snu han og flytte han til bak førersete nu når frøkna kommer. Ikke ideelt, men har ikke akkurat råd til å kjøpe ny bil.
Heldigvis så er bagasjerommet akkurat passe stort til å romme vogna, så blir nok neppe bilferie til sommeren
Det krever i de fleste tilfeller større avstand til setet foran når man har barnet fremovervendt enn når man har barnet bakovervendt. Dette for å unngå hodeskader i en kræsj. Minimum 50cm!
 
Vi har akkurat samme bilkombinasjon! Har ikke hatt noe problem med å ta med bugaboo buffalo med bagdel eller city elite med bagdel i e-golfen altså :)
Vogna vi har er en emmaljunga mondial så den er det ikke plass til i e-golfen:p men vi har en babyjogger city mini gt som står i barnehagen så hvis vi har den hjemme får vi god plass til den vogna i e-golfen samt baggasje ;)
 
Er du sikker? Det var god plass til vår Mondial Deluxe i Golf 5 2008 mod. I høyden. Alle sier at E-Golf er større?
Mener vi prøvde for snart 2,5 år siden, men at det ikke var plass, mener det ble for smalt i bredden, men er så lenge siden at jeg ikke husker :p
 
Vi har en bitteliten Peugot, som ikke er supersmart med tanke på barn og vogn og bagasjeplass på noen som helst måte (eneste fordel er enklere å lukeparkere når det er trangt i borettslaget og overalt vi parkerer, dvs alltid...!) :p men pga høyt huslån kan vi bare ikke ta opp noe mer lån og bytte ut med ny bil nå med det første.

Så vi får sitte trangt og prøve å pakke lite og effektivt. Veldig spent på hvordan det blir når all bagasjeplassen baki går med til vogn...! Så mest sannsynlig må vi skaffe oss skiboks på taket for å få det til de gangene vi reiser til foreldrene mine, på hytta eller på andre utflukter. Ellers bor vi i Oslo og har ikke behov for bil til daglig, så det er jeg veldig glad for.
 
Vi har en bitteliten Peugot, som ikke er supersmart med tanke på barn og vogn og bagasjeplass på noen som helst måte (eneste fordel er enklere å lukeparkere når det er trangt i borettslaget og overalt vi parkerer, dvs alltid...!) :p men pga høyt huslån kan vi bare ikke ta opp noe mer lån og bytte ut med ny bil nå med det første.

Så vi får sitte trangt og prøve å pakke lite og effektivt. Veldig spent på hvordan det blir når all bagasjeplassen baki går med til vogn...! Så mest sannsynlig må vi skaffe oss skiboks på taket for å få det til de gangene vi reiser til foreldrene mine, på hytta eller på andre utflukter. Ellers bor vi i Oslo og har ikke behov for bil til daglig, så det er jeg veldig glad for.
Bare husk å ikke overstige max grensen for kilo oppi takboksen! Det kan være, bokstavlig talt, dødsfarlig for andre trafikanter.
 
Akkurat kjøpt og fått ford smax
 
Sitter ikke så høyt, men god plass til bilstol og vogn i bagasjerommet. Har plass til to store vogner.
Volvo v70. Har tre bilstoler bak nå.
 

Vedlegg

  • IMG_20200201_001154.jpg
    IMG_20200201_001154.jpg
    30,7 KB · Visninger: 21
Vi har en Lexus rx450h. Elsker den! Stor, god kvalitet, billig å fikse og vedlikeholde (ca samme priser som for å fikse en Toyota) og masse deilig plass! Nå har vi bare ett barn foreløpig, men den passer utmerket nå. Plass til barnevogn, bilsete og masse stæsj.
 
Vi har en Mitsubishi Outlander som hovedbil og er godt fornøyd med den. Eneste er at vi har slitt litt med å kunne dra noen plass hele familien da vi ikke har plass til tvillingvogna, stor hund og bagasje i bagasjerommet. Regner det blir litt bedre nå som vi kan gå over til en litt mindre tvillingvogn:) Syntes den er så deilig å kjøre og lille meg får god oversikt! Vi har også en Golf stasjonsvogn som bil nr to. Meget fornøyd med denne og vi kunne i bunn og grunn klart oss med den som familiebil siden den har et supert bagasjerom og er veldig romslig generelt, men den blir nok bytta ut i en arbeidsbil til mannen etterhvert!
 
VW golf stasjonsvogn her, akkurat passe plass til alt man må ha med seg,. F. Eks på tur til besteforeldre. God plass i framsetet selv med med bilstol bak. Barnevognen tar ikke stor plass da, har en City elite 2. Fikk plass til den i en Toyota yaris også, men ble for lite plass til annet i den bilen om vi skulle på ferie
 
Back
Topp