Hva slags bil har dere som venter nr 3 el flere?

Vi trenger ny bil! Overgangen fra familie på 4 til 5 innebærer at vi må ha større bil, hehe! Hva slags bil har dere som har 3 eller flere barn? Er det ok plass til 3 seter i baksetet? Bagasjeplass?

Vi har en Volvo XC 70. God plass til barneseter, og stort bagasjerom :)

Jeg har bare en fra før, så det er nummer 2 som kommer.. Men vi driver å titter på en syvseter nå.
Mannen har falt litt for prius hybridbil.

Må følge denne tråden! ;)

Ja håper på mange gode tips jeg også....jeg har en BMWx1 i dag og den blir altfor liten som familiebil når vi må ha med alt babyutstyret.

Jeg trenger også biltips egentlig, venter bare nr 1, men har to store hunder som må ha plass i bagasjen også :p

Vi kjøpte oss en Ford SMax i sommer! Venter nr tre (har ei på 2 og en på 5) pluss at mannen min har ei datter fra tidligere (på 13) som må få plass i helger og ferier! Den er det skikkelig god plass i og veldig fleksibel! Elsker den bilen!!! Eneste er at det ikke er veldig stor bagasjeplass om en må bruke begge ekstra setene(sete6 og 7)

Vi kjøpte oss en Ford SMax i sommer! Venter nr tre (har ei på 2 og en på 5) pluss at mannen min har ei datter fra tidligere (på 13) som må få plass i helger og ferier! Den er det skikkelig god plass i og veldig fleksibel! Elsker den bilen!!! Eneste er at det ikke er veldig stor bagasjeplass om en må bruke begge ekstra setene(sete6 og 7)

Men det er god plass til 3 barneseter i baksetet uten å bruke ekstrasetene?

Vi så på ford s-max og galaxy, men endte opp med Mitsubitshi grandis:-) veldig fornøyd. Det er riktig nok en 6 seter, og den har ikke stort bagasjerom, men vi kjøpte ny vogn og med muligheter for å legge ned setene om barna ikke er med, så har vi bra nok bil til vårt forbruk:-) skiboks løser plassproblemer ved lengre utreiser o.l:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Venter nr 2 jeg da, men vi har Skoda Superb og der er det sinnsyk bakseteplass. 3 barneseter fikk plass uten noe problem, og bagasjerommet er stort!

Hvilken bilstoler da?

Cybex beltestol, Maxi cosi priorifix og en bakovervent besafe i midten. Nå tar cybexen stor plass, så når vi forhåpentligvis har 3 unger i fremtiden som skal ha beltestoler må vi kanskje kikke rundt etter noen smalere varianter.
Er en helt ny Superb vi har.

Vi venter nr 3, og har Avensis. Er litt spent på hvordan det blir med 3 unger baki... Det går, men det blir litt trangt i bredden med 3 barneseter..

Men det er god plass til 3 barneseter i baksetet uten å bruke ekstrasetene?
Ja det er tre enkeltstående seter i baksetet! Vi har hittil bare to barn med sete, men min venninne har tre tette barn og SMax! Ikke noe problem med plassen! Du får ut og prøvekjørte litt forskjellige! Er jo også viktig med kjørekomforten! Lykke til med bilkjøp!!

Back
Topp