Hva slags barnevogn? HELP!!!

-Helene-

Forelsket i forumet
Hei..

Lurer bare på hva slags barnevogn dere andre har kjøpt/ tenkt å kjøpe?
Jg er førstegangsfødende og vet liksom ikke hva man trenger... Hva er bra og ikke?
noe spesielt man må legge vekt på liksom?
Er noen merker bedre enn andre?

Håper noen kloke hoder her inne kan hjelpe:)

Lene

Heisann... Er oxo førstegangsfødende, og har sånn nesten bestemt me for å kjøpe ein simo kombi... Må bare finne ut av hvilken som vi liker best :)

Vi kjøpte Simo Kombi. Er veldig fornøyd med den...

(har jo ikke brukt den ennå, men den er veldig fin...)

Det som er viktig er at vogna er god å trille, at den er passe høy for deg og mannen din (veldig bra med regulerbart styre!!) og at den ikke veier mer enn at du får den inn og ut av bilen - hvis du har bil. [:)]

Barna våre blir jo født på senvinteren, så det er ikke like viktig med stoor bag. Det blir god plass til den bittelille og posen uansett.

Noen liker kombivogner, noen liker duovogner og noen liker bagvogner.
Noen vil ha 3 hjulinger og noen 4. Store hjul er ofte en fordel - de er gode å trille på mange slags underlag - små hjul funker best på asfalt.

Mitt tips er: Se dere rundt, finn noe dere liker utseendet på, prøvetrill, prøv å slå sammen, bære den etc. i butikken.
Lykke til i jakta!! [:D]

hei... Hadde simo vogn forrige gang og gikk senere over til tetonia 3 hjuling.. Vanvittig forskjell; mye lettere vogn... Lett å slå sammen og ta inn og ut av bil... Lettere å kjøre... Jeg anbefaler den på det varmeste...

Vi har kjøpr Emmaljunga duo vogn vi, altså sånn vogn med en bagdel, og en sittedel. Dette er den første, så neste baby kan jo bli født på en annen tid av året.... Tenkte da t det kan være fint å ha bag med god plass i vi[:)]

Har planer om å kjøpe ei lett sportsvogn etterhvert som mini blir stor. Vogna mi er ikke den letteste, men det var ikke det viktigste for oss heller.

Kikk på nettet, og se i butikker, du finner garantert noen som du liker bedre enn andre[:D]

Vi har kjøpt Emmaljunga Edga duo. Gleder meg til å ta den i bruk, vogna ser kjempetøff ut og det meste kan reguleres. [:D]

Kjøpte Simo Kombi når vi fikk første for 6år sida, og den skal vi bruke flittig denne gangen også. Har pakka og passa godt på den, for det var ei veldig god vogn!

Etter sommeren skal vi ha en Quinny 3xl comfort i tillegg for litt reising o.l

Vi fikk i julegave emmaljunga smart duo combi vogn av svigerforeldrene mine. Den er svart og grå. Fikk også med regntrekk og myggnetting med på kjøpet.
Gleder meg som en unge å begynne å trille den.... vurderer nesten å ta meg en handletur med den ..... hehe. bruk den som handlevogn.... men da tror vell folk det har klikka for meg. hihi!!![;)]

jeg har kjøpt ei brukt teutonia duovogn 2003 modell.den har 4 hjul men de 2 fremste sitte på en måte sammen.veldig lett vogn men med stor plass i bagen.vil ha hardbag.syns det virker litt mer støtsikkert enn de softbagen som er blitt så populære.men det er jo hver sin smak.fordelen med denne vogna at den blir en super sportsvogn etterhvert.blir ikke så stor og klumpete som mange kombivogner[:D]

Til førstemann hadde vi ei teutonia kombi vogn (2002 modell) som jeg var lite fornøyd med.[:@] 4 hjulsvogn, men der 2 hjul var plassert sammen. Dette førte til at vogna ble ekstra lang og vanskelig å få plassert på busser.... I tillegg falt kalesjen ned hele tiden og hjulene måtte fylles med luft ca en gang i uka.
Nå til andremann var det ikke aktuelt å bruke den samme vogna, vi har derfor valgt å gå for en Simo duo vogn som jeg synes virker veldig grei.[:)]

Anne G

Vi har bestillt emmaljunga edge duo kombi eller no sånnt, hadde jo så mange navn [:D] syns dæm ser vældi grei ut åsså e dæm litt større en "vanlie" vogne så håpe man kan bruke dæm litt lengere... [:)]

Vi har tenkt på en Mutsy[:)] er det noen som vet noe om den vognen

jeg lurer også fælt på hvilken vogn vi skal kjøpe, anbefaler ikke lufthjul hvis vogna skal opp og ned noen trapper. Ok simo er en litt tung vogn men anbefaler den på sterkeste abslutt en vogn for norske forhold på alle måter.

Vi har kjøpt Brio kombi. Den virker lett å kjøre, og lett å håndtere.
Hadde Simo kombi sist, var fornøyd med den og [:)]

Hvorfor anbefaler du ikke lufthjul når en skal opp og ned trapper???
Det er kanskje en smakssak, men jeg syntes nettopp lufthjulene gjorde trappeforseringen mykere og behageligere for den lille..?

Vi har en Emmaljunga cerox sportsvogn som vi har hatt en løs bag oppi. Den er lett, ca 13.5 kg og styret kan reguleres alle veier. Er så fornøyd med den at vi vurderer å anskaffe tvillingutgaven nå som vi venter nr 2. Vi har en trapp ned til huset og jeg er veldig glad for at jeg valgte en lettere type vogn med løs bag (kan kjøpe enten en "softbag" eller en litt hardere utg med stive kanter og bunn).

Store luftjul er et must, da kan man surfe på snøen og humpe ned slake trapper når småen blir litt større[;)]

Hei
Vi har kjøp oss Simo Duo- vogn. Hovedargumentet for å velge duo i stedet for Kombi, var at Duo har større bag. Selv om vi ikke trenger å pakke så masse dyner og voksiposer i bagen den siste tida skal barnet ligge i bag til den er ca 6 mnd, og kan sitte selv. Opplevde at gutten til ei venninne ble for stor for bagen i kombivogna hans, før han kunne sitte. Det syns jeg var litt kipt, så derfor: størst mulig...

Har hørt at en del av de vognene som har 3 hjul, er ustødig, men det gjelder sikkert ikke alle, så hør med de i butikkene. De kjenner den enkelte voga bedre...
Lykke til med valget!!!

Back
Topp