Hva slags barnevogn bør jeg velge?!

MarteJB80

Første møte med forumet
I en jungel av barnevogner, er det ikke lett å vite hva man skal velge... Jeg har forelsket meg litt i Emmaljunga edge duo, men så var det understell da. Vi bør litt ulent til, så det må være hjul/dekk som funker bra både på asfalt, grusvei, lett sti samt og snø/is. Derfor har jeg sett på outdoor. Hva slags tanker har dere om dette? Hva slags vogner/understell har dere, og vil dere anbefale det videre??

Vi har cybex 2015 modellen den er lett enkel å pakke tar liten plass og man kan bytte hjulene til ski ( ble så mye enklere da vi bør på gård)

Vi har NXT90 F fra emmaljunga.
Vi er superfornøyd med den vogna.

Det er en tung vogn og den er ganske så stor (med tanke på plass i bil og sånt). Meeeen! Jeg bor så å si i skogen og går til butikken gjennom skogsstier året rundt. Og den vogna har ikke skuffet. Kommer meg frem i 15cm snø, slaps og drittvær uten problemer.

Jeg hadde en buggabo vogn som jeg måtte dra igjennom snøen, dette reine traktoren i forhold til buggaboo..

Men som sagt er den ganske stor og tung.

Fire faste hjul er definitivt best på de førene du beskriver. Vi skal ha Emmaljunga Mondial med Deluxe-understellet (klassisk med 4 store hjul). Stålkurv er også genialt, mtp skitt/vedlikehold.

Sist hadde vi Simo med fire faste hjul med stoffkurv.. stoffkurven ble kjempeekkel. Men elska fire faste hjul og dempinga! Hadde babyjogger city Mini GT som vogn to. Vedlig grei på kjøpesenter og den tar liten plass i bil.

En av grunnene til at faste hjul er bedre enn med svingbare forhjul i snø er at faste hjul lager bare to hjulspor (fordi hjulene er på rekke) men med svingbare er de framste hjulene litt innafor, og man lager derfor fire hjulspor (eller 3 med babyjogger), som er myyye tyngre. Og følelsen med låst framhjul (som egentlig er svingbart) er mye dårligere enn med hjul som allerede er faste. Låste svingbare hjul vil det være litt slark i, og det blir mer og mer jo mer man har den på låst..

Anbefaler derfor faste hjul, og heller ha en ekstravogn med svingbart forhjul om man ønsker det i noen tilfeller. Babyjogger city mini GT kan kjøpes ny for litt over 3000kr

Vi ønsker oss også outdoor-dekk om vi skal ha emmaljunga, vi bor så langt nord at vi må ha en vogn som kommer seg frem når det er møkkavær.

Vi hadde mountain buggy med 3 hjul
Fungerte overalt og den aller beste vognen vi hadde ( hadde 9 forskjeklige)

Vi har flere. Men den vi bruker mest er emmaljunga edge. Har både svingbare punkteringsfrie og Deluxe understellet. Det svingbare blir sendt i bhg når yngste begynner der 1 mars( fikk låne edge sportsdelen til ei veninne) og Deluxe beholder vi hjemme. Deluxe understellet kjøpte jeg til bruk om vinteren pga masse snø. Er kjempe fornøyd med det. Vognen er stabil og fin å holde seg i når det er glatt. Hadde Brio smile som bare veltet og jeg måtte legge der ned hver eneste gang jeg sklei ned bakken her. Ganske slitsomt så den vognen brukes på kjøpesenter og på campingtur om sommeren. Jeg har ikke noe vondt å si om emmaljunga edge vognene. Jeg har mye smerter i kroppen og de er ikke så ringe som de virker ( kan være ringe i butikk men når de brukes ute synes jeg emmaljunga triller lettere). Jeg måtte nok gått mindre turer og spesielt på vinteren hvis vi hadde annen vogn.

Back
Topp