Hva skriver man på kondolansekort?

*Labambie

Forumet er livet
Mannens farmor er død, så vi skal sende en blomst til hans far. Min mann har ikke hatt noe kontakt med de omtrent hele livet, men det er jo fortsatt svigerfars mor. Så hva skriver man, noe som ikke blir så innmari upersonlig? 

"Kondolerer" blir kanskje litt upersonlig? Men på en annen side, så tenker jeg kanskje at eldre mennesker (uten at jeg vet noe om alder på mannens far eller farmor) syns det er greit at det er litt "formelt" i slike settinger? Også syns jeg det er vanskelig å si noe personlig til noen man ikke har hatt noe særlig kontakt med. Eller har han hatt kontakt med faren, som dere skal gi kortet til?

Hva med "ord blir fattige", "vår dypeste medfølelse i sorgen" eller "Tenker på deg/dere" eller noe i den duren? Kanskje avslutte med "si ifra hvis det er noe vi kan gjøre"...  Hmmm, vanskelig!

Ord blir fattige, men kjært er minnet. Kondolerer.

Noe i den duren? : )

Den var litt vrien..  Er det vanlig å sende kondolansekort når det er så nærmt innen for familien? Vi sendte ikke kondolanse kort/blomst til min far når min farfar døde(jeg har nesten ikke kontakt med min far)
Men hva med å skrive noe enkelt da, at dere kondolerer og at dere er der for han om det skulle være no, noe i den duren der???

Back
Topp