Hva skriver man i kondolansekort?

*høstmamma*

Elsker forumet
tanten til mannen min skal begraves idag, og jeg har lyst å sende familien et kondolansekort- men hva skriver man????? Søren meg ikke lett altså, føler jeg må veie hvert ord så det høres "riktig" ut. Trenger jeg skrive mye? Har kjøpt et dobbeltkort som har blanke sider inni, så jeg må jo skrive litt. Noen som har link til noen fine dikt som kunne passe??
 
Uff, kunne ønske jeg kunne gått i begravelsen, men det passet seg ikke slik av div grunner. Hun var et kjempegodt menneske - en jeg virkelig kom overens med[:(][:(]
 
ORIGINAL: okt.mamma!!

tanten til mannen min skal begraves idag, og jeg har lyst å sende familien et kondolansekort- men hva skriver man????? Søren meg ikke lett altså, føler jeg må veie hvert ord så det høres "riktig" ut. Trenger jeg skrive mye? Har kjøpt et dobbeltkort som har blanke sider inni, så jeg må jo skrive litt. Noen som har link til noen fine dikt som kunne passe??

Uff, kunne ønske jeg kunne gått i begravelsen, men det passet seg ikke slik av div grunner. Hun var et kjempegodt menneske - en jeg virkelig kom overens med[:(][:(]

Det kan du jo f.eks skrive [:)]
Jeg er skikkelig dårlig på sånt, og har heldigvis vært forskånt for sånne ting (*bankibordet*)
Jeg tror ikke du trenger å skrive så mye, men de setter nok veldig pris på å få et kort!
Håper du får mer hjelp fra noen andre her [:)]
 
Takk papaya! Tror jeg skal prøve fatte meg i korthet- tror det lett kan bli over the edge om jeg skal fylle 2 sider.
 
suki: Ja, noe sånt blir det nok. Må nok kladde det først så jeg ikke begynner å rote det til  på kortet.
yakine: det var jo veldig enkelt og greit- bruker gjerne noe av det ja!
skrållan: skal se om jeg finner et dikt ja- har lyst å ha det med!
 
 
Kondolerer, min/vår dypeste medfølelse i sorgen, tenker på deg/dere.
 
Jeg er ikke så glad i så lang avhandling jeg heller. Vet det er mange som ikke liker ordet kondolerer, men jeg synes det sier alt. Man vet jo hva som ligger bak det.
 
Syns og kondolerer blir litt rart- ikke noe jeg hadde sagt liksom, ville brukt andre ord.
ORIGINAL: McMor

Kondolerer, min/vår dypeste medfølelse i sorgen, tenker på deg/dere.

Jeg er ikke så glad i så lang avhandling jeg heller. Vet det er mange som ikke liker ordet kondolerer, men jeg synes det sier alt. Man vet jo hva som ligger bak det.
 
ORIGINAL: Skrållan

Jeg har egentlig ingen tips jeg heller, men det enkle er ofte det beste! Om noen her har et fint lite dikt du kan skrive, så holder det med det og "tenker på dere, kondolerer" eller noe sånn. 


[:)]
 
“Gud så at du var trøtt, og at ingen kunne kurere deg.
Så Han strakte ut hånden sin og sa “kom hjem til meg”.
Et varmt hjerte sluttet å slå, en sliten kropp fikk ro.
Gud knuste hjertene våre, for at du hos Ham skal få bo.”

“Ingen er med oss for alltid,
tiden forsvinner så fort,
men minnene får vi beholde,
til lindring når savnet er stort”


Ellers er det mange tips på denne siden:
http://spesielleanledninger.myiglo.com/?p=78
 
Back
Topp