Hva skriver du om barna dine i sosiale medier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Ikke utlever barna dine.
Forskning har vist at barn misliker at foreldre legger ut bilder av dem eller skriver om dem i sosiale medier. Du bør derfor være forsiktig. Tenk – ville jeg likt om andre publiserte slike bilder av meg? Mange barn som vokser opp i dag vil det finnes mye søkbar informasjon om – på godt og vondt. Men tenk på at du som forelder faktisk kan være med på å forme det bildet fremmede får av barnet ditt.

– Unngå negative karakteristikker som kan begrense barnet. Det kan ødelegge for ham senere om du har beskrevet ham som umulig, aggressiv eller klaget over de stadige slåsskampene han deltok i, advarer Staude.

Les artikkelen her http://www.familieverden.no/Forbruk...dium=email&utm_campaign=BVN14W24&T=6668881174

Hva skriver du om barna dine i sosiale medier?

Skriver ingenting om barna mine i sosiale medier!!
Skriver heller ikke statuser hver dag om hva jeg har gjort heller for å si det slik! Har nokk å ta meg av enn å sitte på sosiale medier hele dagen å legge ut livet til meg selv og barna. Tar meg heller ekstra godt av det jeg var så heldig å ha fått :-)

Har ikke engang annonsert at vi har blitt foreldre. Kun her, og selv ikke her med bilde

Jeg skriver endel og legger ut bilder. Men, det er fordi jeg har veldig mange venner i hele Norge og familien til mannen min bor i Portugal. Jeg har en streng profil, kun vennene mine får se og jeg har fjernet de "vennene" som ikke er av interesse.. For oss er sosiale medier en veldig fin måte å holde kontakt med den delen av familien som vi desverre ikke ser så ofte, men som vi savner veldig og skulle ønske vi så daglig..

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Minimalt.
Men om de har gjort noe vi er stolte av (som å ha hatt første skoledag, eller lært seg å sykle) så skriver vi det :)

Skriver vel lite generelt, så blir bare slik bursdag og lignende :-)

Har spesielt ei på lista mi som kan klage over at jenta er så survete, bæsjer mye, huff kaster opp osv. Lite hyggelig og uinteressant i tillegg

Ingenting, ingen bilder.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er veldig kritisk til hva jeg legger ut. Er svært sjelden jeg legger ut ting, hender ved spesielle anledninger at jeg skriver en liten setning, men aldri noe som kan være en belastning for barnet i fremtiden:).. Bilder legger jeg også ut sjelden, men det hender jo - men tenker meg alltid om et par ganger:)..

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Back
Topp