Hva skjer?

Bettina

Andre møte med forumet
Hadde egguttak på mandag, 20 stk fikk vi, 16 var modne, men bare ett(!!) hadde delt seg sånn noenlunde til i dag.. Legen sa de ville vente til i morgen med å sette inn, for å se om det delte seg videre. Gjør det ikke det, setter vi ikke inn og forsøket teller ikke som 1/3, heldigvis.. men lurer på om det rett og slett ikke er meant to be for oss, hadde en kjemisk første forsøk.. produserer jeg SÅ dårlige egg, eller kan vi være heldigere neste gang? Regner ikke med at de ringer fra sykehuset i morgen med gode nyheter.. Klarer ikke fokusere på det positive..

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes, men i første forsøk fikk jeg ut 11 egg av 20+ eggposer som ble tømt hvorav kun to delte seg riktig. Det ble totalfrys pga overstimulering, men ingen av eggene overlevde tining da jeg skulle ha fryseforsøk. Jeg gikk fullstendig i kjelleren og tenkte at kroppen min måtte være tidenes dårligste til å produsere gode egg. Men i det andre forsøket, fikk vi ut ti egg hvor vi fikk én blastocyst inn og to på frys :D Så det kan helt klart svinge fra forsøk til forsøk! Håper egget ditt klarer seg :)

jeg fikk en gang ut 16 egg... fikk 2 som var gode og befruktet..satt inn begge to..det ene var GULLegget..som resulterte i datteren min...
de andre gangene har jeg ikke hatt fult så mange og mellom 2-4 som ble gode. ikke alltid antallet som gjelder men kvalitet :)
håper det er gullegget ditt som venter på deg :) lykke til, klem

Ble ikke noe av det siste heller, dessverre.. så da regner man visst ikke dette som ett forsøk. Det er jo bra da, så vi starter opp igjen ved neste mens! Men 20 egg, og ingen som kunne brukes.. Nå må jeg gå på blodfortynnende sprøyter i en måned i tillegg.. Lurer på om det er noe man kan gjøre for å bedre kvaliteten selv, eller om vi bare må vente/håpe på at naturen er litt snillere med oss neste gang.

Så leit å høre at det ikke ble noe av det siste :( Jeg gikk fra lang til kort protokoll med andre medisiner med veldig godt resultat i alle fall, det var nok det som gjorde at andre forsøk ble mye bedre. Håper de finner en ny og bedre løsning for eggene dine!!

Proteinrik kost :) det er jo ikke testet/forsket på såvidt jeg vet, men mener å ha hørt/lest andre si at det kan være med på å få bedre egg i modningsprosessen (protein er jo naturens byggeklosser)

Håper de finner på noe lurt for neste forsøk! får vi masse egg neste gang, kan det jo hende at noen av de er brukbare!

Back
Topp