Hva skjer?

MaddeL

Blir kjent med forumet
Jeg er førstegangsfødene og har aldri vært gjennom dette før. Jeg har hatt mye kynnere de siste ukene, men de siste dagene har det tatt seg enda mer opp, nå føler jeg de kommer heeeele tiden, spesielt på kveldene. Magen blir helt firkantet og kjempe hard, det er ikke vondt, men definitivt ubehagelig. Det er også mye nedpress og det stikker i bekkenet. Lille har også vært veldig aktiv på kveldene. I går var jeg helt utslitt av kynnere og veldig med akrobatikk/romstering av lille. Jeg er 37+2, så det er vel litt tidlig enda for at noe skal skje. Er det vanlig å gå rundt med disse kynnerne og nedpresset i ukesvis, det er slitsomt!
Jeg skal på UL med vektestimering på onsdag, noen som vet om de også kan sjekke om man er moden, og har denne modningen noe å si, etter det jeg har forstått kan man gå å være moden lenge uten at det nødvendigvis skjer noe.

Jeg er førstegangsfødene og har aldri vært gjennom dette før. Jeg har hatt mye kynnere de siste ukene, men de siste dagene har det tatt seg enda mer opp, nå føler jeg de kommer heeeele tiden, spesielt på kveldene. Magen blir helt firkantet og kjempe hard, det er ikke vondt, men definitivt ubehagelig. Det er også mye nedpress og det stikker i bekkenet. Lille har også vært veldig aktiv på kveldene. I går var jeg helt utslitt av kynnere og veldig med akrobatikk/romstering av lille. Jeg er 37+2, så det er vel litt tidlig enda for at noe skal skje. Er det vanlig å gå rundt med disse kynnerne og nedpresset i ukesvis, det er slitsomt!
Jeg skal på UL med vektestimering på onsdag, noen som vet om de også kan sjekke om man er moden, og har denne modningen noe å si, etter det jeg har forstått kan man gå å være moden lenge uten at det nødvendigvis skjer noe.

Det er helt vanlig:) jeg har slitt med slike kynnere I ukevis nå, og jeg har de hele tiden. Våkner om natten med de også. Det er slitsomt og veldig ubehagelig. Aner ikke om det har noe å si om man er moden eller ikke for jeg sjekket aldri der da jeg var gravis første gangen, men du kan altså gå med dette I mange uker:) om du føder nå så regnes det jo til termin så det er jo absolutt ingen fare om det skulle skje :) hos meg også er det vilt med nedpress og stikninger, føles som å ha hodet til bebis mellom beina :-p ikke spesielt behagelig, men også helt vanlig:-)!

Haha! Høres lovende ut. :hilarious: Men greit å vite at det er normalt. Han kan faktisk godt komme ut snart synes jeg. For å være ærlig er jeg lei av å være 2 i 1, vil være bare meg igjen. :happy:

Er i uke 37 nå og har gått med nedpress og kynnere i mange uker allerede! Men nå er hodet festet og modningen i full gang :) og han er veldig aktiv hele døgnet!
Akkupunktøren min tror jeg føder før termin!

Hatt harde kynnere hele svangerskapet jeg også, det er ganske så slitsomt som du sier.. Pluss at jeg har gått nå en uke mer rier som avtar helt plutselig og er ikke særlig effektive, så man kan faktisk gå sånn en stund altså! Her er det ikke noe mer tegn til fødsel enn det var på fredag hvor hu sa jeg hadde ca.3cm, og jeg har fått jordmor til å strippe meg til og med :P Men hvis du er usikker er det jo bare å spørre når du er på vekstestimeringen, det skader jo ikke å sjekke :)

Hatt harde kynnere hele svangerskapet jeg også, det er ganske så slitsomt som du sier.. Pluss at jeg har gått nå en uke mer rier som avtar helt plutselig og er ikke særlig effektive, så man kan faktisk gå sånn en stund altså! Her er det ikke noe mer tegn til fødsel enn det var på fredag hvor hu sa jeg hadde ca.3cm, og jeg har fått jordmor til å strippe meg til og med :p Men hvis du er usikker er det jo bare å spørre når du er på vekstestimeringen, det skader jo ikke å sjekke :)
Det hørtes slitsomt ut. Jeg prøver å ikke gå rundt og kjenne etter tegn på modning/fødsel osv, osv, tenker det blir noen veeeldig lange uker da. Bare ikke så lett å la være, klarer ikke akkurat å overse steinmagen og nedpress/stikkinger. Vet ikke om jeg vil vite om jeg er moden, for da kommer jeg til å gå rundt å vente på at noe skal skje i nær fremtid, og etter hva du forteller trenger ikke det være tilfelle. :-O

Som du får høre av flere er det helt normalt :) Har også gått sånn siden andre trimester og er 36+5 idag.

Siden 2. trimester?!? Skal ikke klage forstår jeg. :)
Uansett er de alle ute om under 2 mnd! :D
Ja, vært litt mer plaget denne gangen enn sist :) Det er visst helt vanlig! Du har lov til å klage du også ;) Det er fryktelig ubehagelig!

Mye sånt her å...hatt det noen mnder alt nå:p begynte ta seg opp etter uke 35 og vært plaget siden da! :confused: Så kjenner jeg er en smule lei av å ikke klare bevege meg som normalt :cool: 39+2 i dag:p blæh!

Samme her, mye mer plaget denne gang med nr to enn da jeg gikk gravid med nr en. Er som.natt og dag nesten.
Her og, kjente aldri en eneste kynner med nr 1. Denne gangen derimot. :O
Grøss og gru. Kan tro jeg gleder meg til etterriene.

Back
Topp