Hva skjer ved ivf?

jeg er ikke så flink til å ordlegge fint...man går på medisiner..nesespray, stoppe opp syklusen... sprøyter for å få store og flere eggposer....tar ut egg, så sprøyter de sæden i egg, slik at de befruktes, deretter ligger de på vent et par dager...så om alt er bra så setter de inn...og så venter man i 14dager på test...
det er veldig hard psykisk påkjenning, for man går som regel igjennom en del skuffelser på veien...

her er en video som muligens forklarer bedre enn meg :)

http://www.medicus.no/blogg/provero...kvasir&utm_medium=CPC&utm_campaign=Medicus ny

Jeg har ikke fått resept på nesespray. 2 sprøyter utenom el sprøyta. Er veldi redd for å gjøre noe feil i prosessen med medisiner:(

Jeg skal heller ikke ta spray. Minnes at jeg fikk beskjed om å gå ca 8 dg på sprøyter før eggløsningssprøyta..

Du skal skikkert ha antagonist, eller kort regime som man også sier. Jeg holder på med det nå. Da slipper du nedregulering med nesespray først. Du får info fra klinikken om hva du skal gjøre, har du ikke fått det så må du etterlyse det. Lykke til :)

Jo, har fått ei tykk mappe me antakelig vis latt jeg trenger, men i å med at det er første ivf forsøk, hadde inseminasjon sist, så vil gjerne ha det inn med teskje for å ikke gjøre noe feil.

Hvor lenge etter ul 2 hadde dere egguthenting? Å når satte dere el sprøyta? Er det samme som ved inseminasjon, når el testen viser positivt, eller vet di når den vil komme i å med at man går på sprøyter for å regulere den?

Hvor lenge etter ul 2 hadde dere egguthenting? Å når satte dere el sprøyta? Er det samme som ved inseminasjon, når el testen viser positivt, eller vet di når den vil komme i å med at man går på sprøyter for å regulere den?

Det er forskjellig fra person til person og gang til gang
Denne gangen hadde jeg 1 ul fredag, sprøyte lørdag og uttak mandag
Sist hadde jeg også en ul på fredag, sprøyte søndag og uttak tirsdag.

Om det er samme som inseminasjon vet jeg ikke

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp