hva skjer? redd senga?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Nikolai har begynt å slå seg vrang med en gang vi nærmer oss senga hans både på dagtid og kveldstid...
Forstår ikke hva som skjer... han har aldri vært slik før... men  begynte med dette for ett par uker siden...
Noen som aner hva jeg kan gjøre????? *fortvila*

det kan bare være en periode han går gjennom. at han er redd når dere går fra ham. Vesla her som alltid har vært en drøm å legge slår seg vrang i perioder, da hjelper det å bruke ekstra kosetid før leggetid, og sitte inne med henne til hun får roet seg i senga så hun merker at det ikke er farlig. [:)]

ORIGINAL: Jente09Spire11

det kan bare være en periode han går gjennom. at han er redd når dere går fra ham. Vesla her som alltid har vært en drøm å legge slår seg vrang i perioder, da hjelper det å bruke ekstra kosetid før leggetid, og sitte inne med henne til hun får roet seg i senga så hun merker at det ikke er farlig. [:)]

Håper ikke den perioden varer lenge isåfall... nytter ikke å sitte med han på rommer her.. han reiser seg opp og står og hylgriner enten jeg er der eller ikke... [&o]

ORIGINAL: Drømmeren

Håper ikke den perioden varer lenge isåfall... nytter ikke å sitte med han på rommer her.. han reiser seg opp og står og hylgriner enten jeg er der eller ikke... [&o]

når vesla reiser seg opp og står å hiver koseklut og vannflaska over kanten. så legger vi henne rolig ned igjen og setter oss ved siden (har satt inn en stol med senga som står til slike dager) etter 4-5 ganger når hun har reist seg så pleier hun gi opp å bli liggende å grine en stund før hun roer seg selv og finner flaska og kluten og legger seg til.

ORIGINAL: Drømmeren

når vesla reiser seg opp og står å hiver koseklut og vannflaska over kanten. så legger vi henne rolig ned igjen og setter oss ved siden (har satt inn en stol med senga som står til slike dager) etter 4-5 ganger når hun har reist seg så pleier hun gi opp å bli liggende å grine en stund før hun roer seg selv og finner flaska og kluten og legger seg til.

Har gjort det samme , bare at jeg ikke sitter på stol da og han ikke har flaske men tutt og tussi bamsen sin...
Han blir sintere og sintere for hver gang jeg legger han ned[&o]

Sånn har november-jenta vår også blitt, kanskje det er noe med alderen? Håper virkelig det bare er en liten fase de skal gjennom.. Hun hyyylskriker når hun må legge seg ned i senga på kvelden, leggerutina som før gikk på 5-10min (la henne ned uten protester og strøk litt på hånda) tar nå minimum 30-45min! Vært sånn i sikkert 14dager, men nå ser det kaanskje ut til at det skal gå over.. må ligge i armene å roe seg leenge først inne på soverommet, så legges over i sin egen seng, ofte med store protester, finne rett liggestilling og deretter strykes på ryggen/i håret og koses og holdes i hånda helt til hun sovner.. Så nå prøver jeg å trappe ned fang-sittingen og legge henne raskere over i senga.. Men tar gjerne imot tips på hvordan man kan få dem til å sovne helt på egen hånd.. [&o] Kan jo ikke holde på slik når hun blir storesøster til sommeren! [8|]

Lucas hadde en sånn periode på en ukes tid før jul nå..... jeg sa; "nå er natta, og da må vi sove"...legger han ned, gir han smokken og kosekluten, står og stryker han over hodet og kinnet i noen sekunder og så går jeg utenfor rommet hans. Lar han gråte litt før jeg går inn igjen og sier: "mamma er på stua"....måtte gjenta dette maange ganger første dagene, tok en time, men så gikk det gradvis nedover på tid og nå er han lett å legge igjen... det er slitsomt men jeg tror man må være bestemt på måten man gjør det på, så de ser en gjentagelse og finner ut at det ikke er noe farlig/dumt å legge seg likevel.

lykke til!

Sånn var jenta mi da hun ar 1 år også.. Her var det ingenting som hjalp egentlig.. Hu sovna tilslut da, men i senga mi... så gikk det over etter ett par mndr..

Back
Topp