Hva skjer? :P

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
ImageUploadedByBV Forum1422378860.094197.jpg

ImageUploadedByBV Forum1422378874.461044.jpg
 
Ja, fryktelig slitsomt at det er i ALLE trådene og forum. Jeg håpet det ble borte om jeg gikk inn på den, men det hjalp ikke. Skal det være reklame inni trådene på app'en fremover?
 
Hvis dette fortsetter så slutter jeg å bruke appen, uten tvil.
 
Goboken eies av samme eier som Babyverden. Tviler på at det blir mer reklame enn dems egen. Håper i alle fall det;)
 
Goboken eies av samme eier som Babyverden. Tviler på at det blir mer reklame enn dems egen. Håper i alle fall det;)

Joa, men det er først i kveld dette plopper opp på absolutt alle sidene her inne. Til og med om du blar i en tråd så er det på hver side! Dessuten er den treg til å dukke opp, så om man trykker for raskt på et innlegg for å sitere det innlegget så kan reklamen komme akkurat der du trykker. Jeg har vært inne på Goboken fire ganger i kveld pga det. Nå ble favoritt-app'en min bare utrolig irriterende. :mad: :(
 
Jeg kan forstå et eventuelt behov for reklameinntekter, men jeg håper at det kan løses på en bedre måte. F.eks. én reklame når man starter app'en e.l.
 
Jeg forstår også behovet, men er enig i at det ikke virker å være den mest brukervennlige løsningen.

Men vi får se hva det blir til.

Overraskende mange klikk får dere i alle fall, den dukker opp akkurat der det innlegget du skulle svare på, nettopp var...
 
Joa, men det er først i kveld dette plopper opp på absolutt alle sidene her inne. Til og med om du blar i en tråd så er det på hver side! Dessuten er den treg til å dukke opp, så om man trykker for raskt på et innlegg for å sitere det innlegget så kan reklamen komme akkurat der du trykker. Jeg har vært inne på Goboken fire ganger i kveld pga det. Nå ble favoritt-app'en min bare utrolig irriterende. :mad: :(

Hei. Det er dumt at reklamen laster så sent at en klikker på reklamen- det er IKKE tilsiktet. Vi må se om det er mulig å gjøre noe med akkurat det.
 
Jeg er ikke enig i at det er ok å spamme med reklame i en app som har vært reklamefri inntil nå uten å tilby et alternativ. Da må dere faktisk legge ut en betalversjon slik at vi har et valg.
 
Jeg er ikke enig i at det er ok å spamme med reklame i en app som har vært reklamefri inntil nå uten å tilby et alternativ. Da må dere faktisk legge ut en betalversjon slik at vi har et valg.
Heisann. Beklager at du finner reklamen så irriterende.
Babyverden sine apper koster en hel del å vedlikeholde. Å tilby en betalbar versjon (fri for reklame), hadde lav etterspørsel da vi prøvde det sist. Vi kommer nok ikke til å lage noen pro versjon som er reklamefri med det første.
 
Utrolig irriterende at den "flytter" på seg. Hvis dere absolutt må ha reklame her inne og så kan dere vel låse den øverst. Scroller ned og skal klikke inn på et innlegg og plutselig popper reklamedriten inn og man trykker på den istedet.
 
Hei. Det er dumt at reklamen laster så sent at en klikker på reklamen- det er IKKE tilsiktet. Vi må se om det er mulig å gjøre noe med akkurat det.

Jeg håper det. Dere får hvert fall veldig mange klikk på Goboken nå, hvor den som har klikket egentlig bare er rasende (jeg begynner å få et ganske negativt forhold til den babyboken deres nå). Jeg skjønner at jeg er for utålmodig når jeg klikker rundt her inne, siden jeg kommer borti reklamen minst 2 ganger per dag.
 
Heisann. Beklager at du finner reklamen så irriterende.
Babyverden sine apper koster en hel del å vedlikeholde. Å tilby en betalbar versjon (fri for reklame), hadde lav etterspørsel da vi prøvde det sist. Vi kommer nok ikke til å lage noen pro versjon som er reklamefri med det første.

Reklamen gjør at man ikke kan linke til innlegg i trådene her inne lenger.

Når jeg er på iPad'en (foreløpig uten reklame av en eller annen grunn) eller PC'en (uten reklame midt i tråden), så fungerer linkene til enkelt post'er riktig. På mobilen min kommer jeg derimot alltid på ett innlegg høyere opp enn jeg ønsker, siden reklamen da plutselig teller som innlegg nummer to i tråden.

Se f.eks. her: http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1745500/

Her har jeg lagt inn link til innlegg nummer to og innlegg nummer tre i toppen av innlegg nummer en. Problemet er at innlegg nummer to = reklame når jeg er på mobiltelefon. Så da kommer jeg til reklamen om jeg trykker "innlegg nummer to" og så kommer jeg til mitt egentlige innlegg nummer to når jeg trykker på "innlegg nummer tre". Dersom jeg skifter til linken for innlegg nummer tre på "innlegg to" og innlegg nummer fire på "innlegg tre" så kommer jeg riktig på mobiltelefonen - men da blir det feil på nettleser/app uten reklame.

Kan dere ikke heller ha en bitteliten reklamelinje i bunn av skjermen, som ikke er en del av innleggene på forumet? Som andre app'er med reklame? Jeg har trykket 100 ganger på den dumme trege reklamen nå, siden den dukker opp "midt i" og nå ødelegger den for å linke her inne også. :(
 
Hei.
Vi kan dessverre ikke styre hvordan reklamen dukker opp inne i appen, da det ikke er Babyverden/Sandviks som utvikler appen. Vi har satt visningene til et absolutt minimum.
 
Hei.
Vi kan dessverre ikke styre hvordan reklamen dukker opp inne i appen, da det ikke er Babyverden/Sandviks som utvikler appen. Vi har satt visningene til et absolutt minimum.

Hva gjør man da når det ødelegger for å linke til innlegg på forumet (se innlegget mitt rett over)? Kan dere ikke gi tilbakemelding om dette? Det ødelegger for funksjonell bruk av forumet.
 
Hva gjør man da når det ødelegger for å linke til innlegg på forumet (se innlegget mitt rett over)? Kan dere ikke gi tilbakemelding om dette? Det ødelegger for funksjonell bruk av forumet.

Kan dere fikse dette? Jeg hater at jeg ikke lenger kan linke direkte til innlegg når jeg skal svare på noe som har vært svart på før. Det er jo helt elendig at reklamen deres ødelegger for funksjonell bruk av forumet deres.

(Og reklamen er like treg som før, så den plopper opp med ujevne mellomrom og får daglig flere klikk uten vilje fra meg. Jeg har mange app'er med reklame, men denne reklamen på BV er den eneste som er i veien for effektiv og hyggelig bruk av selve app'en. Jeg får litt lyst til å banne hver gang jeg ser Go'boken logoen, så det er jo en form for merkevarebygging det og. :rolleyes: :p Beklager, men det er min helt ærlige tilbakemelding på en klønete reklameløsning.)
 
Last edited:
Kan dere fikse dette? Jeg hater at jeg ikke lenger kan linke direkte til innlegg når jeg skal svare på noe som har vært svart på før. Det er jo helt elendig at reklamen deres ødelegger for funksjonell bruk av forumet deres.

(Og reklamen er like treg som før, så den plopper opp med ujevne mellomrom og får daglig flere klikk uten vilje fra meg. Jeg har mange app'er med reklame, men denne reklamen på BV er den eneste som er i veien for effektiv og hyggelig bruk av selve app'en. Jeg får litt lyst til å banne hver gang jeg ser Go'boken logoen, så det er jo en form for merkevarebygging det og. :rolleyes: :p Beklager, men det er min helt ærlige tilbakemelding på en klønete reklameløsning.)

Jeg har aldri problemer med reklame på appen. Hverken på nettbrett, mobil eller iPad.
Men skal høre med IT en gang til.
 
Jeg har aldri problemer med reklame på appen. Hverken på nettbrett, mobil eller iPad.
Men skal høre med IT en gang til.

Men det med linker gjelder vel for alle? Altså, om du linker direkte til et innlegg i en tråd, så kommer du ett innlegg for høyt opp i tråden om du trykker på linken i app siden reklamen rett og slett teller som et eget innlegg i tråden på app. Det er utrolig klønete. Hadde alt vært på app kunne man jo da alltid linket til ett innlegg senere enn man mener, men det er jo riktig i nettleser - så det fungerer ikke.

Jeg har bare reklamen på mobil, appen på iPaden er heldigvis ikke oppdatert. På mobil kommer jeg innom reklamen 0-5 ganger per dag avhengig av hvor mye jeg er på forumet. Det er jo fordi jeg trykker for fort, men reklamen kommer ikke likt som resten av innleggene/trådene - så da kommer reklamen stadig opp akkurat i det jeg trykker (og da kommer banningen). Og siden reklamen ikke dukker konsekvent opp på samme sted så kan jeg ikke heller konsekvent trykke et hakk lenger ned, for det vil bare fungere av og til.

Jeg er stor fan av BV, og BV forum app'en har vært favoritten min lenge, men akkurat dette synes jeg er veldig dårlig løst.

Jeg forstår om man ikke kan endre det, men jeg vil bare si ifra.

Det med linker håper jeg at kan fikses. Det går jo direkte utover funksjoner i forumet.
 
Back
Topp