Hva skjer på svangerskapskontroll?

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
Veldig greit å lese der ja:) mine tips er å notere ned hver gang du kommer på noe du lurer på, så har du det klart til neste kontroll og slipper å glemme å spørre om noe. Og kjøp inn endel glass på apoteket du kan ta med urinprøve i. Jeg glemmer alltid å ta med urinprøve, og dette må de ha for å kunne se om du for eksempel har antydning til svangerakapsforgiftning. Sett gjerne en alarm på telefonen om morningen slik du husker å tisse i glasset :)

PS, skal du på jobb og har time hos lege/jordmor senere på dagen, oppbevar urinprøven i kjøleskap. Da holder den seg. De vil helst ha morgen urinen.

Går fint å komme uten urinprøve, der jeg gikk hadde de egne glass for det stående fremme for det :) Dersom jeg hadde time sent på dagen dro jeg direkte fra jobb og tok ikke akkurat med morgenurin og satte i kjøleskapet der! :p

Den der var veldig fin :) Greit å vite hva som kommer til å skje siden jeg er førstegangs :)

Går fint å komme uten urinprøve, der jeg gikk hadde de egne glass for det stående fremme for det :) Dersom jeg hadde time sent på dagen dro jeg direkte fra jobb og tok ikke akkurat med morgenurin og satte i kjøleskapet der! :p
Haha nei kommer nok ikke til å sette i kjøleskapet på jobb! Men, de foretrekker morgenurinen :)

Fikk innkalling til første kontroll som blir når jeg er 11+6 :) står at man skal ha med helsekort, men dette er det vel de som skal fylle ut? Har ikke vært hos lege el.l., men skal på privat tul når jeg er 9+1. De har vel ikke noe med det å gjøre?

Det har de må min helsestasjon også :) man tisser i et plastbeger på do, og setter det i en luke inne på do, så henter jordmor det og tar prøver...utrolig greit :)

Fikk innkalling til første kontroll som blir når jeg er 11+6 :) står at man skal ha med helsekort, men dette er det vel de som skal fylle ut? Har ikke vært hos lege el.l., men skal på privat tul når jeg er 9+1. De har vel ikke noe med det å gjøre?
Helsekortet fylles ut på første ordinære kontroll, ja. :)

Back
Topp