Hva skjer på overtidskontroll?

Hurraaa

Forelsket i forumet
Jeg skal på overtid/trivselskontroll på mandag, åtte dager over termin på ahus.

Hva skjer egentlig? Ctg, ultralyd, urinprøve og blodtrykk?

Mine tidligere fødsler har startet spontant før termin så dette er litt nytt for meg. :)

CTg, ultralyd, urin og blodtrykk ja. Fødselslegen sjekket også åpning/modning vaginalt. Fikk også stripping

Takk for svar.

hvordan opplevde strippingen, vondt? Hjalp det?
Jeg syns stripping var sykt vondt :wtf: men lest om mange som ikke syns det var noe ille. Merket heller ingen effekt av det. Vi fikk også ul på denne kontrollen.

Jeg syns stripping var sykt vondt :wtf: men lest om mange som ikke syns det var noe ille. Merket heller ingen effekt av det. Vi fikk også ul på denne kontrollen.
Uff, det jeg har hørt også. Men var du moden? Gjør kanskje mer vondt om man ikke er så moden?

jeg svimer omtrent av bare av en celleprøve, så kjenner jeg gruer meg til det:sorry:

Som nevnt over; ctg, urinprøve, blodtrykk, og ultralyd med estimering av babyens størrelse. Samt vaginal sjekk for å se hvor moden jeg var (var knapt nok 1 cm, så ingen forsøk på stripping her).

Fikk også info om hva som ville skje videre hvis fødsel ikke startet spontant i løpet av de neste dagene.

Takk for svar.

hvordan opplevde strippingen, vondt? Hjalp det?

Ja det var skikkelig vondt. Jeg vet ikke om det hjalp, kanskje kanskje ikke. Hadde hatt rier natta før og hadde litt aktivitet på CTg på kontrollen også. 3 cm åpen og moden. Fødselen startet samme kveld, men det hadde det kanskje gjort uansett gitt statusen :)
Legen var bekymret for baby så ga et lite push pga det. Hun spurte ikke først så jeg ble litt sjokkert, mulig det gjorde det vondere

Jeg tok to Paracet en halvtimes tid før strippinga, synes det gjorde vondt, men ikke verre enn at man orker det den lille stunda det varer. Puste så godt og rolig du kan er også et godt råd!

Jeg ble strippet før termin med forrige. Var lite moden, men kjente faktisk ingenting. Så tror det bare er litt ulikt hvor mye nerver man har der nede, anatomi osv.

Vet forøvrig at de også sjekker mengde fostervann på overtidskontroll.

Back
Topp