Hva skjer på OUL?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Er det kun ultralyd på OUL eller er det også blodtrykk, urinprøve osv?

Da jeg hadde oul med første mann, så ville de faktisk ha urinprøve også, som jeg tok der. Kort samtale og bekreftelse av termin. Sjekk av hjertet og Arterier og vener var fine ut ifra hjertet :)

Ikke vanlig med hverken urinprøve eller blodtrykk. Jeg å ærlig si at jeg synes svangerskapsomsorgen bare har blitt dårligere og dårligere. Her er det faktisk et vindu på 12 uker der det ikke blir foretatt prøver av urin og blodtrykk (kontroll uke 12, neste uke 24). Det synes jeg er uforsvarlig lenge:( Så jeg synes det var bedre før da det var litt hyppigere med kontroller!

Hmm... Jeg var på TUL på sykehuset, og da sa de at de ikke sjekket blodtrykk osv den dagen, for det tok de på OUL. Så jeg regnet i grunnen med at det ble full sjekk da jeg? Er satt opp til ultralydtime kl 0845, med beskjed om å møte 0830 "for forberedelser". Tenkte da det var blodtrykk og sånt...

Oh well, oppdager det på fredag :)

Jeg hadde legetime samme dag som oul og tok blodtrykk og urinprøve. Legen setter opp svært regelmessige timer for det.

Var kun ul og flyktig samtale her på Oul. Kjempeglad for at vi var på tul der vi fikke tid til å nyte synet av baby

Ikke vanlig med hverken urinprøve eller blodtrykk. Jeg å ærlig si at jeg synes svangerskapsomsorgen bare har blitt dårligere og dårligere. Her er det faktisk et vindu på 12 uker der det ikke blir foretatt prøver av urin og blodtrykk (kontroll uke 12, neste uke 24). Det synes jeg er uforsvarlig lenge:( Så jeg synes det var bedre før da det var litt hyppigere med kontroller!

Så enig!

Back
Topp