Hva skjer på første OUL på sykehuset?

starstar

Andre møte med forumet
Jeg lurte bare på hva jordmoren gjør på første sykehussjekk og UL der ?

Har allerede vært på et par UL hos gynekologen min . Men har første sykehustimen denne uka når jeg er uke 19.:)
 
Jeg tror de bare gjør en ultralyd for å se på organene at de ser fine og friske ut og måler babyen for å fastsette termin:) og ser på morkakens plassering i hvert fall, synes hun kommenterte mengden fostervann og da vi var sist. Men har bare gjort det en gang før og det er fire år siden:)


Husker også at hun talte fingrene og tærne. Så på ryggen. Gleder meg så til oul nå, har på tirsdag:D
 
Jeg lurte bare på hva jordmoren gjør på første sykehussjekk og UL der ?

Har allerede vært på et par UL hos gynekologen min . Men har første sykehustimen denne uka når jeg er uke 19.:)
De sjekker organer som hjerte, hjerne, nyrer, magesekk, urinblære etc. Ser også på hjernehalvdeler, lille hjernen, hjertekammer, aorta, klaffer osv. De ser også om babyen har urin i blæren, ser på overleppen og nakken. Så blir babyen målt og veid for å fastsette termin :) Ganske mye de sjekker, veldig spennende å følge med:)
 
Jeg skal på oul i mårå ❤️ gleder meg men gruer meg også. Håper bare det er helt friskt spent på kjønn også. Så håper de klarer å se det
 
Alt dere sier, og i tillegg spurte hun jeg var hos om dato for siste mens o.l, og om arvelige sykdommer i familien. Det som står på helsekortet. Jeg hadde det med, men hun spurte likevel, sikkert for å bekrefte.
 
Pratet litt om infoarket jeg hadde fyllt ut ( sykdommer, røyking, alkohol) og så ul sjekk.
 
Alt dere sier, og i tillegg spurte hun jeg var hos om dato for siste mens o.l, og om arvelige sykdommer i familien. Det som står på helsekortet. Jeg hadde det med, men hun spurte likevel, sikkert for å bekrefte.
Her og, registrerte masse p sin data, fra spm hun stilte meg og leste på helsekortet. Fylte ut et ark og ga meg skjema jeg skulle fylle ut senere og ha med på føden osv.
 
Back
Topp