Hva skjer på første legekontroll?

rosenjenta

Glad i forumet
Har time på onsdag. Skulle ta med urinprøve også ta blodprøver. Blir det GU kanskje?
 
på første kotroll blir det tatt blodprøver og du blir veid. legen fyller ut et skjema som du skal ha med deg til hver kontroll videre. Også snakker han en del om kosthold osv.. Hvis du har spørsmål så kan du komme med dem. da jeg gikk gravid med mitt første barn, så ble det tatt GU på første kontroll, men nå når jeg er gravid for 2 gang, ble ikke dette nevn engang, kanskje pga at jeg nettopp har tatt ut spiralen.....

Legen kommer også til å spørre om du vil gå til han på hver kontroll, eller om du vil benytte deg av tilbudet om å gå annenhver gang til jordmor.
det gjorde jeg i forrige svangerskap, og kan anbefale det på det varmeste. Jordmor har mye bedre tid til deg enn hva legen har..
 
Ok!

Ja, det er kanskje greit å få prate med jordmor!

Jeg er ganske spent. Kunne legen gi deg en litt mer nøyaktig termin da han utførte GU?
 
vi pratet...fylte ut helsekort for gravide,fikk UL[;)]
GU,celleprøve og clamydiaprøve,tok blodtrykket, måtte ta blodprøver,fikk vite blodprosenten, hadde med urinprøve, ble veid og målt høyden på.
 
Gleder meg [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
Hei!
Jeg var hos legen på tirsdag, da gjorde vi ikke annet enn å prate. Skulle vente på alle prøvene til jeg hadde kommet til uke 10.
Vi bare pratet om alt som kom til å skje fremover. Trang ikke levere urinprøven engang fordi jeg hadde hatt en veldig positiv graviditetstest hjemme samme dag.

Sikkert forskjellig fra lege til lege det der, men det er ikke sikkert det skjer så mye den første gangen. Men det er koselig. Legen min var i allefall oppriktig glad på mine vegne. Følte meg ti ganger mer gravid når jeg gikk derfra.[:)]
 
hei hei! jeg ble ikke tatt GU av, vet ikke hvorfor... han tok blodprøver og skrev papirer, helsekort og slik.. jeg hadde glemt urinprøve, så det blir ikke tatt før jeg skal dit i januar.. fikk heller ingen bok , jeg trudde vi sku få litt informasjon på første legekontroll jeg men.
 
Back
Topp